Gå til innhold

The Well......

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nah, fra min vinkel har bassenget bygningen til høyre, er ikke skog mellom meg og the well (kanskje litt buskas mot sør på thewell sin side og en bratt skrent på min side av veien), men det er en bilvei i mellom og de har satt opp en vegg også, men de som bor i blokkene bor over skog og vegg høyde. Området på Granholtet er også mye mer i høyden enn området som the Well ligger på. Jepp, skulpturparken med hard on’s er i skogen ja, i skogen som ble før mye brukt av innbyggerne som bor her. Men ikke nå lenger. 

Anonymkode: 8500f...bce

Gikk inn på sidene til The Well for å se hva de skriver om skulpturparken, skogen i det området er jo ganske stor, så det virker som om det er liten del av skogen de har lagd park i, og på nettsidene deres står det at denne parken er skjermet for innsyn utenfra, så sånn sett skal man pent kunne bruke store deler av skogen enda uten å få sett verken skulpturer eller nakne mennesker.

Fra bilvegen er det jo også spredt buskas og en naturlig voll med berg, som skiller bilveien og selve området.

Endret av Bålkaffe
Skrevet
Bålkaffe skrev (33 minutter siden):

Gikk inn på sidene til The Well for å se hva de skriver om skulpturparken, skogen i det området er jo ganske stor, så det virker som om det er liten del av skogen de har lagd park i, og på nettsidene deres står det at denne parken er skjermet for innsyn utenfra, så sånn sett skal man pent kunne bruke store deler av skogen enda uten å få sett verken skulpturer eller nakne mennesker.

Deler opp svaret mitt i flere deler, for å kommentere med relevante bilder

Selvfølgelig fremmer The Well at det er helt privat. Hva ellers skulle de skrevet? Man må ta kilder fra flere steder enn bare fra firmaet som selger seg selv frem. 

Ang skulpturparken. Det er ikke en liten del av skogen de har laget naken park i. Som man ser på bildene og området bak skulpturene, så er det snakk om et ganske stort område. Ikke er den heller særlig skygget eller skjermet med de gjennomsiktige lave bambus ‘’veggene’’.

41C1E30C-5355-451E-8567-9676E490C0D3.jpeg

03B93BB9-F6AB-406C-AE59-7D78072E089E.jpeg

B0CDFC12-8A0B-46E6-A3FD-531C3EE1A70B.jpeg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Deler opp svaret mitt i flere deler, for å kommentere med relevante bilder

Selvfølgelig fremmer The Well at det er helt privat. Hva ellers skulle de skrevet? Man må ta kilder fra flere steder enn bare fra firmaet som selger seg selv frem. 

Ang skulpturparken. Det er ikke en liten del av skogen de har laget naken park i. Som man ser på bildene og området bak skulpturene, så er det snakk om et ganske stort område. Ikke er den heller særlig skygget eller skjermet med de gjennomsiktige lave bambus ‘’veggene’’.

41C1E30C-5355-451E-8567-9676E490C0D3.jpeg

03B93BB9-F6AB-406C-AE59-7D78072E089E.jpeg

B0CDFC12-8A0B-46E6-A3FD-531C3EE1A70B.jpeg

Vil jo ikke si at de gjerdene som synes i bakgrunnen her er så veldig gjennomsiktige?

Og om de tok så store deler av skogen at naboene ikke kan bruke området som tidligere, har de klagd på at The Well fikk kjøpt opp skogen og privatisert den? Og på kartet til Google Maps, kan vi se hvor bassenget ligger, sammenligner man med artikkelen jeg fant, så er det altså i skogen bak bassenget denne parken ligger.

Og skogen er jo mye større enn det området bak bassenget? Eller har The Well kjøpt opp hele skogen som jeg har tatt bilde av fra maps?

ice_screenshot_20220816-154321.jpeg

ice_screenshot_20220816-154356.jpeg

Endret av Bålkaffe
Skrevet

Så fortsetter jeg litt med disse skjerm ‘’veggene’’ og tydelig bevis på mitt boligområde i bakgrunnen. Også må man huske på at flere av disse bildene er fra hotellet selv, eller folk som fremmer hotellet, og er tatt fra vinkler som er lavere enn man vanligvis ser. 

3D0EB997-E3A5-4F25-9D79-98CF9646ACEA.jpeg

0844C0A3-FD05-4385-9D9C-27BE3540BA8A.jpeg

8C7F0D50-9CA8-4030-89E5-291BFDF5D0C0.jpeg

721A819B-02DA-4090-BA05-E76EA5832D50.jpeg

352B9171-A81A-4C48-BA15-7E2A1B9C3D86.jpeg

58842F6B-9E47-46A3-BCD7-6713500F52A4.jpeg

ABDF5329-E837-4BBC-8F52-2B8E4786F81C.jpeg

Skrevet
Bålkaffe skrev (9 minutter siden):

Vil jo ikke si at de gjerdene som synes i bakgrunnen her er så veldig gjennomsiktige?

Og om de tok så store deler av skogen at naboene ikke kan bruke området som tidligere, har de klagd på at The Well fikk kjøpt opp skogen og privatisert den? Og på kartet til Google Maps, kan vi se hvor bassenget ligger, sammenligner man med artikkelen jeg fant, så er det altså i skogen bak bassenget denne parken ligger.

Og skogen er jo mye større enn det området bak bassenget? Eller har The Well kjøpt opp hele skogen som jeg har tatt bilde av fra maps?

Ikke det nei?

CB2ED98E-88B3-443D-AE4D-A802B5F7D153.jpeg

• Liker 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (10 minutter siden):

Har jeg sagt at vi ser dem i parken? Nei. Men parken er til bry for dem som bruker skogen. 

og ja, vi har klagd hele veien. The well har tatt vekk nærskogen vi før brukte mye ja

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke det nei?

CB2ED98E-88B3-443D-AE4D-A802B5F7D153.jpeg

Den skjermveggen som ligger ved bassenget er skjermveggen mellom bassenget og parkeringen?

Jeg referte til skjermveggen i parken som var det du hadde bilder av, og de så ikke gjennomsiktige ut?

Hvor stor del av nærskogen er det som er blitt borte for dere nå?

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (13 minutter siden):

Den skjermveggen som ligger ved bassenget er skjermveggen mellom bassenget og parkeringen?

Jeg referte til skjermveggen i parken som var det du hadde bilder av, og de så ikke gjennomsiktige ut?

Hvor stor del av nærskogen er det som er blitt borte for dere nå?

Det er fortsatt samme skjermvegg de bruker overalt. Gjennomsiktig lav bambus 

Jo de er gjennomsiktige 

Mye skog. Bålplass, fine tur områder. Stier. Basicly nærområdet vårt som var skog. Nå må man bevege seg rundt + at stier er ødelagt og det er enda lenger å gå rundt. + at man ikke vil gå for nære parken, da meg +++++++++++ andre naboer er lei av erigerte penis menn, eller menn som bare blir stående å stirre på oss. Gikk en tur der med barn like etter det var bygget ferdig, og vi endte opp med å ringe politiet

Det er ikke vits å diskutere med en nabo av et naken senter om vi opplever problematisk oppførsel, om vi ser peniser, uansett om det er gjennom en gjerde eller over, eller fra vindu/veranda, eller om de har tatt vekk nærområdet vårt. De erigerte penisene og uakseptabel oppførsel er der

• Nyttig 1
Skrevet

Er ordentlige folk rundt spaet og altså, men alt for mye uakseptabel oppførsel som provoserer et allerede svært provosert nabolag 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fortsatt samme skjermvegg de bruker overalt. Gjennomsiktig lav bambus 

Jo de er gjennomsiktige 

Mye skog. Bålplass, fine tur områder. Stier. Basicly nærområdet vårt som var skog. Nå må man bevege seg rundt + at stier er ødelagt og det er enda lenger å gå rundt. + at man ikke vil gå for nære parken, da meg +++++++++++ andre naboer er lei av erigerte penis menn, eller menn som bare blir stående å stirre på oss. Gikk en tur der med barn like etter det var bygget ferdig, og vi endte opp med å ringe politiet

Det er ikke vits å diskutere med en nabo av et naken senter om vi opplever problematisk oppførsel, om vi ser peniser, uansett om det er gjennom en gjerde eller over, eller fra vindu/veranda, eller om de har tatt vekk nærområdet vårt. De erigerte penisene og uakseptabel oppførsel er der

Ja, om de tok en ganske stor jafs av en skog som ble brukt ofte av nabolaget skjønner jeg at det er provoserende. De har jo forsøkt å gjøre tiltak hvor folk som går ute i den store skogen, ikke skal få sett inn i skulpturskogen sin, men kan kanskje virke som om de har tatt i bruk feil materiale, om innsynsgjerdene er gjennomsiktige?

• Liker 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (5 minutter siden):

Ja, om de tok en ganske stor jafs av en skog som ble brukt ofte av nabolaget skjønner jeg at det er provoserende. De har jo forsøkt å gjøre tiltak hvor folk som går ute i den store skogen, ikke skal få sett inn i skulpturskogen sin, men kan kanskje virke som om de har tatt i bruk feil materiale, om innsynsgjerdene er gjennomsiktige?

De har mer satt opp veggene for å vise at dette er privat område, og ikke en omvisning som er gratis for alle. Så ønsker de nok heller ikke at folk skal komme for nært, i respekt for badegjestene. Men veggene er mer satt opp som et skille på at «dette er privat» enn at det skal skjule noe for turgåere… så de burde brukt noe annet materiale ja. Finnes jo mer tettere og høyere bambus vegger

Jeg tror ikke arkitektene av the well heller var klar over hvordan den skogen ble brukt, og jeg tror ikke eierne av the well vet det heller. Men de ville ikke høre på oss lokale… heldigvis fikk vi til at selve hotellet ikke ble så gigantisk høyt som de først planla

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har mer satt opp veggene for å vise at dette er privat område, og ikke en omvisning som er gratis for alle. Så ønsker de nok heller ikke at folk skal komme for nært, i respekt for badegjestene. Men veggene er mer satt opp som et skille på at «dette er privat» enn at det skal skjule noe for turgåere… så de burde brukt noe annet materiale ja. Finnes jo mer tettere og høyere bambus vegger

Jeg tror ikke arkitektene av the well heller var klar over hvordan den skogen ble brukt, og jeg tror ikke eierne av the well vet det heller. Men de ville ikke høre på oss lokale… heldigvis fikk vi til at selve hotellet ikke ble så gigantisk høyt som de først planla

Nettopp, dette vitner jo om at de enten ikke hørte etter eller ikke gadd å høre etter på hva nabolaget prøvde å fortelle de.

Og det er jo ekstremt dårlig business å gjøre seg til fiender av nabolaget og å ikke samarbeide med naboene når de skulle bygge noe så svært som dette her.

• Liker 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (19 minutter siden):

Nettopp, dette vitner jo om at de enten ikke hørte etter eller ikke gadd å høre etter på hva nabolaget prøvde å fortelle de.

Og det er jo ekstremt dårlig business å gjøre seg til fiender av nabolaget og å ikke samarbeide med naboene når de skulle bygge noe så svært som dette her.

Ja, lokale har vært illsinte i flere år og gått til lokal avisa i hytt og pine 😅 Slikt blir liggende på nettet, for alltid. Mine kommentarer her også. Negative kommentarer kan få folk til å heller velge et annet spa.

De kunne i det minste svart naboene, bedt oss over, vist oss hva denne veggen de bygger faktisk er, vært litt mer inkluderende, så naboene ikke bare er i konstant forsvar modus.

For oss er det bare veldig rike folk som overkjører lokal samfunnet, vi føler ikke at de har møtt oss på halvveien heller med å lage et lavere hotell, som vi måtte gå igjennom loven og advokater for å få gjennomført. De har egentlig aldri offentlig svart oss på noe… Hadde de vært litt mer imøtekommende så hadde de fått noe av samme mynt tilbake. Men vi ble jo tatt helt på senga, plutselig var det en vegg som skulle bygges utenfor nabolaget vårt 🙈 

Mye av det som har gått galt, er kommunikasjonen… 

De kunne også bygget på at de lager arbeidsplasser for lokale, men de som jobber der er for det meste fra Oslo og de tjener dårlig 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
jabx skrev (4 timer siden):

Kilde: TRUST ME BRO

Det er ikke lov med telefon der og jeg hadde heller ikke filmet noen som klådde kåtsk på hverandre uten at de visste det og ville det? Det skjer og jeg tror på at det er vanlig på the well også.

Anonymkode: 4511f...eea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke et seksuelt ladet plass? Det er vell derfor de nylig har plassert masse skulpturer i skogen av mennesker og menneskelig lignende skapninger med en hard on? I denne skogen har man lov til å spasere naken rundt og ‘’nyte’’ omgivelsene. Er vell ikke lenge til skogene på Sofiemyr er det nye Svartskog

Det ER liksom noe med den seksuelle energien i Oppegård kommune.

Skrevet
Snok1 skrev (9 minutter siden):

Det ER liksom noe med den seksuelle energien i Oppegård kommune.

Åh Gud, er det bare sånn her?🙈 hørt det skjer ting i skogen ved årungen ved Ås også… en venninne trodde det var en fin tur runde å gå rundt vannet og fikk seg en overraskelse 😂

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det har dog blitt stengt pga tarm bakterier i basseng og boblebad

Det er feil. Det ble funnet legionella i ett boblebad én gang pga. en feilkonstruksjon.  Det var i 2017. Det bassenget ble stengt en kort tid for utbedring.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kunne i det minste svart naboene, bedt oss over, vist oss hva denne veggen de bygger faktisk er, vært litt mer inkluderende, så naboene ikke bare er i konstant forsvar modus.

The Well har selvsagt levert byggesøknad for et så stort tiltak. Søknaden blir administrativt behandlet så lemge de søker om tiltak som er innenfor grensene som ligger i områdereguleringen på stedet. Dersom søknaden går ut over grensene i områdereguleringen, går søknaden til politisk behandling. 
Politikerne i kommunen speiler befolkningen ved siste kommunevalg. Slikt sett er det befolkningen som bestemmer hva som bygges hvor. I tillegg kommer nabovarsler og høringsuttalelser hvor lag, foreninger og mannen og kvinnen i gata får uttale seg, og gi innspill til den politiske behandlingen. Dersom noe bygges i kommunen er det -grovt fortalt- fordi kommunens befolkning ønsker det. 

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, Bålkaffe said:

Kun deler av det som vises i bildet her, og det er vel regulert til næringseiendom.

Skrevet
3 hours ago, Bålkaffe said:

Ja. Så den er mer enn god nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...