Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som hadde sgor morkake? I mktt forige svangerskap var morkaken hele 830gram. Babyen veide 4.5 kg. Tro om størrelsen på morkaken har noe å si for størrelsen på baby? Kan nesten se slik ut for min del

Anonymkode: 5c578...bd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager får man vite hva morkaken veier?

Anonymkode: cf1ef...4b2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt store morkaker jeg også. Husker hun ene sa "wow for en stor og flott morkake, vil du se?". Husker ikke nøyaktig vekt, men har vært mellom 700-800gr. Barna mine har vært alt fra 2,5- 3,5 kg. 

Anonymkode: c027a...b2d

AnonymBruker
Skrevet

Jordmoren som tok imot nr. to kommenterte åj, det var en skikkelig stor morkake. Jeg husker ikke hva den veide, eller om jeg egentlig fikk vite det. Babyen var 3,6 kg. Hun var en halv kg. større enn første baby som ikke fikk noen kommentar på morkaken da. 

Anonymkode: cf85d...f79

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan i alle dager får man vite hva morkaken veier?

Anonymkode: cf1ef...4b2

Lurer jeg også på 😂 Jeg fikk null informasjon om min morkake 🙈

Anonymkode: 1f6d9...0a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For dem som er elstra interesserte i fødselen, så kan man få skrevet ut dokumentene fra fødsel, og indisse papirene står all info om blandt annet morkake, navnlesnor osv

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

For dem som er elstra interesserte i fødselen, så kan man få skrevet ut dokumentene fra fødsel, og indisse papirene står all info om blandt annet morkake, navnlesnor osv

Jeg har jo tilgang på dokumentene fra fødselen via helsenorge, men der står det ingenting av slike detaljer :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har jo tilgang på dokumentene fra fødselen via helsenorge, men der står det ingenting av slike detaljer :)

Det er nesten ingenting man har tilgang til på helsenorge. Du må nok sende sykehuset mail om å få tilsendt dokumentene hvis du ønsker innsyn 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nesten ingenting man har tilgang til på helsenorge. Du må nok sende sykehuset mail om å få tilsendt dokumentene hvis du ønsker innsyn 

Haha, nei, jeg har ingen interesse for det 😂 Men jeg har jo tilgang til journalen min fra fødselen, der det står alt om forløp og mål og apgar og  notater, men ikke noe om vekt eller anmerkning på akkurat morkake, utover notat om at at placenta kom spontant. Er vel bare ikke alle som skriver så nøye journal bare, hvis andre har mer detaljer på sin :)  jeg ser jo stor forskjell på detaljnivå fra journal til journal fra andre besøk. 

Skrevet

Min morkake var 330g og baby var 2,3 kilo. Veit ikkje om det er ein samanheng. Morkaka hadde ingen defekter eller infrakter, men den var liten. Meiner det står i fødselsepikrisen om kor stor morkaka var, kor mykje blod eg mista o.s.v

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min morkake var liten. Det var babyen også. Jordmor sa at størrelsen på morkaken matcher størrelsen på babyen

Anonymkode: 2b487...880

AnonymBruker
Skrevet

Her veide morkaka ca 800 g, og babyen 3970 g. Med andre veide morkaka 450 g, og babyen var 3560 g.

Anonymkode: ed0e3...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Morkaken veide 1,2kg. Barnet var 4,7kg. Når de veide den kom det kommentarer på det, ja. Den var visstnok veldig, veldig stor.. 

Anonymkode: 96b65...042

AnonymBruker
Skrevet

Mine morkaker veide 1,1 kg. Det var riktig nok to som hadde vokst sammen til en, da jeg fikk tvillinger. Hvis jeg deler den opp så blir det 550 g pr barn. Barna veide ca 2800g. 

Anonymkode: b9250...a55

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt morkake på nesten 1 kg med hvert barn. Jeg vet det fordi det ble kommentert hver gang. Men jeg hadde også lang og kraftig navlesnor og mye fostervann. Så hos meg var det bare mye av alt. Uten at det var noen spesiell grunn (som feks sykdom). 

Barna veide like rundt 4 kg begge to. 

Anonymkode: 5cb00...b50

AnonymBruker
Skrevet

1100g veide min morkake, baby var 3930 g😅

Anonymkode: 34b9d...ea4

AnonymBruker
Skrevet

Hørte det på jordmora at hun ble overrasket når hun såg morkaka. Hun bare: «Oi, den var stor!!!» Baby var 3450 og morkaken vegte 900 g mener jeg å huske😅 Neste fødsel var baby 3645 og morkaken mer normal str, kanskje 600g? Fikk jaffal ikke kommentar på den😂

Anonymkode: 15722...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...