Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/kommentarer/2021/06/20/Spar-barna-for-de-mest-sviende-pinlighetene-24144495.ece

Altså… La nå folk få kle seg i det de vil. Man trenger ikke å se ut som en sekstiåring fordi om man er tretti. Er lov å kle seg moteriktig! Artikkelen er som å lese en skolestil fra en sjetteklassing. 

Bedre å kle seg moteriktig og stilig da, enn med overstadig overvektige som kun går i fleece, turklær og allværsjakker hele tida, utvaska t-skjorter og sokker i sandalene. Da kan man snakke om flaut da.

Og hvorfor får slike, som skriver så overdrevent, barnslig og dårlig, spalteplass i en av Norges største aviser? Der hun hetser og håner kjente mennesker, og spyr ut sine hatske meninger. De undervurderer leserne sine. 

Anonymkode: 78596...caf

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/kommentarer/2021/06/20/Spar-barna-for-de-mest-sviende-pinlighetene-24144495.ece

Altså… La nå folk få kle seg i det de vil. Man trenger ikke å se ut som en sekstiåring fordi om man er tretti. Er lov å kle seg moteriktig! Artikkelen er som å lese en skolestil fra en sjetteklassing. 

Bedre å kle seg moteriktig og stilig da, enn med overstadig overvektige som kun går i fleece, turklær og allværsjakker hele tida, utvaska t-skjorter og sokker i sandalene. Da kan man snakke om flaut da.

Og hvorfor får slike, som skriver så overdrevent, barnslig og dårlig, spalteplass i en av Norges største aviser? Der hun hetser og håner kjente mennesker, og spyr ut sine hatske meninger. De undervurderer leserne sine. 

Enig, ristet godt på hodet her.

Anonymkode: 763d5...f66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rar dame, bare fordi man er 45 trenger man ikke gi opp hele livet og gå i kjedelige klær bare fordi man blir forelder. 

Anonymkode: 2847d...62c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rar dame, bare fordi man er 45 trenger man ikke gi opp hele livet og gå i kjedelige klær bare fordi man blir forelder. 

Anonymkode: 2847d...62c

Nettopp! 

Og noen er ung for alderen også. Jeg skjønner ikke hva hun vil frem til fordi det eneste hun oppnår er å hate på folk og å dumme seg ut selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan gjerne bake boller til henne jeg. 😅 Folk må kle seg som de vil. 

Skrevet

Det der er det dummeste jeg har lest! Når ble Lee jeans et typisk ungdomsmerke? Og hvorfor er det så ille at fedre går med Star Wars t-skjorte? Lee jeans kom allerede i 1889 og den første Star Wars-filmen kom i 1977, så mange av dagens tenåringsforeldre og til og med besteforeldre er oppvokst med Star Wars. Jeg har ikke barn, men jeg bruker både Lee jeans og Star Wars-t-skjorte uten at jeg har tenkt over at det er forbeholdt ungdommen :hoho: 

Hun der kan ta seg et helt brett med boller! Med grus inni. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du leser for mye ut av artikkelen. Hun skriver jo: "Mødre kan godt kle seg fancy, men bør unngå en del typiske ungdomsmerker, er rådet. "

Altså unngå akkurat de merkene som "alle" ungdommene vil ha akkurat da, samt "teit" ungdomsmote som å gå uten sokker i skoene midtvinters i -15 grader. Jeg synes ikke det er et veldig stort offer akkurat, om man ellers kan kle seg som man vil. 

Anonymkode: dc03b...8df

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet

🤣😆 gir meg ende over… hvorfor må folk absolutt mene så mye om hva andre går med da? Du liker ikke lilla fløyelsbukser? Jaha, nehei… Ikke kjøp lilla fløyelsbukser da, problem løst🤷‍♀️

Skrevet

Hun er journalist. Skriver dette for å bli lest, skape reaksjoner og få klikk på nettsiden til sin arbeidsplass. Selvsagt kan vi kle oss som vi vil. Barna våre trenger kjærlighet og trygghet, thats it. Jeg er mamma til en tenåring som driter i hva både jeg og andre kler oss i. Ungdom i dag er meget åpne og tolerante. 

AnonymBruker
Skrevet

lol,  som jeg begynte å bruke i skikkelig gamle dager rundt 1993, da jeg fikk tilgang på internett. 

Anonymkode: 6f9c0...1c2

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har ikke barn, men hun skriver jo at det er normalt for ungdom å bli flau over foreldrene. Da er det lite man kan gjøre med det og om den faren ikke hadde gått med Star wars t-skjorte så hadde det vel vært noe annet å bli flau over. Bare det å være forelder til en tenåring gir dem grunn til å bli flaue. Om de i det hele tatt blir det da. 

Noen av tingene hun skriver om har jo vært en del av populærkulturen i årevis. Som Star wars og Lol. Lol var for øvrig noe jeg brukte i begynnelsen av 20-årene og det er 15+ år siden nå. Kanskje hun bare henger litt etter for flere av de tingene hun skriver om gjør at hun bare virker forferdelig gammeldags. 

Skrevet

Enig som noen sier, den dama henger veldig etter. Mye av det hun ramser opp er jo uansett tenåringsforeldrenes merker og trender, kanskje dagens ungdom burde lage litt egne greier i stedet for å rappe andre generasjoners stiler? 🤷‍♀️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kanskje visse ting kan unngås som mor. Star Wars t-skjorte og hettegenser bryr jeg meg lite om, men man trenger jo ikke gå med puppene på utstilling, magetopp og et skjørt som er så kort at rumpa vises når man er mamma og nærmer seg 40 år. Det synes jeg blir vulgært. Kort skjørt og utringning er helt OK, men for min del finnes det et sted der det går ei grense for hvor kort skjørtet er, og hvor mye pupper som vises.

Anonymkode: 28c04...86d

AnonymBruker
Skrevet

Ungdom blir flau over sine foreldre uansett. Hvorfor skal de bestemme hva mor og far skal kunne gå med?

Anonymkode: 366a2...a87

AnonymBruker
Skrevet

Hun må være aktiv her på KG, med den argumentasjonen.

Anonymkode: 366a2...a87

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre, jeg kler meg som jeg vil. 

AnonymBruker
Skrevet
TheCatLady skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke barn, men hun skriver jo at det er normalt for ungdom å bli flau over foreldrene. Da er det lite man kan gjøre med det og om den faren ikke hadde gått med Star wars t-skjorte så hadde det vel vært noe annet å bli flau over. Bare det å være forelder til en tenåring gir dem grunn til å bli flaue. Om de i det hele tatt blir det da. 

Noen av tingene hun skriver om har jo vært en del av populærkulturen i årevis. Som Star wars og Lol. Lol var for øvrig noe jeg brukte i begynnelsen av 20-årene og det er 15+ år siden nå. Kanskje hun bare henger litt etter for flere av de tingene hun skriver om gjør at hun bare virker forferdelig gammeldags. 

Ja hun aner ikke hva hun snakker om!

Som mor til pre-teens har jeg erfart det motsatte, de er ikke flaue heller stolte av mammaen sin! De hadde nok heller blitt flaue om jeg kledde meg som ei gammel kjerring og hadde Karen-sveis. 

Har de ingen kontrollsjekk før journalistene spyr ut rødvinstankene sine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...