Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å kjenne symptomer så tidlig? Jeg er 3-4 dpo og har veldig like mage «smerter» og sitring i puppene som jeg hadde sist jeg var gravid. Har også vært løs i magen, som jeg også var sist jeg var gravid. Det kan selvsagt være innbilning, men jeg føler samtidig at det er reelt og har ikke bevisst gått og jaktet på symptomer denne runden.  Må jo bare vente noen dager så jeg kan teste, men er nysgjerrig! 

Anonymkode: ed0ec...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel gjerne først 5-7 dager etter eggløsning at egget fester seg! Men man kan jo aldri vite :)

2 DPO selv i dag med nr 2, vår første mnd med prøving, så sent jeg også :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det går ikke. Da er det kun pms du kjenner. Egget fester seg 5-12 dpo, og selv da kjenner du ikke noe før tidligst et par dager etter det igjen. Og etter testen har blitt positiv.

Helt vanlig med ømme bryst/nippler, murringer osv i dpo land.

Anonymkode: fe5b1...abd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok enten tilfeldig, eller heller symptomer på at du har hatt eggløsning. Du kan ikke fysisk sett kjenne graviditetssymptomer før egget har festet seg og begynner å produsere hcg - før det har skjedd vet ikke kroppen selv om den er gravid. (Men den forbereder seg jo på en mulig graviditet som etter hver eggløsning, og mange tolker det de kjente etter eggløsning som graviditetssymptomer når de i etterkant finner ut at de var gravide. Spesielt vanlig om man nylig har sluttet på prevensjon og ikke er så vant til sine egne typiske eggløsningssymptomer, eller kjenner ekstra godt etter fordi man er så spent. Snakker av erfaring 😝).

Men om du vil vite om symptomene faktisk skyldes graviditet, er det jo bare å teste -- om du har nok hcg i kroppen til å gi ekte symptomer, så har du også nok til at det vil slå ut på en (tidlig)test. 

Anonymkode: daf5f...d4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

nei………

Anonymkode: fb908...70e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det går ikke. Da er det kun pms du kjenner. Egget fester seg 5-12 dpo, og selv da kjenner du ikke noe før tidligst et par dager etter det igjen. Og etter testen har blitt positiv.

Helt vanlig med ømme bryst/nippler, murringer osv i dpo land.

Nei, det er ikke PMS man kjenner da. Man kjenner "ettervirkninger" av eggløsningen. Man kjenner et forhøyet progesteronnivå

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det i det hele tatt mulig å kjenne symptomer så tidlig? Jeg er 3-4 dpo og har veldig like mage «smerter» og sitring i puppene som jeg hadde sist jeg var gravid. Har også vært løs i magen, som jeg også var sist jeg var gravid. Det kan selvsagt være innbilning, men jeg føler samtidig at det er reelt og har ikke bevisst gått og jaktet på symptomer denne runden.  Må jo bare vente noen dager så jeg kan teste, men er nysgjerrig! 

Anonymkode: ed0ec...e33

Screenshot_20210621-165439_Samsung Internet.jpg

AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (1 time siden):

Screenshot_20210621-165439_Samsung Internet.jpg

Det er jo det som kalles pms...

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo det som kalles pms...

Jeg tenker at man ikke kaller det PMS så tidlig i lutealfasen, men ja.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme spørsmål som deg ang. dette fordi jeg trodde jeg følte på symptomer selv en uke siden, men det er sikkert eggløsning symptomer. Jeg er ikke vant til det så jeg tror først at det er graviditet, også tenker jeg logisk og vet det ikke er mulig med symptomer før HcG hormonet starter å øke. Det er bare å vente 2-3 uker til så kan du teste.

Jeg håper på en positiv test en av de neste dagene selv, men skummelt å drømme for mye... 🙈

Skrevet

Åjada, jeg kjenner symptomer 3 dpo osv hver måned 😃😃 (ikke vært gradvid da)

tror vi kjenner det meste om vi kjenner etter… men dessverre ikke trenger være gravid 🙈

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...