Gå til innhold

Kjæresten til min søster har tilbudt meg å kausjonere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten til søsteren min er direktør i en stor bedrift og tjener millioner. Jeg er nyutdannet og vil inn på boligmarkedet, men mine foreldre vil ikke kausjonere. Min søster sa at hun og kjæresten hennes ville gjøre det for meg, men hvis de slår opp eller forlater hverandre, er det da sånn at jeg kan miste boligen min hvis jeg takker ja?

Anonymkode: 48730...d7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kausjonist skal i utgangspunktet bare fungere som en sikkerhet for banken i tilfelle du ikke kan betale for deg :) så lenge du betaler det du skal går det helt fint :) 

Anonymkode: 817fe...b0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min søster sa at hun og kjæresten hennes ville gjøre det for meg, men hvis de slår opp eller forlater hverandre, er det da sånn at jeg kan miste boligen min hvis jeg takker ja?

Nei. En kausjonist er kausjonist uansett, med mindre det lages en egen avtale som sier at kausjonist opphever ansvaret ved brudd. Les vilkårene i kontrakten nøye. 

Anonymkode: 93d09...a3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 14.44):

Nei. En kausjonist er kausjonist uansett, med mindre det lages en egen avtale som sier at kausjonist opphever ansvaret ved brudd. Les vilkårene i kontrakten nøye. 

Anonymkode: 93d09...a3d

Ingen banker vil gå med på en avtale der kausjonsansvar slettes ved kausjonistens samlivsbrudd. En kausjonist kan ikke bare bestemme seg for å oppheve ansvaret, det er det banken som må gjøre.

Anonymkode: 8171e...efe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...