AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Jeg får sosialstønad som dekker boutgifter og livsopphold, også skal jeg på ferie. Kan jeg reise på ferie og må jeg melde fra til Nav? Anonymkode: ac3f6...51c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg får sosialstønad som dekker boutgifter og livsopphold, også skal jeg på ferie. Kan jeg reise på ferie og må jeg melde fra til Nav? Anonymkode: ac3f6...51c Dette kommer jo helt an på hvilke forutsetninger du får sosialstønad på. Regner med at du må sende meldekort til NAV, samt at du står som arbeidssøker. Da oppgir man dette i meldekortet, at du har vært på ferie. Du må også regne med at NAV vil ha dokumentasjon på transaksjoner på konto en gang pr 3dje mnd, og da vil transaksjonene dine vise at du har vært på ferie. Har du da ikke gitt opp riktige opplysninger, kan du miste retten til stønad for en periode. Når man går på sosialstønad har man ikke rett til betalt ferie. Anonymkode: 2ea29...dcc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 Skal du utenlands? Har du mulighet til å stille på jobb på kort tid (dagen etter)? Anonymkode: b30d9...bb1
GammelKaktus Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 Har du råd til ferie på sosialstønad er du god. Regner ikke med at det skal være noe problem så lenge du ikke er på noe tiltak eller opplegg gjennom NAV der du må stille opp på kort tid. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Du skal som hovedregel melde i fra til NAV om det er noen endringer i din livssituasjon. Her vil det bli sentralt hva du legger i å ha ferie. Skal du være en uke på Sørlandet eller skal du tre måneder til England? Hvis det at du skal på ferie gjør at du får høye utgifter til overnatting, aktiviteter o.l som gjør at du plutselig må søke nødhjelp, så vil kontoutskriftene vise hva du har brukt pengene på og dette blir sjelden godt mottatt. Har du barn, så har du mulighet til å søke stønad til aktiviteter i ferien, og kommunene har gjerne en ordning/program for aktiviteter for lavinntektsfamilier i sommerferien. Anonymkode: d3cab...03f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Et tips, hvis det er noen som sponser ferien din eller utgifter i forbindelse med det så sørg for at det ikke vises på kontoutskriften din. Jeg husker det var et tilfelle der hunden til en som gikk på sosialstønad ble akutt syk og trengte veterinær. Denne huden var veldig viktig for vedkommende. Derfor stilte familie og venner opp på spleis for å dekke utgiftene til veterinær. Noe som førte til at hun mistet sosialstønaden og fikk ikke betalt husleie og strøm. Hadde noen andre betalt direkte til veterinær istedet for å utbetale på hennes konto hadde ikke hun fått problemer med NAV. Anonymkode: 87270...77e 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 FrøkenMånestråle skrev (På 21.6.2021 den 21.55): Har du råd til ferie på sosialstønad er du god. Regner ikke med at det skal være noe problem så lenge du ikke er på noe tiltak eller opplegg gjennom NAV der du må stille opp på kort tid. Kanskje har h*n noen som tar vedkommende med på tur gratis? Anonymkode: 1f07d...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå