Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 Hei! Trenger noen synspunkter her, for jeg har havnet i en litt frustrerende situasjon. I dag gikk moren min inn på min mobil å sjekket nummeret til kjæresten min. Hun skrev det ned, og mente at hun skulle bruke det i "nødsituasjoner" (dersom hun ikke fikk tak i meg e.l). Jeg ble fly forbanna! I følge meg er noe slikt HELT uakseptabelt! Hun har ingenting med hans nummer, og dessuten er jeg 19 år og er selvstendig og kan passe på meg selv. Nå er hun sur på meg. Hva er deres synspunkter anngående hennes oppførsel?
Gjest Bellatrix Skrevet 11. september 2005 #2 Skrevet 11. september 2005 Jeg skjønner at hun vil ha det, men hun burde spurt om det.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #3 Skrevet 11. september 2005 Jeg skjønner at hun vil ha det, men hun burde spurt om det. ← Hun vet at jeg aldri hadde gitt henne det om hun hadde spurt.
Gjest Hel Skrevet 11. september 2005 #4 Skrevet 11. september 2005 Hvorfor er det så farlig at hun har nummeret hans?
Gjest Bellatrix Skrevet 11. september 2005 #5 Skrevet 11. september 2005 Hun vet at jeg aldri hadde gitt henne det om hun hadde spurt. ← Da skjønner jeg at hun fant det selv. Det er jo greit å kunne få tak i deg hvis hun ikke når deg på din egen telefon.
Gjest Yvette Skrevet 11. september 2005 #6 Skrevet 11. september 2005 Hun vet at jeg aldri hadde gitt henne det om hun hadde spurt. ← Da er det enda lettere å skjønne at hun gjorde det. Dessuten, siden du påstår at du er voksen, hvorfor vil du ikke at hun skal ha nummeret?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #7 Skrevet 11. september 2005 Hvorfor er det så farlig at hun har nummeret hans? ← Jeg ser ikke poenget med at hun skal ha det? Jeg er 19 år gammel, dvs. myndig og jeg kan gjøre hva jeg vil. Dessuten synes jeg hun var frekk som tok seg til rette, og gikk inn på mobilen min. Har mødrene deres nummeret til kjærestene deres, venninner og kamerater? Neppe.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. september 2005 #8 Skrevet 11. september 2005 Hvis hun hadde spurt om det hadde hun fått det. Og hun har jo nummeret hjem til oss og snakker med mannen hvis hun ikke får tak i meg.
Gjest Hel Skrevet 11. september 2005 #9 Skrevet 11. september 2005 Jeg ser ikke poenget med at hun skal ha det? Jeg er 19 år gammel, dvs. myndig og jeg kan gjøre hva jeg vil. Dessuten synes jeg hun var frekk som tok seg til rette, og gikk inn på mobilen min. Har mødrene deres nummeret til kjærestene deres, venninner og kamerater? Neppe. ← Jo, moren min hadde faktisk nummeret og adressen til begge eksene mine (hjem og mobil). Nå bodde de begge i USA så det er kanskje ikke helt det samme, men jeg hadde gitt de til henne uansett.
Gjest Yvette Skrevet 11. september 2005 #10 Skrevet 11. september 2005 Har mødrene deres nummeret til kjærestene deres, venninner og kamerater? Neppe. ← Jo, det har hun og det har ingenting med selvstendighet å gjøre. Det er for at hun skal kunne få tak i meg hvis det er noe viktig og jeg ikke svarer på mitt nummer.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #11 Skrevet 11. september 2005 Vel, så det vil si at dere tillater mødrene deres å ta seg til rette, gå inn på deres mobil og gjøre hva de vil der? Det må legges til at sist gang jeg ga henne nummeret til ei venninne, så ringte hun KONSTANT til henne. Vi hadde en prøve i en time på skolen, og moren min som ikke fikk tak i meg på mobilen (ettersom den var på lydløst), ringte i et sett til venninna mi som var i samme klasse (hun hadde den ikke på lydløs). Etter det jeg mistet litt respekten ovenfor henne. Hun har absolutt ingenting med å snoke på min mobil, slik er det!
Gjest Hel Skrevet 11. september 2005 #12 Skrevet 11. september 2005 Vel, så det vil si at dere tillater mødrene deres å ta seg til rette, gå inn på deres mobil og gjøre hva de vil der? ← Nei, det vil si at jeg gir det til henne frivillig. Har du spurt henne hvorfor hun vil ha det?
sushigirl Skrevet 11. september 2005 #13 Skrevet 11. september 2005 Begge foreldrene mine har mobilnummeret til samboeren min, de fikk det mens vi var kjærester, og jeg var mye på besøk hos ham. Tror ikke jeg hadde blitt glad om de hadde henta det fra min telefon, men de spurte om å få det, så da fikk de det. Jeg tror kanskje du burde ta en liten prat med moren din, og si at hun ikke kan forvente at du er tilgjengelig mens du er på jobb/skole/kino o.l. Det er forhåpentligvis svært sjelden at man trenger å få tak i noen med en gang, ofte kan ting vente litt, er min erfaring.
Gjest Violetta Skrevet 11. september 2005 #14 Skrevet 11. september 2005 I hvilke tilfeller mener hun at det er nødvendig å få tak i deg? Er det for hver minste ting eller er det i tilfelle dødsfall i familien eller lignende? Jeg bor i en annen by enn foreldrene mine og mine foreldre har et nummer de kan ringe dersom de ikke får tak i meg. For meg er det viktig, ting kan jo skje.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #15 Skrevet 11. september 2005 Hei! Trenger noen synspunkter her, for jeg har havnet i en litt frustrerende situasjon. I dag gikk moren min inn på min mobil å sjekket nummeret til kjæresten min. Hun skrev det ned, og mente at hun skulle bruke det i "nødsituasjoner" (dersom hun ikke fikk tak i meg e.l). Jeg ble fly forbanna! I følge meg er noe slikt HELT uakseptabelt! Hun har ingenting med hans nummer, og dessuten er jeg 19 år og er selvstendig og kan passe på meg selv. Nå er hun sur på meg. Hva er deres synspunkter anngående hennes oppførsel? ← Om du bor hjemme hos din mor, så syns jeg kansje det,men kansje du kunne gitt henne det? hun vet du har kjæreste...antagelig har hun kunnet finne det på andre måter også. dessuten, om du ikke vil at hun skal gå på din tlf....lås den.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #16 Skrevet 11. september 2005 Jeg ser ikke poenget med at hun skal ha det? Jeg er 19 år gammel, dvs. myndig og jeg kan gjøre hva jeg vil. Dessuten synes jeg hun var frekk som tok seg til rette, og gikk inn på mobilen min. Har mødrene deres nummeret til kjærestene deres, venninner og kamerater? Neppe. ← Ja, pr definisjon er du voksen og kan gjøre hva du vil, men hvorfor bor du hjemme? (virker slik) faktisk så kan ddin mor stille krav til deg, så lebge du bor hjemme. har hun vert i din leilighet for å finne nr, så blir det en annen sak.
Gjest mkmkmk Skrevet 11. september 2005 #17 Skrevet 11. september 2005 Hun har da ingenting med å ha det nummeret! Dere sier tilfelle hun ikke får tak i dattern på hennes mobil , men hvis hun da skal ringe henne mens hun er sammen med kjæresten så er hun jo ikke mer tiljengelig på hans tlf enn sin egen! er man opptatt så er man opptatt! hjelper ikke å drive å ringe rundt hit å dit da. Det her har sikkert noe med kontroll å gjøre.
Gjest Violetta Skrevet 11. september 2005 #18 Skrevet 11. september 2005 Hun har da ingenting med å ha det nummeret! Dere sier tilfelle hun ikke får tak i dattern på hennes mobil , men hvis hun da skal ringe henne mens hun er sammen med kjæresten så er hun jo ikke mer tiljengelig på hans tlf enn sin egen! er man opptatt så er man opptatt! hjelper ikke å drive å ringe rundt hit å dit da. Det her har sikkert noe med kontroll å gjøre. ← Eller bare en trassig ikke helt moden nittenåring som ikke forstår at moren virkelig kan trenge å få tak i henne av en eller annen grunn.
Gjest Piper Skrevet 11. september 2005 #19 Skrevet 11. september 2005 jeg syns din mor tar seg litt for mye til rette, for hun har ikke noe på din mobil å gjøre. Når det er sagt, er du i tankegangen litt for ung til å vre voksen i mine øyne, for hadde du vært voksen ville du ikke sett problemet med at din mor har telefonnummeret til kjresten din. Mine foreldre har hatt telefonnummeret til mine kjrester, som jeg har vært sammen med lengre enn noen få måneder. Det kan være at enkelte ting er såpass viktige, at man ønsker å komme i kontakt med den andre. Da er det greit å kunne ringe flre steder. Men på den andre siden har man lov til å være utenfor rekkevidde også, for ingen har noen som helst rett til å kreve at den andre skal måtte ta telefonen 24/7. Uansett hva det måtte være.
Gjest mkmkmk Skrevet 11. september 2005 #20 Skrevet 11. september 2005 Hvorfor skal man absolutt være tilgjengelig HELE tiden? Nå vet ikke jeg om moren har møtt kjæresten men om hun har det kunne hun jo bare spurt etter nr hans selv , hvis hun ikke har det skal hun da bare en dag plutselig ringe han da? han som ikke kjenner henne. Å halo folkens! hvor ofte er det det skjer så viktige ting? er ikke vær dag så det er liten sjangse at akkurat den dagen noe skjer (om det i det hele tatt gjør det) så er det den dagen hun ikke er tilgjengelig på sin tlf...!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå