miracle Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 kjøpte ei klokke her, velkjent merke og ganske så dyr.. 2000 kroner. men så viste det seg at den hadde noen feil så den måtte inn på reperasjon etter en uke. damen jeg leverte den til sa at hennes klokke hadde samme feil og at den også måtte inn.. da har klokkene en svakhet. så¨kontaktet jeg dem for litt over en uke siden, og de sa de måtte sende klokka til sverige fordi ingen i norge kunne fikse den.,.. så nå sitte rjeg herm en mnd har gått klokka mi har jeg brukt en uke og ikke sett noe mer til.. jeg vil rett og slett ha tilbake penga mine og kjøpe et annet sted. men de nekter meg... sier at jeg ikke kan kreve det og må vente.-.... hva kan jeg egentlig kreve? miracle
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #2 Skrevet 11. september 2005 Jeg vet ikke akkurat, men du har i hvert fall minst ett års garanti for den klokka - på min er det 5 år, og den ligger i omtrent samme prisklasse. Kjøpsloven gir deg jo også ganske lang garanti og ganske mange rettigheter, husker ikke detaljer jeg, men det er da rett og rimelig at man skal kunne kreve pengene igjen om produktet har en feil/svakhet? Eller er det slik at man må godta at klokka blir sendt til reparasjon så og så mange ganger før du kan KREVE pengene igjen? Ellers synes jeg det er dårlig service av butikken å ikke gi deg en midlertidig klokke f eks.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #3 Skrevet 11. september 2005 kjøpte ei klokke her, velkjent merke og ganske så dyr.. 2000 kroner. men så viste det seg at den hadde noen feil så den måtte inn på reperasjon etter en uke. damen jeg leverte den til sa at hennes klokke hadde samme feil og at den også måtte inn.. da har klokkene en svakhet. så¨kontaktet jeg dem for litt over en uke siden, og de sa de måtte sende klokka til sverige fordi ingen i norge kunne fikse den.,.. så nå sitte rjeg herm en mnd har gått klokka mi har jeg brukt en uke og ikke sett noe mer til.. jeg vil rett og slett ha tilbake penga mine og kjøpe et annet sted. men de nekter meg... sier at jeg ikke kan kreve det og må vente.-.... hva kan jeg egentlig kreve? miracle ← jeg tror du må akseptere tilbudet om at de skal ha muligheten til å reparere. Siden damen sin hadde samme feil, så er det kansje et problem med disse klokkene? Når det har gått så lang tid, så ar eg ville oppsøkt de, eller sendt skriftlig at om du ikke får klokken omgående, så hever du kjøpet. Det må du vel a din fulle rett til.
Gjest Nickløs Skrevet 13. september 2005 #4 Skrevet 13. september 2005 Skjønner godt at du vil ha pengene igjen! Var oppe i samme situasjon nå nettopp, bare at det gjaldt en hvitevare. Aner ikke om samme regler gjelder for to så ulike ting, men svaret jeg fikk da jeg kontaktet forbruker.. (kommer ikke på hva det heter) var at det måtte være feil for tredje gang, og at feilen måtte være den samme alle tre gangene, før man kan KREVE å få pengene igjen/annen vare. Om dette er spesielt for hvitevarer, vet jeg som sagt ikke. (Det hører imidlertid med til historien at jeg fikk ny vare likevel, men jeg kunne visst ikke krevd det.Tror det var fordi feilen var så graverende.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå