AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Del Skrevet 21. juni 2021 Hvor mane kalorier er det i posen FØR man lager den med melk og smør? Altså bare pulveret i seg selv? Står ingenting om det Anonymkode: a506f...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg vil tippe omtrent halvparten dersom du kun bruker vann. Anonymkode: 8e81f...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil tippe omtrent halvparten dersom du kun bruker vann. Anonymkode: 8e81f...409 Kan du hjelpe meg med å regne ut? Hvor mange kcal blir det? Anonymkode: a506f...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 21. juni 2021 #4 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) Uten å regne på det så kommer jeg frem til at det er svært få kalorier i selve pulveret da det inneholder mest krydder og maizennastivelse. Den store mengden kalorier ligger i smøret og melka som tilsettes. Jeg har ikke regnet ut. Man vet: 100 g smør har antall kcal 716,8 kcal 1,5 dl helmelk har antall kcal 63 x 1,5 dette blir totalt antall kcal. For disse to ingrediensene til posen for 6 porsjoner. så regner du ut etter opplysningene på pakken, at hver porsjon har 127 kcal. Gang det med 6 for å få 6 porsjoner = og trekk fra kaloriene i smøret og melka, så finner du kaloriinnholdet i pulveret. Mannen min ville bare ha Knorr bearnaise, og jeg lurte ham litt. Jeg brukte mindre enn halve smørmengden og lettmelk. Tilsatte ekstra estragonkrydder. Han merket det ikke. Godtok det iallfall. Endret 21. juni 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå