AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #21 Skrevet 21. juni 2021 Begynn med swinging. Anonymkode: 82d32...225 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #22 Skrevet 21. juni 2021 Det finnes en app hvor man skal finne digitale poster. Lette turer. Eller så kan dere begynne å spille pokemon go? Anonymkode: c3031...27e 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 21. juni 2021 #23 Skrevet 21. juni 2021 (endret) Rusle rundt i byens gater, kjøpe seg pølse i brød+brus og sette seg på en benk og se på folk. spille dart 🤣 slappe av til hverdagen plutselig begynner igjen. Endret 21. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #24 Skrevet 21. juni 2021 Skal ikke gjenta samme forslag som allerede er blitt skrevet... Men i tillegg til det, kan dere finne en ny hobby sammen (evnt. alene)😄 F.eks maling (se på youtube for tutorials) eller meditasjon💓 Anonymkode: 6938c...d85 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #25 Skrevet 21. juni 2021 Lær dere et nytt språk (biblioteket, app, you Tube). Lydbøker- Både Storytel og Fabel pleier å ha gratis prøvetid. Anonymkode: 6e2b5...81f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #26 Skrevet 21. juni 2021 Pass et kjæledyr? Anonymkode: aa038...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #27 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Lær dere et nytt språk (biblioteket, app, you Tube). Lydbøker- Både Storytel og Fabel pleier å ha gratis prøvetid. Anonymkode: 6e2b5...81f Bibliotekets app BookBites er gratis å låne både e-bøker og lydbøker - lånekort får en på dagen på biblioteket Anonymkode: 6a2d2...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #28 Skrevet 21. juni 2021 Vær turist i egen by/kommune! Ta en tur på turistbyrået og få med en bunke brosjyrer. Garantert severdigheter, turmål, utstillinger osv dere aldri eller sjeldent er på. Vi drar i hvert fall stort sett kun til lokale attraksjoner om vi har gjester utenbys fra. Har dere bil, så er aksjonsradius større. Dra på dagsturer rundt om i nærområdet, hvor dere ellers aldri drar. Invester i kjølebag som går på strøm i bilen evt, og ta med mat/drikke hjemmefra. Anonymkode: 6a2d2...5a5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #29 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi bor ikke sammen og ikke glad i å ligge på stranda Anonymkode: bcad4...1e5 Trenger jo ikke ligge å steike seg for å ha det kos på stranda/ved sjøen/vann? Vass i vannkanten, kast flyndre med flate steiner, spis vannmelon på svaberget i brisen. Bind en blomsterkrans. Plukk skjell. Se på solnedgangen. Anonymkode: 6a2d2...5a5 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #30 Skrevet 21. juni 2021 Sjekk turistforeningen for lette turmål i nærområdet. Har dere Bua, eller andre kommunale utlånsordninger for friluftsutstyr og ting til utelek? Kanskje låne sykkel, hengekøye, badminton - eller hva de nå måtte ha. Kanskje et stormkjøkken og lage seg varm mat på biltur? Undersøk museer, bygdetun, åpen gård, sjølplukk av jordbær/bringebær el.l. Kunstutstillinger. Naturattraksjoner. Fosser, grotter, utkikkspunkt. Dra på fisketur. Anonymkode: 6a2d2...5a5 1
ludden Skrevet 22. juni 2021 #31 Skrevet 22. juni 2021 Fullt mulig å finne på noe.....jeg drar til skogs i sogn og fjordane til helga,om noen vil slå følge for å høre på meg og fuglene,så gi beskjed,så sees vi kanskje -)
Blomsterpotta Skrevet 22. juni 2021 #33 Skrevet 22. juni 2021 smilo skrev (7 timer siden): Test www.geocaching.com (over hele verden) eller stolpejakten.no (enkelte kommuner i Norge) for fine turer i nærområde. Kanskje finner du steder du ikke visste om. Støtter dette 100%. Jeg går på stolpejakt og har sett flere steder jeg ikke visste om i min egen kommune. Nå har jeg oppdaget stede i andre kommuner også. Jeg er så ivrig på stolpejakt at jeg fint kan reise ut i 4-5 tiden på morningen, bare fordi jeg lkke får sove. Jeg har drevet med geocathing også, men jeg liker stolpejakt mye bedre. Pakk med dere mat og drikke. Ta gjerne med kamera og ta mange fine bilder. Ta med sykler så kan dere kanskje ta flere kart i løpet av en dag. Jeg syns stolpejakt hørtes helt idiotisk og kjedelig ut i begynnelsen. Helt til jeg prøvde selv. Nå er jeg hekta og kondisen er bedre. Samtidig møter dere andre folk og slår av en prat. Stolpejakt er gratis og begynner kanskje rett utenfor deres egen utgangsdøra. 4
Anonymous 91 Skrevet 22. juni 2021 #34 Skrevet 22. juni 2021 Dra på tur. Rydd bagasje rommet, legg dyner og tepper der, og camp i bilen. Det kan være ganske koselig
Gjest Smeltemann Skrevet 22. juni 2021 #35 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette skal jeg gjøre og jeg har god økonomi. Pakker i bilen og kjører akkurat der jeg vil, overnatter i telt og hengekøye. Skal bli god for den mentale helsen da forholdet skranter for tiden og partner ikke har ferie samtidig som meg. Helt dønn alene og naturen, fjellturer, fred og ro. Enten savner hun meg, eller så kvitter hun seg med meg. Den tid en sorg. Anonymkode: c8d4f...00a Er helt enig med deg,det beste en kan få trenger ikke å koste masse penger. Vi lever nøkternt i ferien,ikke for at vi må men for at vi trives med det enkle. Vi har mange "ferier" i løpet av et år, tar en uke nå og en uke da.
Gjest ABM Skrevet 22. juni 2021 #36 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Skattesmell spiser opp ferie pengene. Litt deppa over at ferien blir sparsom, klarer ikke å tenke her. Har dere råd om ting å finne på i sommer som koster svært lite penger eller er gratis ? Ingen barn, to voksne. Ingen topp turer eller super sporty aktiviteter da formen er ikke så god. Kan jo ikke henge å se på tv hele sommeren liksom 😔 Anonymkode: bcad4...1e5 Fottur over Hardangervidda! Fantastisk natur! Bare husk myggjager..
Gjest Elder Millennial Skrevet 22. juni 2021 #37 Skrevet 22. juni 2021 Jeg er veldig glad i en god gammeldags søndagstur. Oppleve nye plasser i nærområdet med hjemmebakte rundstykker, rørte jordbær og en kopp kaffe. Trenger ikke å gå toppturer, finnes mye fin natur som bare er en liten rusletur utenfor veien.
Goodtimes Skrevet 22. juni 2021 #38 Skrevet 22. juni 2021 Få orden i huset, gå på turer (man må starte en plass) 🙂 Skaff en oversikt over hva dere har i hjemmet som dere ikke trenger, men som dere eventuelt kan tjene penger på ved et eventuelt salg. (alle monner drar) 😉 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #39 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skattesmell spiser opp ferie pengene. Litt deppa over at ferien blir sparsom, klarer ikke å tenke her. Har dere råd om ting å finne på i sommer som koster svært lite penger eller er gratis ? Ingen barn, to voksne. Ingen topp turer eller super sporty aktiviteter da formen er ikke så god. Kan jo ikke henge å se på tv hele sommeren liksom 😔 Anonymkode: bcad4...1e5 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi bor ikke sammen og ikke glad i å ligge på stranda Anonymkode: bcad4...1e5 Her gjelder det å være kreative og åpne! Ta en sjanse, prøv noe nytt - kanskje virker det kjedelig og uinteressant, men viser seg å være bra. Selv har vi barn, og lite feriepenger å ta av for å si det sånn, etter dette koronaåret. Vi skal prøve oss på Geocaching, vi spiller PokemonGO, vi har fått tak i rimelige hengekøyer (trenger ikke gå langt og høyt for å finne egna plass for hengekøyeturer). Vi har også teltutstyr liggende, og kommer til å bruke det ved skog og vann, men kanskje også ta oss råd til et par netter på barnevennlig campingplass. Vi skal ta en tur til jettegryter også, det blir utrolig spennende. Det gleder vi oss veldig til å se (og kanskje bade i). Det blir overnatting type telt, da det er flere timer unna. Bevegelse er BRA, og krever ikke toppturer eller supersporty aktiviteter! Men dere må være åpne for å være i bevegelse for det aller meste av aktiviteter altså. Dere liker ikke "ligge på stranda" - hva med å bade? Hopp i vannet! Prøv dere på nudiststrand? Det finnes gratis utleie av enkelte ting her jeg bor (i vinter lånte vi ski og skøyter). De har i hvert fall kanoutleie og båtutleie her (ja, gratis). Det er ikke nødvendigvis tungt, og kan bli en koselig kjærestetur. Ta piknik i parker (eller på stranda, men uten å "ligge der", mat må man jo ha uansett. Anonymkode: 25a6e...30c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå