Rosa Dartle Skrevet 21. juni 2021 #1 Del Skrevet 21. juni 2021 Vi har en annen etasje der det ikke er dagslys inne på toalettet. Rommet er ca 6 kvm. Det brukes mest som gjestetoalett når vi har overnattingsgjester. Belysningen er grei, men likevel synes jeg ikke det blir særlig hyggelig der inne når det ikke er dagslys, og å sminke seg er nesten umulig. Savner å åpne et vindu. Så på om vi kunne sette inn et takvindu, men det er en stor kostnad. Å sette inn et lite vindu vil gjøre fasaden litt merkelig da det er en litt spesiell takvinkel der. Passer f.eks ikke med et lite, firkantet vindu. Er det noen som har tips? Tenkte litt på å sette inn et lite vindu mot soverommet ved siden av som har godt med dagslys, men man vil jo helst være i fred på do 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Del Skrevet 21. juni 2021 Sjekk IG til Lenespedersen. De bygget bad som deler vegg med soverom hvor de satt inn et vindu i frostet glass. Man finner også vanlig glass som blir "frostet" når man setter spenning på det. Hadde det på et hotellrom hvor man kunne velge om vinduet skulle være gjennomsiktig eller frostet. Kan bli dyrt med takvindu, men lyset blir såklart sterkere. Anonymkode: b03b3...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg ville ikke likt å være gjest et sted med vindu mellom soverom og toalett, spesielt når toalettet har dør til gang. Dersom vindu ut blir vanskelig kan du prøve å gjøre mer med belysning. Et speil med mykt, kaldhvit lys langs kanten vil gjøre det enklere å sminke seg. Det trenger ikke nødvendigvis være over vasken, på mange bad vil et speil gjøre mer for rommet på en annen vegg. Anonymkode: 3b919...896 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg har aldri hatt noe behov for vindu på et toalett, eller bad for den saks skyld. Ihvertfall ikke inn til et annet rom! Dette ville jeg ikke brukt mye penger på, invester heller i en god lampe for gode lysforhold og avtrekksvifte for lukt og ventilasjon Anonymkode: 89e44...a60 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sjekk IG til Lenespedersen. De bygget bad som deler vegg med soverom hvor de satt inn et vindu i frostet glass. Man finner også vanlig glass som blir "frostet" når man setter spenning på det. Hadde det på et hotellrom hvor man kunne velge om vinduet skulle være gjennomsiktig eller frostet. Kan bli dyrt med takvindu, men lyset blir såklart sterkere. Anonymkode: b03b3...80e Takk for tips! Det skal jeg se nærmere på 😊 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg ville ikke likt å være gjest et sted med vindu mellom soverom og toalett, spesielt når toalettet har dør til gang. Dersom vindu ut blir vanskelig kan du prøve å gjøre mer med belysning. Et speil med mykt, kaldhvit lys langs kanten vil gjøre det enklere å sminke seg. Det trenger ikke nødvendigvis være over vasken, på mange bad vil et speil gjøre mer for rommet på en annen vegg. Anonymkode: 3b919...896 Toalettet har ikke dør til gangen, det er et gjestetoalett som tilhører gjesterommet. Vi bruker bare den delen av huset når vi har barn som ikke sover og den ene av oss trenger å sove ut 😄 Men speil med lys var et godt tips. Først og fremst viktig å gjøre det hyggelig for gjester, da vi noen ganger har familie som blir en stund. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har aldri hatt noe behov for vindu på et toalett, eller bad for den saks skyld. Ihvertfall ikke inn til et annet rom! Dette ville jeg ikke brukt mye penger på, invester heller i en god lampe for gode lysforhold og avtrekksvifte for lukt og ventilasjon Anonymkode: 89e44...a60 Takk for tips! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg hadde droppet å bruke penger på det og heller fått satt inn bedre belysning. Anonymkode: 556e9...0ad 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Del Skrevet 21. juni 2021 Null vindu på toalettet er null problem. Har kjøpt ny leilighet til 4 mill nå, og begge badene mangler vindu (Helt nytt leilighetskompleks, men alle leilighetene utformet uten vindu på bad). Derfor tror jeg kanskje det er mangel på godt nok lys og dekor som er problemet. Grønne planter, riktig farge på veggene gjør opp for mangel på dagslys. Anonymkode: b2ef8...a14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Del Skrevet 21. juni 2021 Kan lystunnel være en løsning?, vil tro at det koster mye mindre enn å montere vindu. https://www.velux.no/produkter/lystunneler#benefits Anonymkode: be5bd...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #9 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg hadde heller lagt penger i belysning. Finnes veldig gode løsninger i disse dager, som matcher dagslys mye bedre enn et vindu mot et annet rom ville gjort. Anonymkode: 585a3...6d2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 21. juni 2021 Skjønner at dere ikke er enige 😄 Men selv synes jeg det er noe med dagslys og utsyn som liksom slår alt av kunstig belysning, samme hvor bra den er 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #11 Del Skrevet 21. juni 2021 Rosa Dartle skrev (2 minutter siden): Skjønner at dere ikke er enige 😄 Men selv synes jeg det er noe med dagslys og utsyn som liksom slår alt av kunstig belysning, samme hvor bra den er 😊 Hva med en lysboks som gir inntrykk av vindu? Man kan velge forskjellig lys, så det behøver ikke se kunstig ut. Anonymkode: 9b94a...eed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. juni 2021 #12 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) Jeg har aldri savnet dagslys på do. Derimot har jeg vært bort bad med vindu ut mot annet rom og synes det er forferdelig ubehagelig, uansett hvor ugjennomsiktig det er. Endret 21. juni 2021 av Daria 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #13 Del Skrevet 21. juni 2021 6 minutter siden, Rosa Dartle said: Skjønner at dere ikke er enige 😄 Men selv synes jeg det er noe med dagslys og utsyn som liksom slår alt av kunstig belysning, samme hvor bra den er 😊 Joa men på do vil man virkelig helst være i fred, så er det et rom man ikke trenger utsyn eller innsyn er det der doen er 🙈 Anonymkode: 89e44...a60 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #14 Del Skrevet 21. juni 2021 Vindu mot annet rom virker bare kjipt og veldig rart. Gjør noe med rom og belysning som andre her sier. Anonymkode: 96790...4e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #15 Del Skrevet 21. juni 2021 Rosa Dartle skrev (9 minutter siden): Skjønner at dere ikke er enige 😄 Men selv synes jeg det er noe med dagslys og utsyn som liksom slår alt av kunstig belysning, samme hvor bra den er 😊 I og med at det er et toalett - vil dette virkelig gi lysinnslipp? Vi har et bad med vindu, det valgte vi å froste, det er lys i speil som er hovedkilden til lys når jeg sminker meg. Vi har et gjestetoalett med vindu. Der er alltid plissegardinen nede. For ingen gidder å dra denne ned og opp hver gang de er på toalettet. Anonymkode: 585a3...6d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #16 Del Skrevet 21. juni 2021 Legg litt mer penger i belysningen og lyskildene der inne, så kan du få tilnærmet dagslys montert. Anonymkode: b0ef1...5c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Joa men på do vil man virkelig helst være i fred, så er det et rom man ikke trenger utsyn eller innsyn er det der doen er 🙈 Anonymkode: 89e44...a60 Utsyn er jo fint 😊 Det er så høyt oppe at ingen ville fått innsyn, men forstår det med at man ikke liker vindu mot soverom 😊 Endret 21. juni 2021 av Rosa Dartle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I og med at det er et toalett - vil dette virkelig gi lysinnslipp? Vi har et bad med vindu, det valgte vi å froste, det er lys i speil som er hovedkilden til lys når jeg sminker meg. Vi har et gjestetoalett med vindu. Der er alltid plissegardinen nede. For ingen gidder å dra denne ned og opp hver gang de er på toalettet. Anonymkode: 585a3...6d2 Vi har bad som vi pusset opp og satte inn et ekstra vindu. Ja, vi har plisségardiner, men den øvre delen er åpen så ingen ser inn. Jeg foretrekker dagslys framfor 6 stk downlights, pendler og lys fra speilet når jeg sminker meg, og det er koselig å kunne se litt ut mens jeg dusjer, uten at noen ser inn 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå