Gå til innhold

Føler kjæresten ikke bryr seg, når slektning ligger for døden etter lungesykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slektning ligger for døden etter langs tids lungesykdom. Vi vet at han snart er borte, men det er vondt å gå å vente hele tiden. Det som er veldig sårende og frustrerende er at kjæresten virker knapt å bry seg. Han bare tuller det bort... At plutselig er hun død og lager rare lyder. Jeg sier jo selv det blir godt når det er over, men legger ikke noe humor i det. Han bruker veldig mye humor for å takle ting tror jeg. Synes det er utrolig sårende.. Og sier sånn som hun er ikke død enda, trenger ikke sørge før hun er borte.. 

Jeg blir frustrert og lei, og kjenner på at han ikke gidder å bry seg. 

Og ikke kom det med slik drit at jeg burde slå opp og sånn... Er ikke bare bare å slå opp hele tiden. 

Anonymkode: d0b87...d8c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er vondt for deg. Men du sier jo selv at han bruker humor for vanskelige ting. Da er det jo en slags beskyttelse.

Man takler ting forskjellig. Og det er klart det går mer inn på deg enn han, når det er din familie.

Mange vil ikke snakke om slike ting, og synes det er vanskelig/ubehagelig. Kanskje derfor han også tuller det bort?

Anonymkode: a3ce1...627

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke helt hvordan jeg dksl få han til å bry seg.. Vurderer sterkt å slutte å dele ting med han.. Han deler aldri ting med meg som ikke er nødvendig sier han. Vurderer å bli like kald 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner at det er vondt for deg. Men du sier jo selv at han bruker humor for vanskelige ting. Da er det jo en slags beskyttelse.

Man takler ting forskjellig. Og det er klart det går mer inn på deg enn han, når det er din familie.

Mange vil ikke snakke om slike ting, og synes det er vanskelig/ubehagelig. Kanskje derfor han også tuller det bort?

Anonymkode: a3ce1...627

Jeg vet ikke, vi har vært sammen i 3 år og første gang noe spmt som dette skjer. Så ander ikke hvordan han vil ha reagert fra før

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner bare ikke helt hvordan jeg dksl få han til å bry seg.. Vurderer sterkt å slutte å dele ting med han.. Han deler aldri ting med meg som ikke er nødvendig sier han. Vurderer å bli like kald 

For et likegyldig, følelsesløst og ikke-nødvendig forhold dere har 😂
Hvorfor gidder du dette?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en slektning kjæresten din har hatt mye kontakt med?

Anonymkode: a7277...63a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 18.25):

Hvorfor så aggressiv? Jeg skal love deg at folk ikke kommer til å gi seg konstruktive svar, om du skal svare folk på denne måten. 

Når det er sagt: har du snakket med kjæresten din om det? Jeg tror det la  være det eneste du kan gjøre. Si rett ut at måten han svarer deg på rundt dette, sårer deg. Og at du ønsker at han møter deg på en annen måte. 

Jeg skjønner at dette er vondt for deg, og at du ønsker å bli møtt med litt mer empati og omsorg. Men noen mennesker er bare sånn, at vonde ting håndterer de med humor. Da må du rett og slett bare gi beskjed at det gjør vondt verre for din del. 

Ønsker deg lykke til. 

Anonymkode: 00d74...583

Endret av Matas
Ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Wow, TS. Slapp av, du og din kjære fortjener hverandre.

Anonymkode: 02933...532

Jeg gidder faktisk ikke å finne meg i sånne drit kommentarer når jeg har det sånn som jeg har det nå. 

Er lei av å være mobbet hele livet. Så hold sånne ting for dere selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og sier sånn som hun er ikke død enda, trenger ikke sørge før hun er borte.. 

Hva om du svarer om med "Jeg skjønner hva du mener, men jeg er uansett lei meg nå og trenger at du gir meg en god klem." 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han bare tuller det bort... At plutselig er hun død og lager rare lyder

Hva om du sier rett ut at du blir lei deg når han tuller det bort og at du trenger at han lytter til deg, er tilstede og generelt oppfører seg mer modent. 

Anonymkode: 3143a...801

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

La det gå. 

Anonymkode: e23c1...193

• Liker 1
Skrevet

En eksepsjonelt hårsår og aggressiv kvinne og en Chandler.

Lover godt, detta. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Om det er sånn du svare folk ts, så vill nok kjæresten din snart også tulle deg bort. Han er sikkert redd for hva han skal si og gjøre med tanke på hvilken reaksjoner han kan få fra deg. 

Anonymkode: 912b0...1d0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som feiler dere folkens!? Ts er tydelig i sorg her og det finnes MANGE ulike reaksjoner og adferder i sorg. Overfølsomhet, apati, raseri, sinne, gråt, latter(på feil steder)…for å nevne noe. Alt er normalt og LOV!

Den sørgende trenger omsorg, IKKE hets, sarkasme og latterliggjøring. Skjerp,dere!!

Ts, jeg ville sagt rolig til samboeren din at du sørger og får vondt når han viser så lite empati og latterliggjør sorgen din med humor. Svart humor kan være en fin mestringsstrategi for noen når livet er vanskelig og følelsene blir for sterke. Men dette fungerer ikke for alle. Og det må tas hensyn til.

Ifm dødsleie eller når døden inntreffer, er det svært sjeldent passende med humor.

Om samboeren din ikke klarer å skjerpe seg, ville jeg bare unngått ham i denne perioden og søkt trøst og støtte hos andre nære mennesker rundt deg. Du har derimot lov å vise at du er trost og såret over hans manglende tilstedeværelse og støtte. Uavhengig om det er en personlig egenskap han sliter med å mestre. Ikke alle mennesker klarer å håndtere sorg like godt. Verken sin egen eller andres. Men død&sorg er en såpass viktig del av livet at dette bør man trene seg på syns jeg. Det feigeste jeg vet om er nære mennesker som forsvinner og blir fjerne når en trenger dem som mest.

Ønsker deg støtte&styrke og gjennom den vanskelige tiden❤️

Anonymkode: c3381...abe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det som feiler dere folkens!? Ts er tydelig i sorg her og det finnes MANGE ulike reaksjoner og adferder i sorg. Overfølsomhet, apati, raseri, sinne, gråt, latter(på feil steder)…for å nevne noe. Alt er normalt og LOV!

Den sørgende trenger omsorg, IKKE hets, sarkasme og latterliggjøring. Skjerp,dere!!

Ts, jeg ville sagt rolig til samboeren din at du sørger og får vondt når han viser så lite empati og latterliggjør sorgen din med humor. Svart humor kan være en fin mestringsstrategi for noen når livet er vanskelig og følelsene blir for sterke. Men dette fungerer ikke for alle. Og det må tas hensyn til.

Ifm dødsleie eller når døden inntreffer, er det svært sjeldent passende med humor.

Om samboeren din ikke klarer å skjerpe seg, ville jeg bare unngått ham i denne perioden og søkt trøst og støtte hos andre nære mennesker rundt deg. Du har derimot lov å vise at du er trost og såret over hans manglende tilstedeværelse og støtte. Uavhengig om det er en personlig egenskap han sliter med å mestre. Ikke alle mennesker klarer å håndtere sorg like godt. Verken sin egen eller andres. Men død&sorg er en såpass viktig del av livet at dette bør man trene seg på syns jeg. Det feigeste jeg vet om er nære mennesker som forsvinner og blir fjerne når en trenger dem som mest.

Skrev ‘ samboeren din’…mente selvfølgelig ‘kjæresten’:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 18.20):

Hva er igjen av forholdet da? Forstår ikke at noen av dere gidder dette. 

Anonymkode: c13f3...04c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så ikke dette, men er så utrolig glad for at noen er enige med meg her. Får helt hakeslepp av hva enkelte folk her inne kan lire av seg. ugh

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alle perioder i livet hvor vi er ekstra sårbare og det er tøffe tak. Men man velger selv hvordan type person man ønsker å være, selv i slike perioder. 

Ts, det er ikke alltid enkelt å vise empati og takle sorg på "riktig" måte. Noen blir apatiske, noen gråter konstant mens noen dekker over med humor. Det er mange som bruker sistnevnte, da gjerne som en forsvarsmekanisme. Du må nok bare være klar på dine behov, men han må fremdeles få lov til å være den han er. 

Anonymkode: 65ad0...f21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for gode ord. Beklager aggressivitet. Men sånn er det da jeg får hets når jeg er i sorg. Hun døde i går, så nå har hun endelig fått fred. Snakket også med kjæresten min. Nå er ting bedre heldigvis 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

men ts angriper jo alle som svarer her...

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, krenkende utsagn, spekulasjoner, avsporinger og samtlige svar til dette. 

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...