Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sier at man ikke kan kjøpe alt med penger. Ok? Hva kan man ikke kjøpe med penger? De sier man ikke kan kjøpe lykke. Det er åpenbart feil. Man kan jo kjøpe noe som fører til lykke, altså indirekte. Hva mener du?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ekte vennskap, gode familierelasjoner, ekte kjærlighet. 

Anonymkode: 3f241...843

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

God helse, selvinnsikt, selvdisiplin, intellekt, god humor, vennskap og kjærlighet

Anonymkode: 6ae5c...b84

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke gjensidig hverfall. Personen med penger kan føle det slik, men at personen som blir betalt føler det samme, er ikke en selvfølge.

ABM skrev (1 minutt siden):

Alt som er viktig

Så mat, bosted, frihet, fritid osv. er ikke viktig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At den kjære katten min døde alt for ung. At jeg traff verdens fineste og mest støttende mann. Men at det igjen betyr å bo milevis fra foreldrene mine. En solid utdannelse og trygg karriere, ikke i Norge i alle fall. At jeg plutselig opplevde tilfeller av panikkangst. 

Penger gir en trygghet i bunn. Men det gir ikke lykke i seg selv. 

Anonymkode: 1cb95...1ec

AnonymBruker
Skrevet

Lykke, venner, kjærlighet 

Anonymkode: 63249...f88

• Liker 1
Skrevet (endret)
?mynonA skrev (25 minutter siden):

Mange sier at man ikke kan kjøpe alt med penger. Ok? Hva kan man ikke kjøpe med penger? De sier man ikke kan kjøpe lykke. Det er åpenbart feil. Man kan jo kjøpe noe som fører til lykke, altså indirekte. Hva mener du?

Hva er lykke rent filosofisk?

Tror personlig at penger kan hindre mange stressfaktorer i livet så lenge man får dekket de viktigste behovene her i livet, men igjen.. Penger i seg selv skaper sine egne stressmomenter for veldig mange.. Om man reiser til enkelte fattige land og ser hvor mye større positiv utstråling menneskene på generelt basis har enn det vi har her i Norge blir viktigheten av penger veldig forvirrende

Personlig så representerer ikke nødvendigvis hvor god råd jeg hadde til enhver tid hvor tilfreds jeg har vært med livet opp gjennom tiden. Mange refererer også de til fattige studentdagene som en tid de savner når de er ferdigutdannede selv om de nå har full rulle i økonomien og kan booke en luksustur til Maldivene en gang i året.

Filosofien rundt penger er veldig interessant :)

Endret av Kayo
Skrevet

Et ekte og nært, godt forhold til sine barn får man ikke kjøpt for penger :- )

Man kan heller ikke kjøpe seg sunn og god helse og kropp for penger. Blir man syk, så blir man syk. Kreft ser ikke på hva du har på bankkontoen før den slår til, og det gjør heller ikke f.eks. autoimmune sykdommer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vennskap og familierelasjoner og kjærlighet kan ikke kjøpes da man må være på samme økonomiske nivå for at dette skal fungere. 

Anonymkode: 21c4b...f0d

Skrevet

Intelligens

• Liker 2
Skrevet

Alt som er ekte og nært. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God helse, gode relasjoner til familie og venner, selvtillit og selvfølelse, glede. Alt det som gjør livet godt. 

Anonymkode: da128...a74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tid

Du kan skape penger ved å bruke tid, men du kan ikke skape tid. 

Anonymkode: fc2c5...5be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (3 timer siden):

Alt som er viktig

Dette! 

Det som virkelig betyr noe for en, kan man ikke kjøpe. Må minne meg selv på dette innimellom! 🙂

Anonymkode: 726e9...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...