AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Jeg har en venninne som får fullpakket leilighet med besøk av svigerfamilie, men trenger arbeidsro og synes dette kom veldig brått på. Jeg og kjæresten min er bortreist i ca 10 dager og har derfor sagt at hun kan være litt i vår leilighet om det blir for mye hos hun. Vi leiler leiligheten og vi kommer ikke til å ta betaling for at hun er der. Hun kommer bare til å være der av og til, muligens sove over en eller to netter. Er det noen regler mot dette? Anonymkode: a778d...0b4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Vil tro det går under fremleie, noe som ikke er lov. Hør med husverten din 😊 Anonymkode: 9ae33...384
Kenelz Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 Se gjennom kontrakten dere har med utleieren. Dere leier jo ikke ut leiligheten eller tar i mot betaling for dette. Det er jo bare en gjest som blir å overnatte når dere ikke er til stede. 4
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Du må avklare dette med husverten din. Leiekontrakten er mellom utleier og dere, og den begrenser hva det er anledning til å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 Er da ingen regler mot gjester. Å det er ingen regel som sier at dere må være hjemme med gjesten. Et par netter i leiligheten er det ingen som har noe med, evt så kan dere si at vedkommende skal passe leiligheten litt mens dere er borte. Anonymkode: 4769c...988 14
Gjest byråkrati Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 Kan husverten se leiligheten deres og hvem som går dit? Da kan de tro hun er en uvedkommende og dere burde nevne hun kommer innom. Om husverten bor et helt annet sted hadde jeg ikke sagt noe. Det er innafor når det gjelder ordinær bruk av leid bolig
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 Dette har huseier ingenting med. Anonymkode: 2314c...ac9 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 Hun passer jo egentlig bare leiligheten deres mens dere er borte. Jeg hadde nok nevnt det for huseier så de vet at dere er borte men at en god og forsiktig venninne trenger husly i noen dager (trenger ikke si hvorfor), og at de kanskje ser henne der litt mens dere er bortreist. Spesielt om dere ser huseier ofte. Hvis dere ikke ser huseier, så hadde jeg nok ikke sagt noe. Dere har besøk, hun betaler ikke noe, og hun passer på boligen. Anonymkode: 50a2b...453 3
GammelKaktus Skrevet 21. juni 2021 #9 Skrevet 21. juni 2021 At en venninne låner leiligheten et par timer eller en dag eller to er da ikke noe huseier har noe med. Venninna betaler ikke noe for det så man kan ikke kalle det fremleie, hun er på besøk og vanner plantene liksom. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #10 Skrevet 21. juni 2021 Hvis det er synlig adgang fra utleiers ståsted, så kan det være lurt å si fra at en venninne er der noen timer/dager. Anonymkode: 19b1d...93e 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #11 Skrevet 21. juni 2021 Som utleier hadde jeg ikke sagt noe på det, men jeg setter pris på å få beskjed. Anonymkode: 4e1f0...d17 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #12 Skrevet 21. juni 2021 Om huseier bor i samme bolig eller lignende, så er det jo greit å si fra hvorfor det er fremmede der mens dere er borte. Og om dere har mye kontakt med huseier så er det vel og greit å bare nevne det -men han har ingenting med det å gjøre. Det er kjekt im dere ha telefonkontak OM noe skulle skje, og så kan du jo lage en liste over hvilke planeter som skal vannes og hvor søpla skal bæres ut med din underskrift, om naboene blir nysgjerrige så er det jo bare å vise frem den. Slenge det ikke blir fyll og fest så tror jeg ingen vil legge merke dette, om dere ikke bor vegg i vegg med huseier da. Anonymkode: 76f87...41e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #13 Skrevet 21. juni 2021 Det er kjekt om dere har telefonkontakt OM noe skulle skje * Anonymkode: 76f87...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå