Gå til innhold

NAV har oppjustert min antatte arbeidsinntekt. Er dette vanlig? Overgangsstønad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget tilfeldigvis at NAV har oppjustert min antatte arbeidsinntekt med nesten 12000kr i året. Som lavtlønnet kommunalt ansatt har jeg max fått 6000kr økning i året, men vi får ikke vite noe om dette før på høsten.

Kan NAV gjøre dette? Jeg vil jo da få mindre overgangsstønad enn det oversikten sier. Forstår det sånn at de kun regner om dersom inntekten justeres mer enn 10%, men dette vet jeg jo uansett ikke før til høsten.

Noen andre med liknende problemstilling?

Anonymkode: 35b57...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å kontakte dem og gi beskjed om at de er for optimistiske i sine anslag, og fortelle hva du tidligere år har fått i lønnsøkning og at du forventer det samme til høsten. Du kan dokumentere det da, men ikke ennå, så da får de nedjustere sine anslag inntil videre, mener jeg.

Kontakt dem og gi beskjed. Det er vel som regel lange køer på telefonen til NAV, men du kan også gi beskjed ved å logge inn på NAV med bank id og sende en melding der. Hvor raskt de evt leser den vet jeg dessverre ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme. Det som er irriterende er at jeg faktisk er selvstendig næringsdrivende og selv har rapportert inn forventet inntekt for året og så har de lagt på dette sånn ut av det blå. Nå har jeg fått en jobb jeg skal ha i tillegg, så tenker melde inn på nytt i forbindelse med at jeg skal opplyse hva jeg får i inntekt med ny jobb. 

Anonymkode: 00953...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...