Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år, vi har vært igjennom mye sammen. Og jeg har vært gjennom abort to ganger det siste året, brukte prevensjon begge gangene jeg ble gravid. Jeg ville ha barn, og det var den verste perioden i mitt liv og han var ikke klar hverken den ene eller den andre gangen. Hver gang har forholdet holdt på å rakne, fordi jeg følte meg såra. Nå har jeg kommet over det og tilgitt han.. Men, jeg har i det siste prøvd å komme inn på tema om hva han tenker om å gifte seg og når. Når han vil ha barn. Men jeg får aldri noen utdypende svar, alt jeg får er «det kommer». Dette er ikke godt nok, og alt annet vet han ikke. Dette plager meg og sårer meg. Folk i vår vennekrets har barn, forlover seg og gifter seg. Og kjæresten min klarer ikke en gang å svare på hva han vil, og når han ser det for seg. 

Hva tenker dere om dette? Jeg blir lei meg av å tenke på det, og vil gjerne forholdet mellom oss skal fungere. Jeg elsker han og vil ikke at å gå fra han skal være det eneste alternativet. 

jente 26.

Anonymkode: dd59d...43a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvilken svar du vil ha, slutt å tenk på hva andre har eller gjort og tenk heller på dere. Den tiden kommer, bare slapp av og ikke skrem han bort 😉

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år, vi har vært igjennom mye sammen. Og jeg har vært gjennom abort to ganger det siste året, brukte prevensjon begge gangene jeg ble gravid. Jeg ville ha barn, og det var den verste perioden i mitt liv og han var ikke klar hverken den ene eller den andre gangen. Hver gang har forholdet holdt på å rakne, fordi jeg følte meg såra. Nå har jeg kommet over det og tilgitt han.. Men, jeg har i det siste prøvd å komme inn på tema om hva han tenker om å gifte seg og når. Når han vil ha barn. Men jeg får aldri noen utdypende svar, alt jeg får er «det kommer». Dette er ikke godt nok, og alt annet vet han ikke. Dette plager meg og sårer meg. Folk i vår vennekrets har barn, forlover seg og gifter seg. Og kjæresten min klarer ikke en gang å svare på hva han vil, og når han ser det for seg. 

Hva tenker dere om dette? Jeg blir lei meg av å tenke på det, og vil gjerne forholdet mellom oss skal fungere. Jeg elsker han og vil ikke at å gå fra han skal være det eneste alternativet. 

jente 26.

Jeg hadde aldri fortsatt en slik relasjon! En mann som ikke tar ansvar for et barn han har unnfanget og sin kvinne kaller jeg ikke en mann. Du må finne en mann som har lyst på barn, kan ta vare på det og støtte deg hele den lange perioden dere er en barnefamilie. Det finnes ikke noe indikasjon på at din partner ønsker dette, og årene går. Du må ta valget, ingen andre kan ta det for deg. Vet at dette ikke er svaret du vil høre, du vil aldri kunne endre han på noen måte. En mann som godtar at du tar abort to ganger fordi han ikke er "klar"? Ja det sier i alle fall meg alt. Du må ta valget, og du må leve med det.

• Liker 11
Skrevet
Antiviruset skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde aldri fortsatt en slik relasjon! En mann som ikke tar ansvar for et barn han har unnfanget og sin kvinne kaller jeg ikke en mann. Du må finne en mann som har lyst på barn, kan ta vare på det og støtte deg hele den lange perioden dere er en barnefamilie. Det finnes ikke noe indikasjon på at din partner ønsker dette, og årene går. Du må ta valget, ingen andre kan ta det for deg. Vet at dette ikke er svaret du vil høre, du vil aldri kunne endre han på noen måte. En mann som godtar at du tar abort to ganger fordi han ikke er "klar"? Ja det sier i alle fall meg alt. Du må ta valget, og du må leve med det.

Helt enig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt abort pga han to ganger?? Han bestemmer dette?? Og du gjør det for å vente på han? 

Hva med deg? Kvinn deg opp!!

Han har ikke villet ha barn med deg, og han vil ikke forplikte seg. Det kommer neppe til å forandre seg. Og du kan ikke forandre han. Du kan bare ta konsekvensene. 

Gud, menn er så jævla forutsigbare.

Anonymkode: 60dd1...639

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det som en selvfølge at man tar abort dersom den ene parten ikke er klar. Du gjorde det eneste riktige.

Men om du vil ha barn og gifte deg, og han virker å utsette og utsette, så burde du kanskje revurdere forholdet?

Men på den annen side, så synes jeg folk på KG er litt vell raske til å rope "DUMP!" så fort det blir trøbbel i forholdet. Det er langt i fra sikkert at gresset er grønnere på den andre siden. Så dette må du egentlig finne ut av selv.

Anonymkode: fddac...26a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At du aldri i verden skal føde barn inn i noe sånt!

Barn er mennesker, de er ikke noe du skaffer deg bare fordi vennene dine har det. Du bør finne en ordentlig mann og lære deg å respektere deg selv FØR du planlegger barn.

Fy fader jeg blir så sint av at noen i det hele tatt tenker tanken om at det skal barn til i et slikt kaos.

Anonymkode: 1ef3b...07b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men på den annen side, så synes jeg folk på KG er litt vell raske til å rope "DUMP!" så fort det blir trøbbel i forholdet. Det er langt i fra sikkert at gresset er grønnere på den andre siden. Så dette må du egentlig finne ut av selv.

Dette gresset er brunsvidd, så selvfølgelig finnes det grønnere gress enn dette. 

• Liker 8
Gjest Lunaris
Skrevet

jente 26.

Kjære deg, dette er hjerteskjærende! Han har satt deg gjennom TO aborter! Han der gjør deg ikke noe godt. 

Jeg tenker at du skal tenke på deg selv nå, forlate han (du vil ikke gå gjennom en tredje abort!) og finne en mann som virkelig vil det samme som deg - familieliv! 

Det der er ikke kjærlighet, og han er ikke den rette mannen. Langtfra en drømmemann! Du vet det nok innerst inne. Drømmemannen finnes, der ute! Og et liv med barn og det du ønsker deg finnes, men ikke hos en som har satt deg gjennom så mye smerte og så alvorlige ting!

AnonymBruker
Skrevet
Cocogirl skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvilken svar du vil ha, slutt å tenk på hva andre har eller gjort og tenk heller på dere. Den tiden kommer, bare slapp av og ikke skrem han bort 😉

Har du lest trådene her inne så vet du veldig godt at dette ikke stemmer.

Det er ikke sånn at menn magisk endrer seg eller får respekt for kvinner, i alle fall ikke for kvinner som ikke respekterer seg selv.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette gresset er brunsvidd, så selvfølgelig finnes det grønnere gress enn dette. 

Det eneste du vet om ham er at han ikke er klar for giftemål og barn. Kan det tenkes at du er dømmende?

• Liker 1
Skrevet

jente 26.

Dere er unge enda,slapp av å kos dere. Så kommer det nok etterhvert. Ikke mas 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dere har bare vært sammen i to år.

Selvsagt er det tidlig med barn og giftemål. Gi ham litt tid. Hvorfor har du så hastverk?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det eneste du vet om ham er at han ikke er klar for giftemål og barn. Kan det tenkes at du er dømmende?

Eh, nei!

Jeg vet at fyren har tvunget henne til abort to ganger og at han nekter å snakke med henne om ting som en normal mann ville tatt opp helt av seg selv.

Og ja, selvfølgelig er jeg dømmende! Folk som er redd for å dømme mellom rett og galt, er bare feige. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Eh, nei!

Jeg vet at fyren har tvunget henne til abort to ganger og at han nekter å snakke med henne om ting som en normal mann ville tatt opp helt av seg selv.

Og ja, selvfølgelig er jeg dømmende! Folk som er redd for å dømme mellom rett og galt, er bare feige. 

Du leser for mye inn i situasjonen. Ro deg ned. Tell til ti. Bruk hodet, ikke hjertet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du leser for mye inn i situasjonen. Ro deg ned. Tell til ti. Bruk hodet, ikke hjertet.

Det er jo nettopp det jeg gjør.

Hva om du følger dette rådet selv? 

Du kan jo heller se litt på hva folk i tråden svarer, eller lese andre tråder om hvordan det er gått i tilsvarende situasjoner.

Ja jeg skal gå så langt som å utfordre deg på å finne et eneste forhold som har starter med at en mann presser en kvinne til abort og nekter å snakke om fremtiden, og hvor forholdet etter hvert  har gått på skinner.

Slå deg løs, du kan gjerne søke i hele verden, ikke bare i Norge. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja jeg skal gå så langt som å utfordre deg på å finne et eneste forhold som har starter med at en mann presser en kvinne til abort og nekter å snakke om fremtiden, og hvor forholdet etter hvert  har gått på skinner.

Jeg er en gammel og meget klok mann, og jeg er faktisk enig med deg. 

Om det skulle gå seg til, vil det bestandig være et gammelt sår der. 

Anonymkode: 21e95...b2c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Realiteten er at han ikke vil ha deg som livspartner. Så enkelt, men så vondt å innse. 
Hvis han hadde ønsket å leve sammen med deg, ville han aldri presset deg til abort men heller støttet deg og arbeidet sammen med deg. 
Hvis han hadde ønsket å leve sammen med deg ville dere fått begge barna og klart å finne ut av eventuelle praktiske utfordringer (eller hva nå enn det er han skylder på når han sier at dere ikke kan få barn nå). 
Du er bare pauseunderholdning for ham. Han knuller deg mens han venter på at noen bedre dukker opp. Og den dagen hun dukker opp i livet hans er han ute av døren din fortere enn du rekker å si noe. Og tro meg, den kvinnen kommer han til å gifte seg med, og få barn med. 
Jo fortere du innser realitetene, jo raskere kommer du deg ut av dette forholdet, og jo raskere vil du finne en mann som faktisk ønsker å være sammen med deg. Som ønsker å leve sammen med deg. Som ønsket et partnerskap med deg. Som ønsker barn med deg. 
Avslutt ditt nåværende forhold, få gjerne litt profesjonell støtte til å bearbeide sorgen over abortene, og finn deg en mann som ønsker å være sammen med deg. 

Anonymkode: 067f5...191

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er bare pauseunderholdning for ham. Han knuller deg mens han venter på at noen bedre dukker opp. Og den dagen hun dukker opp i livet hans er han ute av døren din fortere enn du rekker å si noe. Og tro meg, den kvinnen kommer han til å gifte seg med, og få barn med. 

Støttes. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en gammel og meget klok mann, og jeg er faktisk enig med deg. 

Om det skulle gå seg til, vil det bestandig være et gammelt sår der. 

Anonymkode: 21e95...b2c

Enig i det.

Jeg tror bare ikke det går den veien, jeg tror som den over, at han bruker henne i påvente av noen han virkelig vil ha.

En bra mann ville jo aldri holdt på sånn som det her.

Jeg tror den eneste grunnen til at han muligens blir værende, er at ingen andre damer vil overta en slik slask. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...