Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Nederland til uka (:hoppe:) og lurte egentlig på om noen visste pris på shampoer der i forhold til i Norge?

Jeg vet at i England er det billigere enn i Norge, men hvordan ligger det an i Amsterdam?

Noen som vet?

:smile:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nederland er dyrt, prisene på hårprodukter er nesten like høye som i Norge. Den eneste forskjellen ligger i at de har bittelitt lavere moms enn vi har. Ergo: du har lite å spare, bestill heller fra LF.

Ellers (OT) kan jeg legge til at Amsterdam er en fantastisk flott by, spesielt nå som det verste av turistsesongen er over. Husk gode sko og paraply/regntøy.

Skrevet

:smile:

Okai da!

Skal nok få kjøpt noe dill likevel ;)

Skrevet

Hvis du tenker klær&skjønnhetsdill, er Amsterdam bra, til tross for at prisene er som her hjemme. Det finnes veldig mange bra klesbutikker, og jeg vil anbefale at du for eksempel stikker innom en av MAC-butikkene og kjøper sminke. Topp kvalitet, fantastisk utvalg, og mye lavere priser enn norske parfymerimerker. Sjekk ut www.maccosmetics.com

Jeg hadde også stukket en tur til et lite parfymeri som heter Skins (ligger i en gate som heter Runstraat); de har alt hjertet måtte begjære av mer eksklusive merker. Og og og...

:)

Skrevet

gå heller inn på WWW.LOOKFANTASTIC.COM

sinnsykt mye billigere, du får varene etter 4-5 dager.. liten porto på ca 3-4 pund.

hilsen dott

Skrevet
Hvis du tenker klær&skjønnhetsdill, er Amsterdam bra, til tross for at prisene er som her hjemme. Det finnes veldig mange bra klesbutikker, og jeg vil anbefale at du for eksempel stikker innom en av MAC-butikkene og kjøper sminke. Topp kvalitet, fantastisk utvalg, og mye lavere priser enn norske parfymerimerker. Sjekk ut www.maccosmetics.com

Jeg hadde også stukket en tur til et lite parfymeri som heter Skins (ligger i en gate som heter Runstraat); de har alt hjertet måtte begjære av mer eksklusive merker. Og og og...

:)

Å, takk for mange tips! Vil du bli med, kanskje? :ler:

Hadde egentlig tenkt å gå "sminke-berserk" på taxfreen, men du ville heller slått deg løs i Amsterdam?

Skrevet
Å, takk for mange tips! Vil du bli med, kanskje? :ler:

Hadde egentlig tenkt å gå "sminke-berserk" på taxfreen, men du ville heller slått deg løs i Amsterdam?

Jeg ville heller kjøpt sminke i Amsterdam. Blant annet finnes det flotte parfymerier (bortsett fra den nevnte) på to kjøpesenter som heter de Bijenkorv (bikuben) og Magna Plaza (bak slottet). Jeg bodde i NL i 6mnd i fjor, og skal tilbake så snart jeg får tid, dvs over jul engang.

I tillegg til shopping, bør du få med deg Anne Frank-huset og van Gogh-museet, mine personlige favoritter. Og så mener jeg å huske at det finnes en ren tannbørste/tannutstyrs-butikk der (noe for deg ;) ?). Og belgisk sjokolade MÅ du kjøpe med deg hjem. Leonidas er det mest utbredte merket.

Skrevet

Tannutstyrs-butikk? :ler:

Tja, spørs om det frister. Jeg skal bruke stor sett hele dagene på en tannlegekongress på RAI-senteret (hvis det sier deg noe), så tipper jeg har fått min tannlegedose for dagen da! :ler:

Men uansett, takk for tips! Så spørs det om jeg får med meg kompisen min på dette her. Tviler på han vil tråle byen for sminke... :roll: Vet ikke om jeg tør gå alene :sjenert:

Skrevet
Vil du bli med, kanskje? :ler:

Jeeeeeeeeg viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil! :sur:

Skrevet

Og så MÅ du bare innom sex-museet!! Utrolig interessant, og spennende og morsomt!!

Skal du være der om kvelden, ta turen nedom Redlight-district. Det er et must!

Anne Frank museet er nevnt allerede, men MÅ bare nevne det, jeg også. Fikk helt frysninger da vi var og så hvor de hadde bodd.. Veggen hennes med bildene på. Det å vite at i den sengen lå hun og sov, ved den kjøkkenbenken lagde de maten. Inn den døren kom tyskerne...

Vi var aldri innom coffeeshop, for det var mer enn nok for oss å gå forbi en. :)

Amsterdam er en fantastisk by, ren og pen, og utrolig spennende!

Det finnes forresten også et slags loppemarked, men jeg lurer på om det bare er åpent på lørdagene... Det var det hvertfall utrolig mye spennende å finne!!! Masse nye ting også, ikke bare brukte..

Heldige du som skal dit!!!!

Leyla, i.i

Skrevet

Loppemarkedet på Waterlooplein er vel åpent bortimot hele tida.

Skrevet

Stemmer det... Waterlooplein var det det hette..

Fant et svært sjal/teppe som henger på veggen på soverommet. Det er motiv av zodiaken og månefasene. Det dekker faktisk nesten hele den veggen, og er utrolig fint!! Kosta 10 Euro for to år siden.

Leyla, i.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...