AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Som tittelen sier, så klarer jeg ikke ta valg. Det er mye som foregår i livet mitt for tiden, og jeg klarer bare ikke ta valg. Enten om det er å gå ut av et langtidsforhold, ta imot den jobben eller velge den andre jobben. En dag kan jeg være sikker på at jeg vil, men når jeg tar valget angrer jeg meg eller så stopper jeg i det jeg skal til å ta valget. Om jeg må ta et valg på noe, så bruker jeg også evigheter, til slutt må de rundt meg si at jeg må velge snart, at jeg ikke kan gå slik. Jeg merker at de rundt meg som venter på et svar, synes jeg er veldig fram og tilbake og at det er slitsomt, jeg også synes det er slitsomt, men uansett hvor mye jeg jobber mot det får jeg det ikke til. Jeg tenker alt for mye generelt sett i livet, og jeg kjenner at det begynner å gå utover livskvaliteten. Jeg har ikke mange venner å ta dette opp med heller, så jeg får aldri luftet problemene mine til noen. Nå går jeg bare med et konstant press, og kan begynne å grine på jobb dersom noen stiller de «rette» spørsmålene. Det er så mye som skulle vært endret med livet mitt, men det går ikke når jeg ikke kan ta et enkelt valg. Har noen opplevd lignende? Hva gjorde dere for å endre dette? Anonymkode: 063d1...449
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Fant du ut av dette, eller er det andre med lignende erfaringer? Dette skjedde også med meg helt plutselig, og har pågått noen måneder. Klarer ikke bestemme meg for noe som helst, verken store ting i fremtiden eller små ting som hvilken brus jeg skal ha på butikken. Kan stå der og tenke over meningsløse valg i 10 minutter, jeg kan til og med begynne å google meg frem til et slikt svar. Skjønner ikke hvor det kommer fra og hvordan jeg kan løse det. Anonymkode: 37c2a...c8d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Jeg tenker at med små ting, som valg av brus i butikken, ny rett på restaurant etc, så går det an å ta det nærmeste, øverste på arket etc. Med store ting der en har 2-3 aktuelle valg, går det an å gi poeng til både hva det positive vil være med å velge valget (mellom 10 og 60), og poeng til hva det negative vil være med å velge bort andre valg (0 til minus 60), og regne sammen en score på hvert valg, og sammenlikne. Anonymkode: 11569...8ce
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Dere har mistet kontakten med dere selv. Dere kan prøve å sette dere ned alene, puste rolig, og prøve å tømme hodet for tanker. Fokuser på pusten og følelsene i magen. Så spør du deg selv hva du innerst inne ønsker. Hva DU vil, uavhengig av andres meninger og råd. Evt kan man lage lister for og imot, om man ikke klarer å få kontakt med egne følelser. Anonymkode: 8ae95...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå