Gå til innhold

Har du tips til paviljong/pergola?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper noen kan komme med tips🥰 Vi ønsker oss sårt tak over uteområdet, og markise er ikke mulig der vi ønsker.

Har sett på pergola og paviljong, men markedet er svært begrenset da vi ikke har plass til de som er 3x3 meter som er standard på disse.

Bredden vi har å rutte med er 2.80m og lengden kan være opp til 3.50m. Jeg har sett på jysk sin «jerup», men den har så dårlige omtaler 😅

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har luksuspaviljong fra jula og er veldig fornøyd, men den er 3,3x3,3.. 

Har ingen tips til mindre, men vil bare si at du bør virkelig styre unna Jerup fra Jysk. Vi hadde den i fjor, eller lettere sagt, en uke i løpet av sommeren i fjor, før den knakk osv..

Anonymkode: 45012...fcb

AnonymBruker
Skrevet

Er der ikke enklest å bygge en selv? Da vil du få akkurat den størrelsen du er ute etter. 

Anonymkode: 93716...289

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte via tømrerfirma/blikkenslager, som igjen har underleverandører. Fikk på den måten en helt skreddersydd løsning. Blant annet med sidevegg i glass for å slippe trekk. 

Anonymkode: a74da...deb

Skrevet

Takk for svar! Den skal stå i et innhuk hvor det er vegger på tre av sidene. Kan Jerup klare seg der? 

Vi bor i rekkehus med innhuk bak der carportene er mellom husene, så å bygge selv vil bli litt massivt ift hvor nærme naboen det blir, eller?🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bestilte via tømrerfirma/blikkenslager, som igjen har underleverandører. Fikk på den måten en helt skreddersydd løsning. Blant annet med sidevegg i glass for å slippe trekk. 

Hvor mye ga du for den og hvordan gikk du frem?

AnonymBruker
Skrevet
Newgirll skrev (26 minutter siden):

Hvor mye ga du for den og hvordan gikk du frem?

Det var en del av en større pakke, jeg har ikke splitt. 

Men har leid inn folk en god del ganger. Jeg starter på nett, eller via firma jeg har vært fornøyd med før. Kontakter 2-3 selskap, diskuterer hva jeg ønsker, hører hvor god peiling de har. Ber om en tegning, blir enig om detaljer, får et anbud. Og derfra fikser de alt. Selvfølgelig med noen hickups underveis... 

En telefon og et anbud er uforpliktende, og om ikke annet lærerikt. Ofte viser de også videre om du bommer i forhold til hva de kan tilby. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det var en del av en større pakke, jeg har ikke splitt. 

Men har leid inn folk en god del ganger. Jeg starter på nett, eller via firma jeg har vært fornøyd med før. Kontakter 2-3 selskap, diskuterer hva jeg ønsker, hører hvor god peiling de har. Ber om en tegning, blir enig om detaljer, får et anbud. Og derfra fikser de alt. Selvfølgelig med noen hickups underveis... 

En telefon og et anbud er uforpliktende, og om ikke annet lærerikt. Ofte viser de også videre om du bommer i forhold til hva de kan tilby. 

Takk! Skal prøve dette 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nylig satt opp Gunnön fra Ikea inntil en vegg. Den er litt slankere enn andre paviljonger.

Anonymkode: 8aa02...e66

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi har nylig satt opp Gunnön fra Ikea inntil en vegg. Den er litt slankere enn andre paviljonger.

Anonymkode: 8aa02...e66

Den var ikke dum! Takk for tips🥰

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en innhuk, du kan ikke komme unna med solseil?  Det har vi gjort på vår uteplass. Da har vi både tak og skygge og taket kan tas ned og tørke i garasjen hvis det blir lnagvari regn og om viteren. 

Anonymkode: 76f55...491

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du har en innhuk, du kan ikke komme unna med solseil?  Det har vi gjort på vår uteplass. Da har vi både tak og skygge og taket kan tas ned og tørke i garasjen hvis det blir lnagvari regn og om viteren. 

Anonymkode: 76f55...491

Jeg vurderte det, men da må vi sette opp stolpe og feste i naboens vegg 😅 jeg går for gunnön fra ikea🥰 tusen takk for alle tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...