Gå til innhold

norsk helsevesenet har blitt politikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norsk helsevesenet har blitt politikk og kynisme. 

Den dagen jeg trengte helsevesenet så var det alt annet enn det jeg trodde av hjelp jeg skulle få. 

For å si det sånn hvis helsevesenet var en butikk, så ville jeg aldri dratt tilbake. 

Jeg så for meg helsevesenet var omsorg og bli forstått. Det finnes ikke der. 

Anonymkode: b7fb1...4c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har alltid vært politikk, mer eller mindre. Bare at før så fikk sektoren en stor slant penger og "here you go" gjør jobben. 

Nå er det direktiver, lover og regler for hver en bit. Alt skal rapporteres og regler i mente. Nesten micromanagement fra høyeste hold og ned, for å se på pengebruk og ressursbruk på hver en bit. Samtidig har kommunene fått neste alt ansvaret uten at mange av dem har midlene eller rette bemanningen. 

Alt det her har blitt verre med blå regjering, for de gir bevist litt mindre en det som trengs for å spare men for å opprettholde systemet på lavdrift. 

Anonymkode: bbfb4...b19

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har alltid vært politikk, mer eller mindre. Bare at før så fikk sektoren en stor slant penger og "here you go" gjør jobben. 

Nå er det direktiver, lover og regler for hver en bit. Alt skal rapporteres og regler i mente. Nesten micromanagement fra høyeste hold og ned, for å se på pengebruk og ressursbruk på hver en bit. Samtidig har kommunene fått neste alt ansvaret uten at mange av dem har midlene eller rette bemanningen. 

Alt det her har blitt verre med blå regjering, for de gir bevist litt mindre en det som trengs for å spare men for å opprettholde systemet på lavdrift. 

Anonymkode: bbfb4...b19

For noe tull. Med unntak av at en del av budsjettet ble overført til kommunene har spesialisthelsetjenesten aldri hatt så mye penger som nå og bare fra i fjor til i år er stigningen 6%

image.png.856a619eab6ba4d8444928704ffdddc2.png

Endret av Illuminatum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...