Gå til innhold

Intensiv dynamisk korttidsterapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med ISTDP?  Positive og negative sider? Hvilke vansker hadde du? Tok det lang tid før du merket evnt. bedring?

Anonymkode: ed6d5...0f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 12.11):

Noen?

AnonymBruker
Skrevet
Spoiler

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Veldig interessant! Går til ISTDP selv. Har hittil hatt god effekt. Men reagerer nokså ofte på forklaringene til psykologen. Venter og ser an utviklinga før jeg evt avslutter.

Anonymkode: beef3...883

Hvor lenge har du gått i ISTDP? Tok det lang tid før du merket bedring? Hva vil du si er de positive og negative sidene? Og hvilke forklaringer er det du reagerer på?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge har du gått i ISTDP? Tok det lang tid før du merket bedring? Hva vil du si er de positive og negative sidene? Og hvilke forklaringer er det du reagerer på?

Jeg føler at jeg trenger mer hjelp med å uttrykke sorg, enn sinne. Terapeuten er uenig. Kommer ikke på noe mer. Tror jeg går til en av de ålreite. Vet endel blir dårligere av ISTDP og det er fordi de overkjører pasientene sine uten å ta hensyn til toleransevindu.

Jeg har fått mye mer selvmedfølelse. Venter fortsatt på katarsis slik at energinivået kan bli bedre. 

Hva med deg, hva er dine ISTDP-erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg føler at jeg trenger mer hjelp med å uttrykke sorg, enn sinne. Terapeuten er uenig. Kommer ikke på noe mer. Tror jeg går til en av de ålreite. Vet endel blir dårligere av ISTDP og det er fordi de overkjører pasientene sine uten å ta hensyn til toleransevindu.

Jeg har fått mye mer selvmedfølelse. Venter fortsatt på katarsis slik at energinivået kan bli bedre. 

Hva med deg, hva er dine ISTDP-erfaringer?

Forstår. Takk for at du tok deg tid til å svare. 

Jeg har ikke gått så lenge ennå, men min erfaring er: 

Positivt: Man går veldig rett på problemstillingen og man bruker ikke mye tid på å snakke om ting som oppleves som uvesentlig. Man tenker at det som skjer i relasjon til behandler også er det som skjer i relasjoner ellers, noe jeg føler stemmer for min del og som hjelper meg til å innse hvordan ting virkelig er og hvordan jeg kan endre meg.

Negativt: Er usikker på om terapi formen er rett for meg da jeg ikke responderer så godt på behandling med tanke på at jeg ikke har blitt noe særlig mye bedre i forhold til det jeg søkte terapi for. Er av og til vanskelig å føle på at man blir presset opp i et hjørne hver time uten å bli bedre.

AnonymBruker
Skrevet

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å dra opp igjen denne. Noen flere som har erfaringer?

Skrevet

Jeg gikk angsten min veldig forverret allerede etter første time. Om det var personkjemien med terapeuten som kræsjet fullstendig eller hvorvidt det var måten terapien ble lagt opp på skal være usagt da jeg avsluttet etter første time (gikk privat). Jeg kjenner meg veldig igjen i artikkelen som er linket til over. 

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6/24/2021 den 21.12):

Takk for link. Vet du hvilket nettforum det er snakk om i artikkelen? Skulle gjerne likt å lese disse historiene det er snakk om. 

Lurt på det samme. Det er kanskje på et lukket forum et sted.

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
n_97 skrev (På 14.7.2021 den 16.30):

Jeg gikk angsten min veldig forverret allerede etter første time. Om det var personkjemien med terapeuten som kræsjet fullstendig eller hvorvidt det var måten terapien ble lagt opp på skal være usagt da jeg avsluttet etter første time (gikk privat). Jeg kjenner meg veldig igjen i artikkelen som er linket til over. 

Leit å høre at du har dårlig erfaring. Men er vel slik med de fleste terapi former? At noe som fungerer for enkelte blir helt feil for andre. 

Anonymkode: b626e...760

AnonymBruker
Skrevet
Pipaluk skrev (På 30.3.2022 den 19.22):

Lurt på det samme. Det er kanskje på et lukket forum et sted.

Ja, det vil jeg tro? Står i alle fall ikke noe om det her inne, på doktoronline eller andre forum jeg har sjekket. 

Anonymkode: b626e...760

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...