AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Når opplevde dere at dere la på dere mest? Og hva slags kosthold hadde dere i svangerskapet? «Koste» dere dere mye eller var dere nøye? Merker selv at de dagene jeg spiser usunt så legger jeg på meg MYE fortere enn jeg vanligvis gjør 😳 Anonymkode: f9853...c51
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 I første svangerskap la jeg på meg mest i 1. og 3. trimester. Denne gangen har jeg enda ikke gått opp noe i 3. trimester, er 32 uker på vei. Regner med det kommer en del på slutten likevel. Spiser normalt sunt, unngår mengder av sukker. Men har spist minst 2 is i uka den siste mnd 😅 men spiser jo mindre porsjoner med mat automatisk, fordi det er trangt i magen nå. Så selv om jeg er "sulten"/fysen, så stopper det seg veldig selv pga at det blir fullt. Passer på å planlegge sunne middager og lunsjer, sånn at det jeg har plass til er næringsrikt for baby. Anonymkode: bfe3d...74f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når opplevde dere at dere la på dere mest? Og hva slags kosthold hadde dere i svangerskapet? «Koste» dere dere mye eller var dere nøye? Merker selv at de dagene jeg spiser usunt så legger jeg på meg MYE fortere enn jeg vanligvis gjør 😳 Anonymkode: f9853...c51 ?? 😂 Selvsagt legger du på deg mer/fortere ved å spise usunt 😂 Anonymkode: 618f3...e60
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ?? 😂 Selvsagt legger du på deg mer/fortere ved å spise usunt 😂 Anonymkode: 618f3...e60 Mye fortere enn når jeg ikke er gravid 🙄 Anonymkode: f9853...c51 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 Spiste vanlig mat, mye proteiner. Koste meg i helger. Cravet jordbærmilkshake sp drakk en hver dag etter jobb😁gikk opp 8 kg, etter tre mnd amming hadde jeg gått ned 11…ikke stress, kroppen ordner opp Anonymkode: cb422...94f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 Over i andre trimester nå, og har ennå ikke lagt på meg noe, bare på et vis fått omfordelt kiloene til mage og pupper. Men jeg regner med at jeg nå vil legge på meg mer etter hvert, håper det. Anonymkode: b6e42...fd3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 Spist ganske normalt, men mye mer mat enn jeg pleier fordi jeg er sulten hele tiden. Har gått opp 17 kg i uke 37, og regner med det ender på 20 kg. Gikk ikke opp noe i 1. trimester, men lagt på meg ca 2-3 kg i mnd fra 2. trimester. Spent på hvor fort det går av igjen siden dette er mitt første svangerskap. Anonymkode: 7ded9...025
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 Jeg gikk opp jevn og trutt i 2.og 3.trimester, ingenting i 1.trimester. Heller ingenting de siste par ukene (gikk på overtid), sikkert fordi jeg ble litt uvel og spiste mindre pga problemer med fordøyelsen og murringer. Jeg hadde vel faktisk et helt elendig kosthold, jeg hadde helt syke cravings på søtsaker, spesielt sjokolade. I 1.trimester var jeg bare fryktelig sulten, så da spiste jeg bare ekstra brødmat og sikkert litt større middagsposjoner. Jeg var nok veldig heldig, for selv om jeg fikk noen ekstra fettkilo, holdt jeg meg innenfor anbefalt vektoppgang, selv om jeg spiste alt for mye og alt for usunt. Anonymkode: 694e8...5ad
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #9 Skrevet 21. juni 2021 Jeg gikk opp ganske jevnt og trutt i 2 og 3 trimester med første. Totalt 14 kg. Spiste veldig mye, både sunt og usunt, for hadde mye matlyst,men var også aktiv. Gikk kjapt ned igjen etter fødselen. Med andre har jeg gått opp ganske jevnt frem til rundt uke 34 - det har liksom stagnert litt. Har veldig lite matlyst, spiser kun usunne ting, men ikke store mengder,og er lite aktiv. Foreløpig har jeg gått opp 12 kg,er 38 uker nå. Anonymkode: 3fbda...699
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #10 Skrevet 21. juni 2021 Jeg gikk opp mest i første trimester. Anonymkode: f60eb...763
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #11 Skrevet 21. juni 2021 Har gått opp jevnt gjennom hele svangerskapet. Vært sykt kvalm og med oppkast siden uke 7, så de gangene jeg har hatt matlyst, har jeg spist akkuratt det jeg ville ha, siden jeg brakk meg av mye. Gått opp 22 kg foreløbig, uke 37 nå. Det er MYE vann i kroppen min, har veldig lite matlyst, men som sagt, jeg har tenkt at jeg ikke orker å presse i meg masse grønnsaker om jeg brekker meg av det. Men har hatt veldig cravings på frukt som har stått kaldt. Anonymkode: 64e31...3a9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #12 Skrevet 21. juni 2021 Syns det går veldig fort nå mot slutten. Prøver å passe på å spise sunt, men den vekta bare stiger og stiger føler jeg 😅 Tror jeg legger på meg 0.6-0.7kg i uken. Det er ekstremt tungt psykisk. Det må jeg bare innrømme. Har en forhistorie med spiseforstyrrelser, og merker at dette virkelig tærer på psyken min. Men nå er det heldigvis ikke mange ukene igjen å holde ut. Jeg har kost meg, men som regel har jeg spist normalt og prøvd å spise sunt. Så jeg vet dette bare er vann/baby. Jeg gikk ingenting opp i 1 trimester. Litt opp i 2, men mest i 3. Hittil lagt på meg 15kg. Anonymkode: d60ed...740
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #13 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Syns det går veldig fort nå mot slutten. Prøver å passe på å spise sunt, men den vekta bare stiger og stiger føler jeg 😅 Tror jeg legger på meg 0.6-0.7kg i uken. Det er ekstremt tungt psykisk. Det må jeg bare innrømme. Har en forhistorie med spiseforstyrrelser, og merker at dette virkelig tærer på psyken min. Men nå er det heldigvis ikke mange ukene igjen å holde ut. Jeg har kost meg, men som regel har jeg spist normalt og prøvd å spise sunt. Så jeg vet dette bare er vann/baby. Jeg gikk ingenting opp i 1 trimester. Litt opp i 2, men mest i 3. Hittil lagt på meg 15kg. Anonymkode: d60ed...740 Skjønner at det føles som man mister litt kontroll når man legger på seg mer mot slutten. ❤️ Anonymkode: f9853...c51
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #14 Skrevet 21. juni 2021 Er i uke 35, lagt på meg 25 kg😳 Anonymkode: 9f209...405
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #15 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er i uke 35, lagt på meg 25 kg😳 Anonymkode: 9f209...405 Skulle også legge til at det meste kom i første og andre trimester. Var veldig kvalm, og det eneste som hjalp var å spise. Anonymkode: 9f209...405
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #16 Skrevet 21. juni 2021 Gikk ikke opp i vekt før enn siste uken som da var på overtid. Da kom det 3 kg vann over natten. Anonymkode: 2d7ab...0f6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #17 Skrevet 21. juni 2021 Mest i andre trimester første gang og i tredje trimester andre gang. Jeg var veldig plaget av kvalme, oppkast og nedsatt matlyst i første trimester, så da gikk jeg ned. Jeg spiste ensidig og ikke særlig sunt pga kvalmen. Sjokolade og kaker, men også grønnsaker og fisk kom i retur, og det gikk mye i loff og banan. Det gikk i rykk og napp, og også litt uavhengig av matinntak. Jeg var redd for å ikke spise nok, og la merke til at vekten godt kunne ha økt mer mellom to kontroller hvor jeg hadde vært veldig kvalm og spist lite enn mellom to hvor jeg tenkte det hadde gått bedre. Anonymkode: a07c5...d6b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 Har gått opp 10 kg. Ganske jevnt og trutt 1 kg i mnd. (litt mindre i starten og litt mer nå på slutten, terminen er rett rundt hjørnet ) Anonymkode: dd48f...a01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå