Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på jobbintervju for 3 uker sider. De sa at både den som skulle få/ ikke få jobben ville få svar i dag. Har ikke fått svar fra dem i dag. Hvor vanlig er dette? Må man vente til kl.16 om svar?????

Anonymkode: 9874d...4d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått den slags meldinger fra klokka 10 på formiddagen til klokka 17 på ettermiddagen. Så her er det nok bare å smøre seg med tålmodighet. Ofte har det gått en dag eller to mer enn de trodde også. Så tror det er ganske vanlig. Selv om dette svaret betyr alt for deg, så har kanskje de som ansetter tusen andre oppgaver de må håndetere. 

For all del, litt dårlig gjort hvis de ikke holde en avtale om å svare i dag. Men ikke helt uvanlig heller. Vi er jo ikke på et sted i måneden hvor det er avgjørende for verken deg eller bedriften om svaret kommer i dag eller i morgen, med tanke på oppsigelsestid (som gjerne løper fra den 1. i måneden) 

Anonymkode: fe712...32a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplevd å bli oppringt kl 0803 på morgenen med jobbtilbud,men også lang utpå formiddagen med avslag. Hele dagen brukes til det. Og veldig ofte går det en dag eller tre mer enn planlagt.. 

Det er også gjerne slik at den som får tilbudet får det først, også vil de kanskje sikre seg, med å vente å gi avslag før førstemann har akseptert.

Dessuten er ferieavvikling rett rundt hjørnet.

Så tror med fordel du kan belage deg på noen dager ekstra med venting.

AnonymBruker
Skrevet

I min nåværende jobb fikk jeg sms 21.15 på kvelden om at jeg var innstilt som nr 1 ....

Anonymkode: 6aaf1...e2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Har oppgitt som referanse lederen på arbeidsplassen der jeg er vikar nå. Har ikke tlfnr eller epost til mine tidligere veiledere. Han som er leder kjenner meg ikke så godt men har fått tilbakemelding fra de ansatte som jobbet der da jeg var utplassert der. Jeg har spurt lederen om han ble oppringt av folk som intervjuet meg. Han sa at de hadde ringt ham flere ganger men at de ikke fikk tak i ham fordi han var opptatt eller han fikk ikke tid til å snakke med dem. 

Tror dere sjansene min er ødelagt nå som den nye potensielle jobben ikke har fått tak i referansene mine?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her.

Har oppgitt som referanse lederen på arbeidsplassen der jeg er vikar nå. Har ikke tlfnr eller epost til mine tidligere veiledere. Han som er leder kjenner meg ikke så godt men har fått tilbakemelding fra de ansatte som jobbet der da jeg var utplassert der. Jeg har spurt lederen om han ble oppringt av folk som intervjuet meg. Han sa at de hadde ringt ham flere ganger men at de ikke fikk tak i ham fordi han var opptatt eller han fikk ikke tid til å snakke med dem. 

Tror dere sjansene min er ødelagt nå som den nye potensielle jobben ikke har fått tak i referansene mine?

Tja, hvis det er viktig for dem å snakke med referanser, og de ikke får kontakt med referansen etter at de har prøvd flere ganger, så kan det jo være litt ødeleggende ja.

Men det de skulle ha gjort er å sende en sms til referansen din for å avtale et tidspunkt de kan snakke sammen. Har de gjort det? 

Anonymkode: cafe2...6a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja, hvis det er viktig for dem å snakke med referanser, og de ikke får kontakt med referansen etter at de har prøvd flere ganger, så kan det jo være litt ødeleggende ja.

Men det de skulle ha gjort er å sende en sms til referansen din for å avtale et tidspunkt de kan snakke sammen. Har de gjort det? 

Anonymkode: cafe2...6a7

Jeg har ikke tatt kontakt med dem etter intervjuet. Jeg husker at jeg hadde gitt dem både mobilnummer og tlfnr på jobben til lederen der jeg er vikar nå. Bør jeg ringe de som intervjuet meg i morgen? Isåfall hva bør jeg spørre dem? Jeg vil ikke være masete og spørre etter jobben. 

Ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...