AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Jeg har vært sååå flink og spist sunt og gått ned 5 kg på 7 uker. Men fra fredag til i går kveld...full sprekk ; hvetebakst,potetgull,is,rabarbrapai,peanøtter....altså mat jeg ikke bør spise. Greier ikke å bare spise litt. Men ny start idag...bli gjerne med og motivere hverandre. Min motivasjon ; god helse,slippe sukkersug,finere hud og mindre bukfett :) Anonymkode: 0dc96...fec 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Det gjorde jeg også😅 men ingen skade skjedd, grønnsakene venter😬 Anonymkode: 02c89...b78
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 Jeg har sprukket i to uker. Helt krise, gått opp i vekt og alt. Det har vært så mye som har skjedd med ene krisen etter den andre. Helt ulikt meg å reagere på denne måten (spise og spise). Ny start i dag! Anonymkode: b8cc7...c62
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Rabarbrapai! Bra jeg ikke kan bake ass, det hørtes himmelsk ut! Er det bare jeg som opplever at det er enklere å ikke spise noe enn å bare spise litt? Da mener jeg type sukkerholdig godis av noe slag. Går fint med sukker i frukt, yoghurt og kunstig søtning, men spiser jeg sjokolade føler jeg meg heroinavhengig, jeg MÅ HA MER! Må gå på avrusning en ukes tid før det gir seg litt. Anyone?? Anonymkode: 09d4e...5df 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rabarbrapai! Bra jeg ikke kan bake ass, det hørtes himmelsk ut! Er det bare jeg som opplever at det er enklere å ikke spise noe enn å bare spise litt? Da mener jeg type sukkerholdig godis av noe slag. Går fint med sukker i frukt, yoghurt og kunstig søtning, men spiser jeg sjokolade føler jeg meg heroinavhengig, jeg MÅ HA MER! Må gå på avrusning en ukes tid før det gir seg litt. Anyone?? Anonymkode: 09d4e...5df jaaaa...har det sånn jeg også. Tåler nesten ikke synet av noe søtt....men frukt og bær går bra. Skjerpings fra idag igjen...blir mye gladere og føler meg bedre uten raffinert sukker...må bare få hjernen med på det. lykke til ts Anonymkode: 0dc96...fec
Frosh Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 Liten smell i helgen her også, fylte sjokolademuffins, middag ute på fredag med tilhørende alkohol, godteri i lange baner…. Tilbake i gode vaner i dag 🙂
Gjest Elder Millennial Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 Jeg har ramlet helt av lasset etter jeg gikk gjennom noen tøffe greier i vinter 😰 lagt på meg masse og er så vanvittig skuffet å lei av meg selv. Er ikke så mye å gjøre med det nå, spist er spist, men kan ta gode valg fremover i det minste 😅
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 Hvis du sprekker så fullstendig spiser du ikke nok i hverdagen. Fyll opp magen med grønt! Kok deg en hel brokkoli og blomkål og tygg deg mett på få kalorier før du evt finner frem sjokoladen. Da klarer du ikke spise mye for magen er full. Anonymkode: 5bb6d...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #9 Skrevet 21. juni 2021 Ja, jeg sprakk i helga jeg og. Irriterende nok skal det bare en håndfull M og en halv pose taffelsticks til for at vekta hopper opp en kilo, og det er så sykt demotiverende. Men i dag er det på'n igjen! Anonymkode: 10a15...0eb
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #10 Skrevet 21. juni 2021 Ja sprakk fredag-søndag. Ikke total frislipp men mer enn planen. Men vektreisen ned er som en biltur og kjører man feil blir det en omvei og rykker ikke tilbake til start. I dag er jeg på rett vei igjen! Anonymkode: a13ac...94b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #11 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du sprekker så fullstendig spiser du ikke nok i hverdagen. Fyll opp magen med grønt! Kok deg en hel brokkoli og blomkål og tygg deg mett på få kalorier før du evt finner frem sjokoladen. Da klarer du ikke spise mye for magen er full. Anonymkode: 5bb6d...f6b Enig. Reflekter litt over hvorfor du sprekker. Jeg har selv kun hatt én sprekk, og det var når jeg nektet meg noe form for godteri i over en måned. Da sprakk jeg. Etter det har jeg spist litt godteri i helger, men bare litt. Og ikke sprukket siden, for jeg spiser det jeg ønsker, bare i mindre porsjoner. Et balansert kosthold man skal holde lenge tåler at man spiser litt av alt man har lyst på, men nøkkelordet er litt usunt og mest sunt. 80% sunt og 20% usunt er hva jeg går for, og det fungerer. Så tenk over hva som skjedde, og prøv å gjøre noen tiltak for å unngå det til neste helg Anonymkode: 9ed60...419 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #12 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du sprekker så fullstendig spiser du ikke nok i hverdagen. Fyll opp magen med grønt! Kok deg en hel brokkoli og blomkål og tygg deg mett på få kalorier før du evt finner frem sjokoladen. Da klarer du ikke spise mye for magen er full. Anonymkode: 5bb6d...f6b Det går helt fint å spise selv om magen er full. Selv om man er stappmett går det an å få i seg både en stor sjokoladeplate og en stor potetgullpose. Snakker av mange års erfaring med overspising. Anonymkode: 10a15...0eb 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #13 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det bare jeg som opplever at det er enklere å ikke spise noe enn å bare spise litt? Helt klart! Jeg skadet meg som 13åring og fikk ikke løpe igjen. Det gjorde at min normalvekt endte med en bmi på 25. Det har alltid vært min normale vekt, og dit jeg har falt etter svangerskap osv. Ønsket om lavere vekt har alltid vært der, men fordi jeg ikke har forstått at jeg burde kutte sukker totalt (sjokolade, godis, vafler, osv) så har jeg heller aldri klart det. For jeg har aldri klart å spise «bare litt». Nå har jeg derimot sluttet helt med sukker. Altså tilsatt sukker og produkter man vet er full av sukker. Det gjør at jeg ikke har søtsug i det hele tatt. I bursdager spiser jeg et par kakestykker, men ellers er jeg fornøyd med frukt og bær hver eneste dag som gir meg følelsen av at jeg ikke mangler søtt, så jeg ofrer ingenting. Tror at det er med å gjør det enklere for meg å gå ned i vekt og holde meg der. Jeg får ikke samme behovet som før til å «rane» skåla eller skapet etter søtt. Jeg kaller det mer som «planlagt/kalkulert utskeielse/sukkerspising», i de tilfellene det faller normalt. Men at jeg holder meg unna alle dager ellers. Anonymkode: a42d2...662
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #14 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har selv kun hatt én sprekk, og det var når jeg nektet meg noe form for godteri i over en måned. Da sprakk jeg. Det er dette jeg nevner over. At jeg ser ikke på det som at jeg nekter meg noe nå som jeg har kuttet sukker helt. For jeg vet sukker ikke er drivstoff som kroppen MÅ ha. Og bare fordi jeg «har lyst», så tenker jeg at det blir feil. Det er mye her i livet man kan ha lyst til, som man ikke kan innfri. Feks en tur til sør-Amerika nå, det har jeg veldig lyst til. Men det blir helt feil. Slik tenker jeg med mat som ikke er bra for kroppen. Kroppen skal bære meg resten av livet, og om jeg ønsker å unngå div sykdommer jeg kan få av usunn mat, så vil jeg holde meg unna. Skulle bare ønske jeg hadde kunnskapen om dette og ernæring som jeg har nå, da jeg var i tenårene. Men igjen, er jeg glad jeg tenker slik nå, for at resten av livet kan bli så bra som mulig. Og bare så det er sagt. Om man må kose seg med noe godt som ikke er frukt, så finnes det mange sukkerfrie oppskrifter og div mat (sjokoladepudding, sjokolade og annet snacks som føles tilnærmet likt.) For meg så har «lysten» endret seg etter jeg kuttet sukkeret. Anonymkode: a42d2...662
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #15 Skrevet 21. juni 2021 Frosh skrev (4 timer siden): Liten smell i helgen her også, fylte sjokolademuffins, middag ute på fredag med tilhørende alkohol, godteri i lange baner…. Tilbake i gode vaner i dag 🙂 Hjelpsom du 😄 AnonymBruker skrev (4 timer siden): jaaaa...har det sånn jeg også. Tåler nesten ikke synet av noe søtt....men frukt og bær går bra. Skjerpings fra idag igjen...blir mye gladere og føler meg bedre uten raffinert sukker...må bare få hjernen med på det. lykke til ts Anonymkode: 0dc96...fec For meg forsvinner det verste innen en ukes tid, så jeg driver med "avrusning" før jeg skal på ferie om 2 uker Anonymkode: 09d4e...5df
Tirius Skrevet 21. juni 2021 #16 Skrevet 21. juni 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du sprekker så fullstendig spiser du ikke nok i hverdagen. Fyll opp magen med grønt! Kok deg en hel brokkoli og blomkål og tygg deg mett på få kalorier før du evt finner frem sjokoladen. Da klarer du ikke spise mye for magen er full. Anonymkode: 5bb6d...f6b Det der er bare fjas i mitt tilfelle, å gå på en "smell" som det snakkes om i denne tråden har absolutt ingen tilknytning til metthetsfølelse hos meg. Jeg sliter aller mest om jeg først har spist altfor mye taco, pizza eller noe annet salt feks. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #17 Skrevet 23. juni 2021 Hvordan har uka gått så langt ts? Anonymkode: a42d2...662
Gjest theTitanic Skrevet 23. juni 2021 #18 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 8.58): Jeg har vært sååå flink og spist sunt og gått ned 5 kg på 7 uker. Men fra fredag til i går kveld...full sprekk ; hvetebakst,potetgull,is,rabarbrapai,peanøtter....altså mat jeg ikke bør spise. Greier ikke å bare spise litt. Men ny start idag...bli gjerne med og motivere hverandre. Min motivasjon ; god helse,slippe sukkersug,finere hud og mindre bukfett Anonymkode: 0dc96...fec Det er aldri for sent å snu. 2,5 dag sprekk gjør ikke innsatsen din bortkastet for 2,5 er mindre enn 4. Mye mindre enn 5 osv. Det viktige er at en sprekk ikke leder til tanker som " nå har jeg jo sprukket og ødelagt altså da kan jeg like gjerne gi pokker." Tenk på det som et pengebudsjett. Har du brukt 1000 kr mer enn du har tjent denne uka så kan du rette det opp, men det kan du ikke hvis du bruker 1000 kr mer enn du har tjent hver eneste uke. Lykke til videre
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #19 Skrevet 23. juni 2021 Jeg er flink fra jeg står opp, gjennom hele dagen, men når kvelden kommer, kommer følelsene, og da sprekker jeg... Er flink å bare spise en sjokolade, men det ødelegger mye... Anonymkode: be316...7e2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 Tirius skrev (På 21.6.2021 den 15.59): Det der er bare fjas i mitt tilfelle, å gå på en "smell" som det snakkes om i denne tråden har absolutt ingen tilknytning til metthetsfølelse hos meg. Jeg sliter aller mest om jeg først har spist altfor mye taco, pizza eller noe annet salt feks. Enig. Det er godtemagen som skriker om jeg er aldri så mett. Anonymkode: be316...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå