Gå til innhold

Behandler du hotellrom likt som eget hjem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Behandler du hotellrom likt som eget hjem?

Vi har vel alle hørt eller lest om folk som behandler hotellrom dårlig eller slapt bare fordi det er noen som kommer å rydder/vasker, og det finnes sikkert noen her på KG. Selv behandler jeg hotellrom vel så bra som mitt eget hjem. Har stor respekt for hotellrom hvor jeg er gjest, selv om jeg betaler for å være gjest. Å gre meg, og skylle håret ned i vasken kunne f.eks aldri falt meg inn hverken hjemme eller på hotell. Ikke hoppe i senga heller! Jeg pleier også å samle tomflasker og glass og se til at det ser greit ut når jeg forlater rommet. Kaster alltid søppel i søppelkassen på rommet og samler håndklærne i en haug. Har på ingen måte lyst til å lage masse unødvendig ekstraarbeid til noen som fra før av har stram timeplan og mange rom å rengjøre.

Hva med deg?

Anonymkode: 42484...5bf

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Lunaris
Skrevet

Selvfølgelig, man blir ikke helt monkey fordi om man er ei natt på hotell.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Tar vare på bad og møbler. Tørker raskt over om jeg søler tannkrem. Kaster søppel i søpla, og holder det ryddig. Samler kopper og annet som skal til vask. 

Men rer selvfølgelig ikke opp senga. Hiver handklær som skal byttes på gulvet. Og har lav terskel for å ringe på resepsjonen om det er noe som helst jeg trenger fikset. 

Anonymkode: 7f691...e01

• Liker 2
Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Jeg "rydder" før stuepikene kommer ja. Kunne aldri falt meg inn å ha ting og tang liggende strødd. Putter selvsagt søppel i søppelkassen og gjør alle de andre tingene som jeg ville gjort hjemme. Dette gjør jeg først og fremst fordi det faller meg helt naturlig, og fordi det er mye hyggeligere for meg å være på rommet når det ser fint ut. Jeg gjør det også fordi jeg ville synes det var veldig flaut om rengjøringspersonalet måtte plukke opp søpla mi fra gulvet. 

(Nå ble jeg forresten brått usikker, det kan da umulig hete stuepike i 2021. Et raskt googlesøk viser at værelsesbetjent kanskje er mer tidsriktig). 

Skrevet

Jeg oppfører meg faktisk nesten bedre på hotell enn hjemme. Hjemme kan jeg tillate meg å rote litt og ikke ha det tipp-topp absolutt hele tiden. Det er jo jeg som skal rydde der uansett. Men på hotell, der jeg er gjest, kommer det andre etter meg og skal vaske og rydde, og da gjør jeg det jeg kan for å ikke være en gris eller rotekopp. 

Jeg rer riktignok ikke opp sengen, den skal jo uansett byttes på når jeg drar, men jeg samler tomflasker, kaster søppel i søppelkassen etc. Griser ikke til toalettet eller lignende. 

• Liker 6
Gjest Rosendahl
Skrevet

Selvfølgelig. Hender jeg tar av sengetøyet også før jeg forlater rommet. 

AnonymBruker
Skrevet
Lunaris skrev (31 minutter siden):

Selvfølgelig, man blir ikke helt monkey fordi om man er ei natt på hotell.

Er bra å høre at ikke du blir helt monkey, men når man har hørt om at det er funnet spermflekker i taket på rom eller lugarer, så er det uten tvil flere monkeys som overnatter på hotell. Men tror jo heldigvis at de aller fleste er noenlunde ryddige og ordentlige av seg og at fåtallet får renholderne til å bli frustrerte.

Men hvor vanlig er det egentlig å hoppe i senga? Er vel stor sjanse for å ødelegge senga? Med mindre det er små barn som hopper. Hvis jeg er på hotellovernatting og det knirker i senga tenker jeg alltid at den er hardt brukt med hopping, men mulig det kommer etter normal bruk 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg behandler hotelltom bedre enn hjemme, fordi det ikke er mitt og da kan jeg ikke gjøre alt hva jeg vil med det.

Anonymkode: dae4d...0ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosendahl skrev (1 minutt siden):

Oi, da utmerker du deg ❤️

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg behandler hotelltom bedre enn hjemme, fordi det ikke er mitt og da kan jeg ikke gjøre alt hva jeg vil med det.

Anonymkode: dae4d...0ad

Skulle til å skrive det samme.  Har tross alt respekt for andres eiendom. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet
Rosendahl skrev (13 timer siden):

Det har jeg sluttet med etter at jeg så flekkene under sengetøyet😅 

Bortsett fra det, behandler jeg hotellrom bedre enn mitt eget. Nå er det dessverre slutt på kontanter, men før pleide jeg å legge igjen penger som takk. 

Anonymkode: 46202...fc6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bedre 

Anonymkode: 481de...844

AnonymBruker
Skrevet

Bor mye på hotell, rydder og holder rommet rent og pent.

Eneste som gjerne ikke helt greit er sæd i sengtøyet, har en tendens til å få ufrivillige utløsninger om nettene, hender også ofte at jeg onanrer i søvne, prøver å ha truse på meg når jeg sover men tar den av i søvne

Anonymkode: de1c6...1bf

AnonymBruker
Skrevet

De fleste roter til rommene på hotellet, en og annen er flinke og rydder. Som regel er det rot. 

- tidligere stuepike.

Anonymkode: 3eea4...f59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosendahl skrev (14 timer siden):

Gjør jeg og! Har jobbet som stuepike og vet hvor hoppende glad jeg ble når jeg inn på strippede rom. 

Anonymkode: 87053...586

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som jobber med å vaske rommene har nok å gjøre om ikke folk skal te seg som griser. Jeg etterlater rommet slik at det skal være minst mulig styr for de som kommer å skal vaske, tar ikke av senga som noen over her gjør da, men all søppel i søppelkasse, samler håndklær osv. 

Anonymkode: 0bf61...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor rydde/vaske etter meg? Hvorfor i helvete?

Det er JEG som betaler for så mange dager jeg skal være der.

Anonymkode: aa2f6...4a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg kaster evt. søppel jeg lager i søppelbøtten, lar klesskiftet bli i kofferten til jeg trenger det, trekker ned etter meg og bruker dobørsten ved behov, knuser ingen møbler, griser ikke til noe sted. Det får være nok. Resten kan personalet ta seg av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor rydde/vaske etter meg? Hvorfor i helvete?

Det er JEG som betaler for så mange dager jeg skal være der.

Anonymkode: aa2f6...4a1

La meg gjette, du er blant de som griser og roter hemningsløst bare for å få fullt utbytte for betalingen til hotellet? Og jo dyrere overnatting, desto mer griser du?

• Liker 1
Skrevet

Altså.. lar ikke hår ligge i dusjen, heller ikke søppel slengt men rer ikke opp sengen liksom. Det gidder jeg ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...