AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Min eksmann har nå meldt meg til bv og beskylt meg for å være alkoholiker. Jeg har daglig omsorg og fast bosted, han har helgesamvær. Dette var hans ønske ved brudd for et år siden. Han ønsker ikke mer samvær heller, dette er bare straff dfor at jeg har fått meg kjæreste. Jeg er selvsagt ikke alkoholiker. Jeg har et barn å ta meg av, en jobb hvor det er ulovlig å møte bakfull og andre vanlig plikter. Har altså mitt på det rene, mange som kan bekrefte det. Lurer bare på hva som skjer nå? Hvordan går de frem? Anonymkode: 36f9d...050
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Jeg vet ikke så mye om dette, men skjønner at det er frustrerende å bli feilaktig beskyldt for noe sånt. Jeg tror at hvis jeg plutselig befant meg i din situasjon hadde jeg kontaktet fastlegen og spurt om det var noe hjelp han kunne tilby. Jeg vet ikke om det finnes blodprøver for å teste at man ikke drikker alkohol? Det hadde kanskje vært det enkleste, å bare slutte helt med alkohol og så bevise det med en test. Ellers har jeg hørt noe om at man kan si til barnevernet at man godkjenner at de kommer på besøk uannonsert, det er kanskje lurt, gir goodwill. Vet ikke så mye mer dessverre. Men håper det ordner seg for deg. Det må være skikkelig frustrerende å samarbeide med en mann som reagerer på denne måten. Anonymkode: 124a7...c3a 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg vet ikke så mye om dette, men skjønner at det er frustrerende å bli feilaktig beskyldt for noe sånt. Jeg tror at hvis jeg plutselig befant meg i din situasjon hadde jeg kontaktet fastlegen og spurt om det var noe hjelp han kunne tilby. Jeg vet ikke om det finnes blodprøver for å teste at man ikke drikker alkohol? Det hadde kanskje vært det enkleste, å bare slutte helt med alkohol og så bevise det med en test. Ellers har jeg hørt noe om at man kan si til barnevernet at man godkjenner at de kommer på besøk uannonsert, det er kanskje lurt, gir goodwill. Vet ikke så mye mer dessverre. Men håper det ordner seg for deg. Det må være skikkelig frustrerende å samarbeide med en mann som reagerer på denne måten. Anonymkode: 124a7...c3a Takk for støtten! Det er frustrerende ja, og irriterende. Jeg har dog som sagt alt på det rene, så jeg er ikke redd - men det er jo så unødvendig 🙄 Ja det kan jeg jo gjøre! De er velkommen hit 24/7, ikke noe problem det Jeg vet det finnes en blodprøve man kan ta hos fastlege som viser alkoholforbruk over tid - men jeg er jo ikke avholds da. Tar meg gjerne et glass vin etter ungen er lagt en gang eller to i uka, så jeg vet ikke hva denne blodprøven viser? Kan den indikere mengde, eller bare hvorvidt man drikker? 🤷🏽♀️ Men jeg har ingenting å skjule for barnevernet, de kan komme når som helst og snakke med hvem som helst (arbeidsgiver, barnehage, helsestasjon, venner?), jeg skal samtykke til alt. Jeg regner jo med både arbeidsgiver og barnehagen hadde reagert ved oppmøte kl 7, dersom jeg satt «drita full til langt på natt daglig i flere mnd» som barnefar hevder 😤 Så jeg er ikke særlig bekymret, jeg bare lurer litt på saksgangen i slike situasjoner har ikke hørt noe fra barnevernet, alt dette har jeg fra barnefar selv. Anonymkode: 36f9d...050 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Ikke ta et eneste glass før du er ferdig med bv. PETh test har de (u)lovlig lav terskel for å be deg ta. De fremstiller det som frivillig, men nekter man risikerer man at det blir ennå mer inngripende undersøkelser. Så ikke rør en dråpe alkohol så du har alt på det rene og far ser dum ut. PEth måler inntak seks uker tilbake i tid. Anonymkode: 6884f...3b0 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke ta et eneste glass før du er ferdig med bv. PETh test har de (u)lovlig lav terskel for å be deg ta. De fremstiller det som frivillig, men nekter man risikerer man at det blir ennå mer inngripende undersøkelser. Så ikke rør en dråpe alkohol så du har alt på det rene og far ser dum ut. PEth måler inntak seks uker tilbake i tid. Anonymkode: 6884f...3b0 Men måler den om man har drukket alkohol, eller hvor mye alkohol man har drukket? For det er jo ikke hverken ulovlig eller uvanlig å ta et glass innimellom? Men jeg skal ikke krangle på det jeg, klarer meg fint uten alkohol 😛 Anonymkode: 36f9d...050 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men måler den om man har drukket alkohol, eller hvor mye alkohol man har drukket? For det er jo ikke hverken ulovlig eller uvanlig å ta et glass innimellom? Men jeg skal ikke krangle på det jeg, klarer meg fint uten alkohol 😛 Anonymkode: 36f9d...050 Du kan Google PEth test, lettere enn at jeg forklarer. Men hadde en venninne som måtte gjennom det, og den ga falsk utslag fordi hun som tok testen hadde tørket med serviett som inneholdt alkohol før hun tok blodprøven. Venninnen min drikker ikke. Så sier jo litt om hvor sensitiv den er. Better safe than sorry. Eksen din vil bare se dum ut hvis du ikke drikker noe nå i tilfelle du må ta en sånn test. Anonymkode: 6884f...3b0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min eksmann har nå meldt meg til bv og beskylt meg for å være alkoholiker. Jeg har daglig omsorg og fast bosted, han har helgesamvær. Dette var hans ønske ved brudd for et år siden. Han ønsker ikke mer samvær heller, dette er bare straff dfor at jeg har fått meg kjæreste. Jeg er selvsagt ikke alkoholiker. Jeg har et barn å ta meg av, en jobb hvor det er ulovlig å møte bakfull og andre vanlig plikter. Har altså mitt på det rene, mange som kan bekrefte det. Lurer bare på hva som skjer nå? Hvordan går de frem? Anonymkode: 36f9d...050 Eksen min har gjort det samme. Meldt til barnevernet som hevn og fant på noe skikkelig ille. Fikk akuttbesøk, men antar at de forstår fort hvordan ståa egentlig er. Det som skjer fremover er besøk, de må sjekke. Så er det noen samtaler og flere besøk. Så blir det besøk og samtale hos pappan. Så rundt 3 mnd skal de ha en beslutning om enten tiltak eller henlegge saken. Anonymkode: 1faad...984 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå