Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 3 ks tidligere men mange år siden. Akkurat funnet ut at jeg er gravid. Strammende følelse i ks arret ( sover alltid på magen men nå er det veldig ubehagelig) og konstant oppblåst.. eneste symptomene jeg har. Før har jeg alltid vært kvalm. Andre som merker det i arret? 

Fler som har blitt gravid lenge etter forje ks? Har allerede hørt at jeg får et nytt ks men tenkte kanskje prøve fødsel. Forje ks er snart 10 år siden. 

Anonymkode: e64a5...3fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring selv, men tror ikke det spiller noen rolle hvor lenge det er siden sist keisersnitt. Om du bare har hatt ett KS, og forholdene som gjorde at du måtte ha KS ikke er til stede ved denne graviditeten, får man vanligvis forsøke vanlig fødsel. Men med flere enn to (du skriver du har hatt 3?) er det for risikofylt å føde vaginalt. Livmora kan revne i de tidligere arrene under fødselen, som er livsfarlig. Så ville gått ut i fra at det må bli et nytt KS. Gratulerer med graviditeten! 😊

Anonymkode: 548cb...b17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har ikke erfaring selv, men tror ikke det spiller noen rolle hvor lenge det er siden sist keisersnitt. Om du bare har hatt ett KS, og forholdene som gjorde at du måtte ha KS ikke er til stede ved denne graviditeten, får man vanligvis forsøke vanlig fødsel. Men med flere enn to (du skriver du har hatt 3?) er det for risikofylt å føde vaginalt. Livmora kan revne i de tidligere arrene under fødselen, som er livsfarlig. Så ville gått ut i fra at det må bli et nytt KS. Gratulerer med graviditeten! 😊

Anonymkode: 548cb...b17

Skjønner den. Tenkte mest at arret kanskje tålte mer etter ti år..

Ts

Anonymkode: e64a5...3fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...