Gå til innhold

The Well......

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg kan ikke noe om rettslig behandling, men vi ble ikke hørt

Rettslig behandling -> Behandlet i en rettssal.

Politisk behandling -> Vedtak gjort av (kommunens) politkere.

Skrevet
Snok1 skrev (10 minutter siden):

Rettslig behandling -> Behandlet i en rettssal.

Politisk behandling -> Vedtak gjort av (kommunens) politkere.

Takk..,  ?

Anonymkode: 8500f...bce

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 18.43):

Men jeg hadde garantert blitt sjalu/irritert om jeg hadde vært rundt andre, om de viser tegn til "for mye blodomløp" rundt min deilige frue. Vet at det går begge veier. Men hun er like sjalu som meg. Orker ikke styret rundt dette. Kunne heller aldri deltatt på sex treff, pga. dette. Pirrende?  Sikkert. Men nei takk. Ikke ment som noe stygt mot noen. Prøver bare å tenke meg frem til scenarioer. 

Folk som i det hele tatt tror at dette er «greia» på Well er jo folk som bare ikke har vært der. 

blotting som noen nevner skjer ikke. Om det gjør det så er en vakt 75 meter unna og utkastelse med politianmeldelse venter

Anonymkode: d2f48...eff

• Liker 5
Skrevet (endret)
On 8/16/2022 at 11:10 PM, AnonymBruker said:

Om du bruker øynene og leser hva son står på bildet, så refererer jeg til høyden på de vell brukte skilleveggene til venstre, og viser til hvor lave de er ift parasollene. Jeg snakker ikke om betong veggen nærmest. 

Litt av problemet med det innlegget er at det er for lite forklarende tekst, og mest bilder. Bilder sier mer enn tusen ord, sies det i et ordtak, men en grei mengde støttetekst er ikke å forakte for å klarere få frem poenget/-ene en ønsker i ett innlegg.

Du bruker et bilde som er tatt nedenfra og vinklet litt opp, med parasollene i forgrunnen og skilleveggene i bakgrunnen, da blir perspektivet helt uegnet til å sammenlligne høyder. Bildet gir da inntrykk av at veggene er mye lavere enn de faktisk er. Veggene er godt høyere enn meg, som er ≃ 190 cm høy. Med andre ord høyden på de er mer enn god nok for å skjerme godt mot innsyn. Spesielt siden de som ser mot de veggene utenfra gjør det nedenfra parkeringsplassen for gjester til The Well.

Har du vært der selv, eller baserer du dine uttalelser kun på bider fra Internett?

Har jeg sagt det står nakne mennekser på restauranten på toppen? Nei. Bildet er ment for å vise hvor nære boligene er 

Sier jeg det står nakne mennesker på konferanseavdelingen? Nei. Viser igjen til hvor nære boliger er

OK, avstand altså, som er målt i kart til å være ca. 120 m, ref. ett av mine tidligere innlegg. Du står fritt til å mene at det er for tett på, men der er jeg uenig med deg.

Tror det er den eneste stå’en på the well, så er du naiv.

Jeg har ikke sett en eneste en i en slik tilstand på The Well. Om det skulle hende så tror jeg naturist-kotume slår inn hos de aller aller fleste, mao. legger seg på magen, dekker seg til med håndkle/badekåpe, hopper i bassenget, osv.

Jeg liker kjempe godt kunst, men det igjen hjelper ikke på den seksuelle undertonen som befinner seg der. Det normaliserer seksualitet på området, som allerede er et problem.

Det er ikke en seksuell undertone der. The Well ønsker ikke å normalisere seksualitet på området, de jobber hardt for å normalisere naturlig ikke seksuell nakenhet mellom mennesker uavhengig av kjønn.

Jeg har spurt deg over om du har vært der og kanskje kommer det et svar, men jeg tror ikke du, og mange andre av kritikerene, har det.

Det er veldig mange som møter opp på the well bare for å se på andre nakne kropper, så jeg forstår ikke hvorfor de bygger det mer opp med en naken skulpturpark.

Hvor har du det fra om att «det er veldig mange»? Jeg tar den uttalelsen som synsing fra din side. Evt. dokumenter den. Om du ikke dokumenterer den kommer jeg til å se bort i fra den som ett gyldig argument, og det burde alle andre også.

Uønsket seksualisert oppmerksomhet er ikke ukjent på the well.

Uønsket seksualisert oppmerksomhet finnes overalt i samfunnet. På The Well så har de uniformerte og sivile vakter som tråler hele anlegget hyppig under hele åpningstiden. De oppdager og påtaler uønsket atferd, og stenger folk ute på livstid om de ikke oppfører seg.

Det vil ikke avdekke all uønsket atferd, men gjør det til en veldig trygg plass i forhold til veldig mange andre steder i samfunnet.

Du må nok komme med et bedre argument enn at jeg ikke liker nakenhet i kunst, for det handler om settingen.

Jeg påstod ikke noe om hva du liker angåend kunst og nakenhet. Jeg stilte deg ett spørsmål om det. Det er i alle fall godt at du ikke er konsekvent i mot det.

Du kan mislike The Wells plassering, størrelse og normalisering av naturlig nakenhet uavhengig av kjønn, men din argumentasjon, som skal støtte opp under dine meninger, svikter slik jeg leser og forstår dine innlegg.

Endret av hohumpf
Rettet skrivefeil, setningsoppbygging og -innhold.
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 12.35):

Hva er kvalmt med det? Ser ingenting kvalmt med at andre har sex foran meg med mindre de er stygge eller overvektige. Da ser jeg helst at de lar være. 

Kan du ikke dra en annen plass om du forventer deg at det skal være som et hvilken som helst annet spa? Hva er galt med at en plass er seksuelt ladet? Creepy er noe annet, men creeps finner du overalt. Er forsåvidt enig at det hadde vært en bedre plass om de hadde krav til hvem som fikk slippe inn, og diskriminerte på dette. Men det er jo ikke lov i Norge. 

Anonymkode: aa1b4...836

Overvektighet kan skyldes så mangt, f.eks. psykisk eller fysisk sykdom. Utseende kan man ikke gjøre så mye med, som regel er man født slik, eller man er merket av skader og sykdom, men man bør kunne nyte den velvære som et spa kan gi, selv om man kanskje ikke lever opp til kriteriene for å være kjekk eller vakker?

AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 13.04):

Det har dog blitt stengt pga tarm bakterier i basseng og boblebad

Anonymkode: 8500f...bce

De ble ikke stengt, men TV2 fant noe der for fem år siden, så TW valgte selv å stenge de deler av anlegget hvor dette ble funnet mens det ble renset og desinfisert. Etter dette har det ikke fremkommet tilsvarende saker, så det er all grunn til å anta at TW nå er rent og trygt.

hohumpf skrev (På 16.8.2022 den 19.07):

Det er feil. Det ble funnet legionella i ett boblebad én gang pga. en feilkonstruksjon.  Det var i 2017. Det bassenget ble stengt en kort tid for utbedring.

Det stemmer, men som du selv skriver, det er fem år siden, og ingen saker har dukket opp i media etter det, så da får vi anta at stedet er rent og trygt.

AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 20.28):

Ang. seksuell aktivitet på The Well… hvordan melder man inn slikt?  Jeg vet om en som har hatt sex med flere damer der. Skjedde bla. i dusjene som er like ved utgangen til utebassenget/skogsaunaen. Jeg vet dette med sikkerhet. Dette er en mann som frekventerer stedet relativt ofte, og jeg regner med The Well ikke er interessert i å ha slike som ham der. 

Ønsker å melde inn anonymt, er det mulig? Jeg ønsker ikke at han skal få vite hvem som har meldt ham. 

Anonymkode: 89cad...a21

Det er vel bare å melde fra til en ansatt? Men de må trolig "tas på fersken" hvis det skal få konsekvenser,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...