Gjest Pecado Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 Har adsl fra telenor og da må man ringe opp slik på den gode gamle måten, ikke som alle andre som er påkoblet hele tiden. Og da lurer jeg på en ting. For når jeg trykker koble til og alt det der så kommer internett explorer automatisk opp med startsiden. Saken er at jeg bruker opera, og må da lukke internett explorer for å åpne opera. Dette tar jo ikke såå lang tid, men er irriterende nok på den trege pcen her. Er det mulig å få opera som standard når jeg kobler meg opp til internett?
Gjest Spacegirl Skrevet 11. september 2005 #2 Skrevet 11. september 2005 Hvorfor kan du ikke være koblet til internett hele tiden? Jeg har adsl fra Telenor og flere jeg kjenner har det også, og jeg har aldri hørt om at man ikke er tilkoblet hele tiden? Høres rart ut :klø:
Gjest Pecado Skrevet 12. september 2005 #3 Skrevet 12. september 2005 Så nå du skrur på maskinen så må du ikke koble opp? Heldige du. For det må jeg. Men det jeg egentlig lurte på var hvordan jeg får opera som standard nettleser (eller hva det heter)
Gjest Violetta Skrevet 12. september 2005 #4 Skrevet 12. september 2005 Jeg har også hatt adsl fra Telenor i lang tid, og alltid vært oppkoblet hele tiden. Men jeg måtte ordne noen innstilinger en gang i tiden, og velge at jeg skulle være oppkoblet hele tiden og ikke ringe opp. Kanskje du også kan det?
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #5 Skrevet 13. september 2005 Jeg mener det er innstillinger i Opera du må trykke på. At du vil bruke Opera som standard leser, eller noe sånt. Kanskje du må avinstallere og så reinstallere ADSL igjen... Har også ADSL fra Telenor, og Opera som standardleser. Hos meg kommer Opera opp, men jeg husker ikke i hvilken rekkefølge jeg installerte ting. Leyla, i.i
Gjest Madeline Skrevet 13. september 2005 #6 Skrevet 13. september 2005 Jeg installerte Opera på min maskin på søndag og da jeg startet Opera fikk jeg spørsmål om jeg ville ha Opera som standard. Den første gangen var jeg i tvil og trykte nei, men jeg ombestemte meg og neste gang jeg startet Opera fikk jeg samme melding. Denne gangen trykket jeg på "yes" og alt var i orden.
Grooo Skrevet 13. september 2005 #7 Skrevet 13. september 2005 1) Det skal gå ann å fikse slik at du ikke trenger koble til hver gang ja, er jo det som er greia med adsl - at man er koblet til hele tiden. 2) Får du ikke spm. når du starter Opera om du vil sette den til standard nettleser? Hvis ikke velger du "Tools" - "Preferences" - "Programs", der er det et valg som heter"Check if Opera is default browser..."
Gjest Pecado Skrevet 13. september 2005 #8 Skrevet 13. september 2005 Får ikke spørsmål om det nei, men har endret på de innstillingene så håper det endres seg nå takk! Til det med telenor. Har vist for gammel modem til at det kan endres til å være påkoblet hele tiden. I føle han som hadde peiling.
Grooo Skrevet 13. september 2005 #9 Skrevet 13. september 2005 Da snakker du med Telenor og får byttet til nyere utstyr
Gjest Pecado Skrevet 13. september 2005 #10 Skrevet 13. september 2005 Jo men det koster penger. men blir vel, ikke så stort problem lengre nå når opera strater opp når jeg kobler på nett! Takk takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå