AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Hei. Dere som har vært gift og fått barn med en mann med en utenlandsk bakgrunn, og etterhvert skilt dere, uavhengig av samvær mannen har, har dere mye av pappaens kultur i deres hjem? F. Eks spansk mat eller spansk tv for å bidra til at barna får et forhold til den andre kulturen også, eller er det pappaens jobb tenker dere? Litt rart spørsmål, men min mann er pakistaner, og vi står overfor skilsmisse, jeg liker veldig godt pakistansk mat, har heiet på at han lærer barna språket sitt, og vi har mye pakistansk kultur i hjemmet, men jeg føler det ikke er naturlig at jeg skal videreføre det hjemme hos meg med unntak av det som faller naturlig som feks småting her og der som vi liker. En annen ting, dette er jo uavhengig kultur og hvor mannen er fra, men jeg ønsker null kontakt med hans familie, men jeg er usikker på om det er lurt mtp på barna. Dere som er skilt, har dere kontakt med familien til eksmannen selvom dere ikke vil? Hva er isåfall grunnen? Kan noen dele tanker? Anonymkode: d89e8...1fa
Gjest Fnuggolina Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Jeg hadde ikke videreført hjemme, det får barnet helt garantert nok av hos hans familie. Ville svelget endel kameler mtp å være høflig ovenfor hans familie, men du trenger jo ikke være med på arrangementer og slikt? 🤷♀️ Gjør som alle andre - hver forelder sørger for kontakt med sin familie. Så er dere høflige og inviterer alle til konfirmasjon eller hva enn i fremtiden. Krever de hyppig kontakt med deg?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 Skilt med norsk mann og det hender jeg sender mms til hans mor. Men det er det. Noe kontakt med søsteren, men lite. Anonymkode: 1699d...c9d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Fnuggolina skrev (37 minutter siden): Jeg hadde ikke videreført hjemme, det får barnet helt garantert nok av hos hans familie. Ville svelget endel kameler mtp å være høflig ovenfor hans familie, men du trenger jo ikke være med på arrangementer og slikt? 🤷♀️ Gjør som alle andre - hver forelder sørger for kontakt med sin familie. Så er dere høflige og inviterer alle til konfirmasjon eller hva enn i fremtiden. Krever de hyppig kontakt med deg? Takk for svar 😊 er selvsagt høflig og vennlig, de er jo gode mennesker. Jeg bare ønsker ingen kontakt fordi jeg ønsker å glemme mannen så mye jeg kan 😊 De er ordentlige og krever ingen hyppig kontakt, men de ønsker selvsagt ikke å miste barnet. Anonymkode: d89e8...1fa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 Jeg er skilt og har barn med en utenlandsk mann. Etter at han flyttet er det hans ansvar å videreføre Sin kultur og sine tradisjoner til barna. Jeg blander meg ikje oppi det. Hadde barna ønsket, hadde jeg så klart gjort det for dem. Har minimal kontakt med familien hans. Noen likes på Facebook, og noen bilder til moren hans med ujevne mellomrom. Anonymkode: 2125d...10b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 Jeg har ingen kontakt med fars familie. Ikke prøver jeg å lære barnet hans kultur heller, det får han selv stå for i den grad han ønsker å videreføre den. Anonymkode: 6b04e...63f
Gjest Fnuggolina Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar 😊 er selvsagt høflig og vennlig, de er jo gode mennesker. Jeg bare ønsker ingen kontakt fordi jeg ønsker å glemme mannen så mye jeg kan 😊 De er ordentlige og krever ingen hyppig kontakt, men de ønsker selvsagt ikke å miste barnet. Anonymkode: d89e8...1fa Om han har vært fysisk og/eller psykisk voldelig skjønner jeg jo det. Men såvidt jeg forstår skal dere uansett ha samarbeid om barna? De barna som har det dårligst er de med skilte foreldre som samarbeider dårlig - så her må dere begge bare svelge så mange kameler dere kan innen rimelighetens grense. Jeg tenker det blir uheldig og urimelig ovenfor barnet å hindre normal sunn kontakt med besteforeldre som fungerer som en positiv ressurs. La de stille på litt ditt og datt som er normalt at besteforeldre stiller på (bursdag, høytider osv), og muligens det kan «ordnes» sånn at barnet stiller innom dem dersom gjensidig ønske også i dine uker avogtil, det blir jo avlastning for deg i så fall. Jeg ville tenkt at besteforeldre kan være en veldig fin ressurs å ha, særlig om de faktisk er greie og ønsker kontakt med barnet. Dine og eksens følelser er underordnet her, så lenge relasjonene ellers er OK sunne.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 Fnuggolina skrev (54 minutter siden): Om han har vært fysisk og/eller psykisk voldelig skjønner jeg jo det. Men såvidt jeg forstår skal dere uansett ha samarbeid om barna? De barna som har det dårligst er de med skilte foreldre som samarbeider dårlig - så her må dere begge bare svelge så mange kameler dere kan innen rimelighetens grense. Jeg tenker det blir uheldig og urimelig ovenfor barnet å hindre normal sunn kontakt med besteforeldre som fungerer som en positiv ressurs. La de stille på litt ditt og datt som er normalt at besteforeldre stiller på (bursdag, høytider osv), og muligens det kan «ordnes» sånn at barnet stiller innom dem dersom gjensidig ønske også i dine uker avogtil, det blir jo avlastning for deg i så fall. Jeg ville tenkt at besteforeldre kan være en veldig fin ressurs å ha, særlig om de faktisk er greie og ønsker kontakt med barnet. Dine og eksens følelser er underordnet her, så lenge relasjonene ellers er OK sunne. Det du sier er veldig fornuftig og jeg er helt enig. For barna er vi jo mamma og pappa, og slik bør det jo fortsette. 😊 Anonymkode: d89e8...1fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå