AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Hvor anbefaler du ultralyd uke 12 Oslo? Har lest noen tidligere poster ang dette, men de er litt utdaterte Anonymkode: 49857...256
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Jeg bor i Oslo og har alltid gått til Martin Lundring i Jessheim. Han er spesialist i ultralyd og ekspert på å se kjønn og andre ting tidlig. I tillegg er han informativ, morsom og en svært god lege. Verdt å ta turen og kontoret ligger rett ved togstasjonen! https://www.spesialistsenteretforkvinner.no Anonymkode: a3168...89c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 Jeg var på klinikken på Oslo City hos hun dama som jobber der. Tok utvendig og det viste klokkeklart bilde av baby i uke 13. Fikk vite kjønn, og det stemte. Hyggelig dame, virket flink også, anbefales Anonymkode: ae0cc...629
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Vi har gått til Oslo city legesenter, veldig greit å få time på dagen også på kveldstid og lørdager, så veldig greit om man bare vil dra litt spontant. Fine klare bilder, kompetente folk. Men var litt kjapt og upersonlig kanskje? Begge fikk være med også under korona. Har også vært på Oslo jordmor og kvinnesenter, veldig fornøyd, der tok de seg mer tid også. De har også mulighet på kveldstid og lørdager, men litt mer ventetid enn Oslo city. https://www.oslojordmor.no/ Anonymkode: 7b772...f75
Dame1989 Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor i Oslo og har alltid gått til Martin Lundring i Jessheim. Han er spesialist i ultralyd og ekspert på å se kjønn og andre ting tidlig. I tillegg er han informativ, morsom og en svært god lege. Verdt å ta turen og kontoret ligger rett ved togstasjonen! https://www.spesialistsenteretforkvinner.no Anonymkode: Jeg lurer også på hvor jeg skal ta ultralyd i Oslo. Sist tok jeg på Volvat og det var veldig upersonlig. Kanskje jeg skal vurdere å dra dit. Det viktigste for meg er å sjekke organer, nakkefold osv Endret 21. juni 2021 av Dame1989
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på klinikken på Oslo City hos hun dama som jobber der. Tok utvendig og det viste klokkeklart bilde av baby i uke 13. Fikk vite kjønn, og det stemte. Hyggelig dame, virket flink også, anbefales Anonymkode: ae0cc...629 Viktigste er å sjekke at baby er friskt, ikke kjønn osv Jeg har hørt en del negativt hos dem. Anonymkode: 49857...256
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har gått til Oslo city legesenter, veldig greit å få time på dagen også på kveldstid og lørdager, så veldig greit om man bare vil dra litt spontant. Fine klare bilder, kompetente folk. Men var litt kjapt og upersonlig kanskje? Begge fikk være med også under korona. Har også vært på Oslo jordmor og kvinnesenter, veldig fornøyd, der tok de seg mer tid også. De har også mulighet på kveldstid og lørdager, men litt mer ventetid enn Oslo city. https://www.oslojordmor.no/ Anonymkode: 7b772...f75 Er flere uker til min ultralyd så trenger ikke time raskt nå Anonymkode: 49857...256
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Viktigste er å sjekke at baby er friskt, ikke kjønn osv Jeg har hørt en del negativt hos dem. Anonymkode: 49857...256 De er veldig kompetente og profesjonelle på Oslo City altså. Hun oppdaget noe feil med foster ene gangen jeg var der og hun skrev grundig rapport, ringte og henviste til sykehuset på dagen. Men ja, kanskje litt upersonlig og effektivt, men det tror jeg kommer an på en selv og dagsform, vet mange syntes begge gynekologene som jobber der er kjempekoselige. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er flere uker til min ultralyd så trenger ikke time raskt nå Anonymkode: 49857...256 Neida, men å ha mulighet å kunne dra kveld og lørdag er uansett stort pluss i min bok, lettere at begge kan dra uten å styre med fri fra jobb ;)! Anonymkode: 7b772...f75 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #9 Skrevet 21. juni 2021 Jeg var på FAM-klinikken, og var svært fornøyd med det. Anonymkode: b7686...be1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #10 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Viktigste er å sjekke at baby er friskt, ikke kjønn osv Jeg har hørt en del negativt hos dem. Anonymkode: 49857...256 Fikk gjennomgang på alle organer. Er jo det som forteller om barnets ve og vel. Anonymkode: ae0cc...629 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #11 Skrevet 21. juni 2021 Aleris på Majorstuen! Var der to ganger, helt ok i pris, veldig koselig gynekolog og jeg fikk svar på alt jeg lurte på. Hun traff også helt riktig på kjønn😊 Anonymkode: dbd5f...012 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 15.28): Viktigste er å sjekke at baby er friskt, ikke kjønn osv Jeg har hørt en del negativt hos dem. Anonymkode: 49857...256 Det er ikke enten eller. Man får vite både kjønn og om babyen er frisk 🙂 Anonymkode: 73530...72b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke enten eller. Man får vite både kjønn og om babyen er frisk 🙂 Anonymkode: 73530...72b Man får ikke nødvendigvis vite kjønn i uke 12 nei, det blir isåfall mest gjetting. Anonymkode: 7b772...f75
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #14 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man får ikke nødvendigvis vite kjønn i uke 12 nei, det blir isåfall mest gjetting. Anonymkode: 7b772...f75 Det sier jeg heller ikke, men hvis det er slik at de har muligheten til å fortelle deg kjønnet så spør de ikke «Vil du vite kjønn ELLER vil du vite om babyen er frisk?» Anonymkode: 73530...72b 2
Drizzt Skrevet 23. juni 2021 #15 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 13.24): Jeg bor i Oslo og har alltid gått til Martin Lundring i Jessheim. Han er spesialist i ultralyd og ekspert på å se kjønn og andre ting tidlig. I tillegg er han informativ, morsom og en svært god lege. Verdt å ta turen og kontoret ligger rett ved togstasjonen! https://www.spesialistsenteretforkvinner.no Anonymkode: a3168...89c Jeg lurer veldig på hvordan man ser kjønn så tidlig når i starten både jenter og gutter ser like ut der nede og forskjellene blir ikke tydelige før uke 16 et sted?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #16 Skrevet 23. juni 2021 6 minutter siden, Drizzt said: Jeg lurer veldig på hvordan man ser kjønn så tidlig når i starten både jenter og gutter ser like ut der nede og forskjellene blir ikke tydelige før uke 16 et sted? De som sier de kan se så tidlig bruker noe som kalles nub-teori, du kan google det Men det er allikevel lett å se feil, så det blir mest gjetting Poenget med ultralyd tidlig er jo først og fremst å se at fosteret utvikler seg som det skal, ikke kjønn. Også på rutineultralyd er det relativt vanlig at de ikke ønsker å si noe sikkert om kjønn hvis det ikke er veldig tydelig. Om man er veldig opptatt av kjønn kan man vel se det sikkert på nipt-test. Anonymkode: 7b772...f75
Drizzt Skrevet 23. juni 2021 #17 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De som sier de kan se så tidlig bruker noe som kalles nub-teori, du kan google det Men det er allikevel lett å se feil, så det blir mest gjetting Poenget med ultralyd tidlig er jo først og fremst å se at fosteret utvikler seg som det skal, ikke kjønn. Også på rutineultralyd er det relativt vanlig at de ikke ønsker å si noe sikkert om kjønn hvis det ikke er veldig tydelig. Om man er veldig opptatt av kjønn kan man vel se det sikkert på nipt-test. Anonymkode: 7b772...f75 Nettopp. Sånn gjetting er dumt. Du hører jente, så kommer det gutt. Du hører gutt, så kommer det jente. Man har innstilt seg på noe og så finner man ut at det ikke finnes. Lille Andreas finnes ikke lenge og er erstattet av en Line. Hva er vitsen? Jeg fikk vite kjønn i uke 18 for da var det klart og tydelig og ikke til å ta feil 😄 Heldige dere som får NIPT og får vite det tidlig 😄
Kaja25 Skrevet 23. juni 2021 #18 Skrevet 23. juni 2021 (endret) Anbefaler ikke damen på Oslo city - hun tok helt gale mål og fant feil som ikke var der under min graviditet.. ble super bekymret helt uten grunn.. hun klarte til å med å si at jeg hadde lavtliggende morkake som kan gi blødninger, noen den ikke var- gynokolog bør kunne se hvor den ligger synes jeg Endret 23. juni 2021 av Kaja25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå