AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Man velger en mann som ikke gjør husarbeid, og så klager man på at mannen ikke gjør husarbeid, og lurer på hva man skal gjøre for at han skal begynne med det. Man velger en mann som er dårlig i senga, og så klager man på at mannen er dårlig i senga, og lurer på hva man skal gjøre for at han skal bli bedre. Samtidig, i et nabohus her og et nabohus der... ...sitter det en hel gjeng med menn som gjør husarbeid og som er god i senga - men disse vil damene ikke ha! Er det ikke på tide å tenke litt over dette? Tenke litt over hvorfor man konsekvent velger de som ikke kan og ikke vil, og så etterpå blir fortvilet? Det er noe som heter selvsabotasje. Man ødelegger ubevisst egne sjanser. Kan ikke si annet enn at det er det begrepet jeg tenker på når man velger en mann som er det motsatte av det man vil ha, samtidig som det finnes nok av de som er slik man vil ha. Anonymkode: c7c10...db1 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Cool story bro. Anonymkode: 12c64...5ce 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Cool story bro. Anonymkode: 12c64...5ce Jeg er ikke noen bro. Ei heller er historien kul på noe vis, den er jo bare tragisk. Anonymkode: c7c10...db1
Gjest Elder Millennial Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Erfaringsmessig så vil jeg si at de mennene som er best på husarbeid også er best i senga! Har dog ett noe begrenset grunnlag for denne påstanden, men jeg velger å stå ved påstanden uansett hvor tynt grunnlaget måtte være😅 Gjelder det samme for damer da? Bare jo mer hun roter jo bedre er hun i sengen? Jeg velger å tro det hvertfall😅
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 Det er vel ikke så vanlig at hverken menn eller kvinner i starten av 20-årene (som er alderen hvor mange går inn i et seriøst forhold) er spesielt opptatt av husarbeid. Det tok meg noen år etter å ha flyttet hjemmefra før jeg skjønte at shit, vi er ikke så veldig hygieniske, vi! Og da var det som regel det man ikke kunne se vi var dårlige på. Doen så f.eks ren ut uten å ha vært vasket på månedesvis, fordi vi brukte dobørste og ikke sølte på ringen. Sengetøyet så ikke skittent ut, selv om det var lenge siden forrige skift osv. Da dette begynte å gå opp for meg, ble det plutselig mer husarbeid å gjøre, samtidig som mannen ikke var gira på å gjøre noe mer, selv om vi hadde pratet om det og jeg hadde forklart hvor mye bakterier vi levde med. Han kunne være enig i at vi måtte gjøre mer, men gjorde ingenting. Tror dette dessverre er litt vanlig når man etablerer seg kort tid etter å ha flyttet hjemmefra. Anonymkode: 2bf5f...202 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 Min er god i senga men suger på husarbeidet. Nå er det gått så langt at jeg føler meg såpass sviktet av ham siden han overlater alt til meg til at jeg velger å onanere istedet for å ha sex med ham. Anonymkode: 939ad...e94 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 Elder Millennial skrev (3 minutter siden): Erfaringsmessig så vil jeg si at de mennene som er best på husarbeid også er best i senga! Helt enig. Det bunner jo i det samme; respekt og omsorg for den man er sammen med. Vil tro det samme gjelder motsatt vei, siden vi snakker om nokså enkle og åpenbare prinsipper Anonymkode: c7c10...db1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 Står det et skilt i panna på de som gjør husarbeide i starten, og gradvis slutter med det når man har flyttet inn og det er for mye stress å snu? Dårlig i sengen må en gjerne teste ut litt og venne seg til først. En blir vel gjerne stemplet som drittsekk om en innfører 3 måneders sexprøvetid? Eller kanskje bare la være å nevne det, og skylde på noe annet? Det er ikke deg, det er meg. Neida, størrelsen teller ikke. Anonymkode: ced01...121 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #9 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke så vanlig at hverken menn eller kvinner i starten av 20-årene (som er alderen hvor mange går inn i et seriøst forhold) er spesielt opptatt av husarbeid. Det tok meg noen år etter å ha flyttet hjemmefra før jeg skjønte at shit, vi er ikke så veldig hygieniske, vi! Og da var det som regel det man ikke kunne se vi var dårlige på. Doen så f.eks ren ut uten å ha vært vasket på månedesvis, fordi vi brukte dobørste og ikke sølte på ringen. Sengetøyet så ikke skittent ut, selv om det var lenge siden forrige skift osv. Da dette begynte å gå opp for meg, ble det plutselig mer husarbeid å gjøre, samtidig som mannen ikke var gira på å gjøre noe mer, selv om vi hadde pratet om det og jeg hadde forklart hvor mye bakterier vi levde med. Han kunne være enig i at vi måtte gjøre mer, men gjorde ingenting. Tror dette dessverre er litt vanlig når man etablerer seg kort tid etter å ha flyttet hjemmefra. Anonymkode: 2bf5f...202 OK, jeg er ikke vant med dette i det hele tatt. Anonymkode: c7c10...db1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #10 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min er god i senga men suger på husarbeidet. Nå er det gått så langt at jeg føler meg såpass sviktet av ham siden han overlater alt til meg til at jeg velger å onanere istedet for å ha sex med ham. Anonymkode: 939ad...e94 Si nå heller fra at sånn kan du ikke ha det. Ellers blir det jo en form for passiv aggresjon som senere går ut over begge. Anonymkode: c7c10...db1
The Kavorka Skrevet 21. juni 2021 #11 Skrevet 21. juni 2021 Elder Millennial skrev (6 minutter siden): Erfaringsmessig så vil jeg si at de mennene som er best på husarbeid også er best i senga! Har dog ett noe begrenset grunnlag for denne påstanden, men jeg velger å stå ved påstanden uansett hvor tynt grunnlaget måtte være😅 Gjelder det samme for damer da? Bare jo mer hun roter jo bedre er hun i sengen? Jeg velger å tro det hvertfall😅 Joda, det stemmer det. Vi er det! 😄 Hehe 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #12 Skrevet 21. juni 2021 Forhold som starter når man er ung er i faresonen. Da ser man ikke de røde flaggene. Dvs. Jeg så de, men ignorerte de, men fulgte hjertet. Og tenkte at han ville vokse det av seg. Jeg hadde aldri hørt om personlighetsforstyrrelser. Ungdommer var ungdommer, og så ble vi voksne og oppførte oss og fordelte oppgavene rettferdig. Så feil kan man ta. Noen er visst mer berettiget enn andre..... Anonymkode: ced01...121
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #13 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Står det et skilt i panna på de som gjør husarbeide i starten, og gradvis slutter med det når man har flyttet inn og det er for mye stress å snu? Dårlig i sengen må en gjerne teste ut litt og venne seg til først. En blir vel gjerne stemplet som drittsekk om en innfører 3 måneders sexprøvetid? Eller kanskje bare la være å nevne det, og skylde på noe annet? Det er ikke deg, det er meg. Neida, størrelsen teller ikke. Anonymkode: ced01...121 Ja, i grunn gjør det det. Det skiltet er speilet man ser seg selv i hver dag. Dersom det speilet viser en person som finner seg i at ting sklir gradvis ut, fordi det er «for stress å snu», ja da gjør det det. Dersom det speilet viser en person som reagerer hardt og kjapt, og ikke lar ting skli ut, nei da gjør det ikke det. Tre måneders prøvetid i senga er helt kurant. Jeg mener ett års prøvetid før innflytting er et must. Anonymkode: c7c10...db1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #14 Skrevet 21. juni 2021 Hvordan i alle dager skal man vite om mannen er «dårlig på husarbeid» før man får barn og jobben virkelig starter? 🤔🤷♀️ Da vi var unge og barnløse var vi knapt hjemme og skitnet det ikke stort til, så det var ikke mye husarbeid å gjøre. Nå som vi har barn er gangen full av sand, søle og skitne parkdresser som må vaskes og leveres tilbake i barnehagen neste morgen. Stua ser ut som en lekebutikk har eksplodert og skittentøyskurven er full av tøy i mini-størrelser fulle av ketchup og andre mer ubestemmelige flekker. Sofaen er også full av flekker og må jevnlig renses. Da vi var barnløse måtte vi støvsuge litt i blant, vaske over toalettet, skifte sengetøy på en seng, sette på en klesvask i uka og sette tallerknene våre i oppvaskmaskinen. Det var det 🤷♀️ Nå er mannen min flink til husarbeid, altså, så jeg klager ikke Anonymkode: 52895...1e6 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #15 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan i alle dager skal man vite om mannen er «dårlig på husarbeid» før man får barn og jobben virkelig starter? 🤔🤷♀️ Igjen, dette handler om hva DU finner deg i. Dersom du er en person som tar det ekstraarbeidet det er å kaste ut de som ikke funker, så går dette seg helt fint til av seg selv. Det å unnskylde andre eller tenke at det er for stress å kaste noen ut, straffer seg selv. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er mannen min flink til husarbeid, altså, så jeg klager ikke Anonymkode: 52895...1e6 Godt! 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: c7c10...db1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #16 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Si nå heller fra at sånn kan du ikke ha det. Ellers blir det jo en form for passiv aggresjon som senere går ut over begge. Anonymkode: c7c10...db1 Tror du virkelig at jeg ikke har sagt fra? Jeg har flere ganger og over tid sagt at jeg ikke er moren hans og at det avtenner meg det å gå å rydde etter ham. Har også sagt at jeg føler det er stygt gjort å overlate alt til meg. Sist han spurte etter sex så sa jeg at jeg syntes heller at vi kunne tilfredsstille oss selv fordi at jeg føler ikke for å la han få tilgang til meg når han behandler meg så dårlig, som en hushjelp som han ikke betaler for. Det gir meg mindreverdighetskomplekser det å bli behandlet slik. Det hadde faktisk vært enklere om han slo meg for da hadde jeg gått på flekken. Jeg tenker at så lenge jeg godtar ham så snyter jeg meg selv for et skikkelig mannfolk! Anonymkode: 939ad...e94 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #17 Skrevet 21. juni 2021 En god del av disse mennene er jo ekstremt lite attraktive. Mange av disse får kvinner til å føle seg som hvemsomhelst - at man er kvinne er nok. Men enhver kvinne ønsker bekreftelse på at akkurat hun er spesiell, hun ønsker en kjæreste som er like kresen som seg selv og som velger akkurat henne. Og endel av disse mennene er uten initiativ. De har få forslag til ting å finne på annet enn lage middag sammen og se film sammen. Koselig med litt, veldig kjedelig i lengden. Tingen er at hun lett forelsker seg i en som er lidenskapelig, kjekk, som finner på kule ting å gjøre og som får henne til å le. En som bare er god til å skifte sengetøy og husker å sette på oppvaskmaskinen får liksom ikke fram de samme følelsene. Og det er heller ikke noen man får lyst til å prøve sex med, sånn uten videre… Anonymkode: 73f08...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #18 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du virkelig at jeg ikke har sagt fra? Jeg har flere ganger og over tid sagt at jeg ikke er moren hans og at det avtenner meg det å gå å rydde etter ham. Har også sagt at jeg føler det er stygt gjort å overlate alt til meg. Sist han spurte etter sex så sa jeg at jeg syntes heller at vi kunne tilfredsstille oss selv fordi at jeg føler ikke for å la han få tilgang til meg når han behandler meg så dårlig, som en hushjelp som han ikke betaler for. Det gir meg mindreverdighetskomplekser det å bli behandlet slik. Det hadde faktisk vært enklere om han slo meg for da hadde jeg gått på flekken. Jeg tenker at så lenge jeg godtar ham så snyter jeg meg selv for et skikkelig mannfolk! Anonymkode: 939ad...e94 Ja, det gir deg helt klart mindreverdighetskomplekser å ha det slik. Men hvem er det som lar deg ha det slik? Han som oppfører seg slik? Du som blir værende? Jeg vil si det er et samarbeidsprosjekt. Du har helt rett, du snyter deg selv for et skikkelig mannfolk. Anonymkode: c7c10...db1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #19 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En god del av disse mennene er jo ekstremt lite attraktive. Mange av disse får kvinner til å føle seg som hvemsomhelst - at man er kvinne er nok. Men enhver kvinne ønsker bekreftelse på at akkurat hun er spesiell, hun ønsker en kjæreste som er like kresen som seg selv og som velger akkurat henne. Og endel av disse mennene er uten initiativ. De har få forslag til ting å finne på annet enn lage middag sammen og se film sammen. Koselig med litt, veldig kjedelig i lengden. Tingen er at hun lett forelsker seg i en som er lidenskapelig, kjekk, som finner på kule ting å gjøre og som får henne til å le. En som bare er god til å skifte sengetøy og husker å sette på oppvaskmaskinen får liksom ikke fram de samme følelsene. Og det er heller ikke noen man får lyst til å prøve sex med, sånn uten videre… Anonymkode: 73f08...1d3 Hvilke «disse mennene» snakker du om? Dersom du snakker om de som behandler kvinner bra, så er min teori at hvis man ikke tiltrekkes de, så er det fordi man har et dårlig syn på seg selv. Man tiltrekkes de som behandler en slik man føler man fortjener. F.eks dette med å føle at noen menn behandler deg som du er spesiell, mens andre ikke gjør det. Menn som behandler deg som du er spesiell, er gjerne menn som er på utkikk etter en mamma, en som kan passe på han, en som vil dulle og stelle. Så den følelsen får man ofte ikke av en selvstendig mann, som er i stand til å stå på egne ben. Han ser seg ikke ut en mamma, og behandler henne som en mamma. Da må man ta et valg da, om man ønsker å være spesiell fordi man blir oppfattet som en mamma, eller om man kan tåle å føle seg litt mindre spesiell, mot å få en mer selvdreven mann. Anonymkode: c7c10...db1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #20 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og endel av disse mennene er uten initiativ. De har få forslag til ting å finne på annet enn lage middag sammen og se film sammen. Koselig med litt, veldig kjedelig i lengden. Tingen er at hun lett forelsker seg i en som er lidenskapelig, kjekk, som finner på kule ting å gjøre og som får henne til å le. En som bare er god til å skifte sengetøy og husker å sette på oppvaskmaskinen får liksom ikke fram de samme følelsene. Og det er heller ikke noen man får lyst til å prøve sex med, sånn uten videre… Anonymkode: 73f08...1d3 Det samme med dette. En selvdreven mann forventer en likeverdig kvinne. Derfor driver han ikke med grooming, og spiller på hennes følelser for å få henne tiltrukket. Han stoler på at en bra dame finner han av seg selv. Og det gjør hun. Anonymkode: c7c10...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå