Gå til innhold

Ringer

Gjest nevèsta

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er ikke ringforlovet og skal sette på oss ringer i kirken. Hvor tidlig bør disse bestilles for å få dem i tide til bryllupet? Antar at vi skal ha relativt "vanlige" ringer.

Endret av nevèsta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I gullsmeden vi var var leveringstid på ringer 1 dag + postgang. Blir tre dager det. Men ville vært ute litt før i tilfelle det er noe som skjærer seg (feil størrelse eller feil inngravering f.eks) sånn at dere har tid til å rette opp.

Dette gjalt ringer de hadde inne og i sine lister. Skal du ha noe mer spesielt tar det sikkert lengre tid.

Hvis dere ikke vet helt hvilke ringer dere skal ha ville jeg tatt meg en tur for å se på ringene først, og så snakke sammen og tenke litt før dere bestiller.

Skrevet

Når vi kjøpte våre ringer regna de med minst 14 dager til gravering. Det tok ikke så lang tid, men det kunne det sikkert gjort hvis det hadde vært mange som skulle gravert samtidig. Så jeg ville kjøpt de i god tid før bryllupet.

Skrevet

Vi bestilte 2 uker før bryllupet. Fikk de uka etter. Men greit å være tidlig ute uansett!

Skrevet

Og hvis du skal gifte deg i "høysessong" så er det greit å ta høyde for litt forsinkelser og uforutsette ting. Ville beregnet 1-2 mnd jeg for å være på den sikre siden.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi fikk ringene våre (pan-ringer) ferdig gravert dagen etter vi bestilte dem, da vi forlovet oss. Men det er vel lurt å heller beregne litt god tid på dette, så man ikke risikerer å stå uten ringene på den store dagen.

Skrevet

Det spørs jo hvor du skal kjøpe de.. I vanlig gullbutikk tar det nok ikke mer enn en uke. Men hvis du skal ha håndlagede fra gullsmed må du regne 1-2 mnd.

Skrevet

Husk at dere trenger tid til å bestemme dere også, ikke bare graveringstid. Vi satte av tid tre måneder før bryllupet, vi. Da fikk vi gjort unna sånt som dette, som kan gjøres i god tid. :)

Skrevet

Takk for tips! Vi heller nok mot helt ordinære ringer, men kommer nok til å fikse det et par måneder før likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...