Gå til innhold

Oscar Pistorius, true crime. NRK.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
fuerza skrev (8 timer siden):

Flere som har sett dokumentarserien? Jeg tror at Oscar sin versjon er den sanne. Og hvis den er sann.. for en personlig tragedie. Hvordan kommer man seg tilbake i livet etter noe sånt..

Om det er sant eller ei, så drepte han jo henne.

Anonymkode: 0b8a7...06d

• Liker 9
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om det er sant eller ei, så drepte han jo henne.

Anonymkode: 0b8a7...06d

Ja, det er det som er tragedien. Hvis hans versjon er sann, så drepte han det som han på daværende tidspunkt tenkte var hans livs kjærlighet, uten at han hadde en intensjon om å drepe henne. 

Han har jo innrømmet drap, så helt rett at han skal straffes. Men hele hans livshistorie er så tragisk. Når han endelig nådde toppen, så gikk det som det gikk.

• Liker 7
AnonymBruker

Jeg har bare sett de to første episodene. Er den laget av familiemedlemmer? Syns den hadde et enormt fokus på «stakkars» Pistorius, la oss få han opp i heltestatus igjen, så synd det er på han. Sannheten er: han kan være så mye helt han/familien bare vil, så lenge han har tatt et liv, så er han en drapsmann og ingenting annet. Sånn er det. Så mer orket jeg rett og slett ikke å se. 

Anonymkode: f9f7a...0f6

• Liker 12
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg tror ikke litt på han engang, fullstendig usannsynlig.

Anonymkode: 8c6d9...d12

Enig! Dersom hans versjon er sann,  syns jeg likevel at det er veldig rart, og ikke minst ekstremt uforsvarlig, å ikke prøve å enten advare en eventuell inntrenger før man bare plaffer ned døra. I så fall nå han jo være ekstremt paranoid, noe som kan gi mening enkelte steder i Sør-Afrika der det er mye innbrudd og voldelige episoder. Men likevel er det høyst uforsvarlig å bare fyre løs uten å vite hvem som er på andre siden av baderomsdøra. Verste konsekvens er jo å skyte noen som er uskyldig, som nettopp skjedde her, dessverre.

Anonymkode: 5776b...86f

• Liker 13

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig! Dersom hans versjon er sann,  syns jeg likevel at det er veldig rart, og ikke minst ekstremt uforsvarlig, å ikke prøve å enten advare en eventuell inntrenger før man bare plaffer ned døra. I så fall nå han jo være ekstremt paranoid, noe som kan gi mening enkelte steder i Sør-Afrika der det er mye innbrudd og voldelige episoder. Men likevel er det høyst uforsvarlig å bare fyre løs uten å vite hvem som er på andre siden av baderomsdøra. Verste konsekvens er jo å skyte noen som er uskyldig, som nettopp skjedde her, dessverre.

Anonymkode: 5776b...86f

Uten "beina" så var han jo ekstra sårbar, så at han kan ha fått panikk og skutt uten å tenke ordentlig kan vel hende. Jeg har opplevd selv at jeg var sikker på at sambo lå i sengen for så å bli overrasket over å se han i stuen når jeg gikk på do en natt, det var en merkelig opplevelse, så jeg tror det KAN være mulig at det skjedde som han beskriver. Han sto og fiklet med noen vifter med ryggen til sengen da hun gikk på do, han hørte ikke at hun gikk ut av sengen, og så gikk hjernen hans i lås på at det var noen fremmede der.

Men utenom det, merkelig å bare fyre løs gjennom en låst dør. Men det er også merkelig å skyte henne gjennom døren med vilje, for så å prøve å slå ned døren for å "redde" henne to minutter senere.

Og hvis historien hans er oppdiktet, så kunne han vel like gjerne sagt til politiet at hun hadde dratt tidligere på kvelden, og at han ikke visste at det var henne som hadde kommet tilbake, fordi hun for eksempel ikke var der da han la seg. Om han gjorde dette med overlegg så er det en merkelig måte å presentere historien på, for det hadde jo vært lettere å tro på at han sovnet alene, våknet av lyder, og at hun ikke gjorde seg til kjenne da han våknet og hørte henne.

Anonymkode: 546bf...4e6

AnonymBruker

Fryktelig rotete oppbygget. Får ikke taket på hva som har skjedd, bakgrunnshistorie eller hvem som er hvem. Har sett hele første episode men synes det er så kaotisk og vanskelig å henge med at jeg gir opp. Har ikke kjennskap til saken fra før men hadde trodd at en dokumentar ville gi tilstrekkelig info. Merkelig valg av produsentene å lage noe så rotete. 

Anonymkode: e4591...ad9

• Liker 4

Det er rart hvordan man kan ha så ulik oppfatning av samme sak. Er enig at dokumentaren er vinklet til fordel for Pistorius. Det var vel først i siste episode det ble tatt opp hans temperament, dårlige venner, våpenbruk osv.

Hvis han først skulle lyge så har han funnet på en god historie. For meg høres den sannsynlig ut. Ja, det er rart å skyte gjennom en låst dør. Men når han tidligere hadde blitt truet om at noen skulle ta han, han er oppvokst med mor som sov med pistol under puta og opplevde innbrudd, han hadde ikke proteser på og følte seg sårbar osv, så kan jeg skjønne at adrenalinet tar overhånd. Og fingeren trekker av før hjernen tenker.

• Liker 5
AnonymBruker

Jeg har ikke sett dokumentaren, men tror på Oscar Pistorius (OP). Hvorfor? Jeg har gode venner i Pretoria, Sør-Afrika og har vært der flere ganger. Kriminalitetsbildet der er totalt annerledes enn i Norge.

Broren til den ene venninna mi ble ranet på sitt eget soverom for noen år siden. Han bodde i samme område i Pretoria som onkelen til OP (Waterkloof), et velstående område som ansees som ganske trygt, da det skjedde. Inntrengerene kom inn på soverommet hans og satte en pistol til tinningen hans, tvang ham til å deaktivere alarmen som hadde gått da de gikk inn og dermed avblåse utrykningen til vaktselskapet som var på vei med væpnet mannskap. Han ble kneblet og bakbundet, og de tok med seg bl.a. kamerautstyr, Mac, og iPhone. 

Anonymkode: 18fa8...a28

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fryktelig rotete oppbygget. Får ikke taket på hva som har skjedd, bakgrunnshistorie eller hvem som er hvem. Har sett hele første episode men synes det er så kaotisk og vanskelig å henge med at jeg gir opp. Har ikke kjennskap til saken fra før men hadde trodd at en dokumentar ville gi tilstrekkelig info. Merkelig valg av produsentene å lage noe så rotete. 

Anonymkode: e4591...ad9

Det irriterte meg at alle som snakket ble presentert med navn, men ikke hva de var. Var det tante? Onkler? Journalister? Idrettsvenner? Skolevenner? Politi?

Jeg er enig i at det ble rotete. 

Anonymkode: f9f7a...0f6

• Liker 12
AnonymBruker

Syns det er rart at han ikke skjønte at det var Reeva som var inne på toalettet, hun må jo ha skreket at det er henne eller noe, han burde jo ha kjent igjen kjæresten sin stemme gjennom døren?

Anonymkode: 7b87d...da2

• Liker 5

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Syns det er rart at han ikke skjønte at det var Reeva som var inne på toalettet, hun må jo ha skreket at det er henne eller noe, han burde jo ha kjent igjen kjæresten sin stemme gjennom døren?

Anonymkode: 7b87d...da2

Nettopp. Han lyver.

Anonymkode: 586a3...4ad

• Liker 11
  • 1 måned senere...
Annonse
Påkrevd skrev (28 minutter siden):

Jeg har bare sett en av episodene med et halvt øye, men var det ikke sånn at politiet hadde vært involvert hos dem før pga. husbråk/vold? Eller blander jeg med noe annet nå? 

Reeva har sendt han en følgende melding: «I'm scared of you sometimes, of how you snap at me". I tillegg står det: «The prosecution tried to show that Pistorius and Steenkamp were heard arguing prior to the shooting. The state’s first witness, Michelle Burger, lived 177 metres away from Pistorius' house but claimed to hear Steenkamp screaming from behind the closed toilet door».
Finner ikke noe mer om husbråk eller vold. 

Anonymkode: ef9a6...995

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...