Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid med samboeren min da vi begge ønsket oss barn, og følte forholdet var klar for det. Vi prøvde noen måneder før vi testet positivt, og jeg ble overlykkelig. Helt ut av det blå flyttet han hjem til foreldrene, fordi han trengte tid for seg selv og på å finne ut hva han ville. Jeg var knust. Hadde et svangerskap fra helvete, og alt var nytt og skremmende. Og jeg var helt alene. Han sa til meg han fant fort ut at han ønsket å komme tilbake, han ville være sammen med meg og gledet seg til å bli pappa. Snakket om det hele tiden, men han fikk ikke tid til å komme hjem før rett før han ble født. 

Etter gutten vår ble født var alt fantastisk. Han stilte opp og vi hadde det veldig fint sammen, og han var så glad for at han kom hjem. Men så dro han plutselig igjen, uten et tegn på at noe var galt. Nå har han vært borte i mange måneder, og sier hele tiden at han kommer hjem så snart som mulig, men har alltid en unnskyldning for å slippe. Nå er jeg så sliten, men jeg klarer ikke gi slipp. Har det så bra sammen med han når han er her, og går hele tiden å håper han kommer tilbake. 

Noen som har vært i lignende situasjon? 

Anonymkode: 8872e...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke vært i lignende situasjon. Men herregud så jævlig du må ha det. Håper det ordner seg for deg ❤️

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du slutter å be han komme tilbake, kan det hende han begynner å savne deg. 

Men seriøst da.. Mener du at han skal se din verdi, når du ikke ser den selv? 

Anonymkode: b2f1f...c90

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig tungt, men du må slutte å bruke energien din på han. Bruk heller den tiden på å ta vare på deg selv og babyen din. 

Barnefar her var mye fraværende, og jeg slet meg mer ut på å be han om og om igjen om å være hjemme. Det er, helt ærlig, det jævligste jeg har vært gjennom, men over en tid nå går det bedre. 

Har du noen å snakke med? Familie, venner, helsestasjon?

Anonymkode: f1283...d09

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Endret av Lvs
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du gå rundt og vente på en som ikke respekterer deg eller deres barn? Har du så liten egenverdi at du lar deg tråkke på som en slitt dørmatte mens han får leve livets glade dager og komme hjem for litt nærkontakt før han drar igjen?

Nei, TS, han her skal du ikke holde på. 

Anonymkode: ea495...0d9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har det så bra sammen med han når han er her

Med bra så mener du å gå rundt å lure på når han stikker igjen?

Ta deg sammen! Få deg en ryggrad, ta ansvar for ditt eget liv og din egen lykke. Denne feigingen kommer aldri til å gi deg det.

Anonymkode: 55fe7...f9b

• Liker 5
Skrevet

Du burde ikke ville ha han tilbake. Det er kjipt, men en slik ustabil omsorgsperson hadde jeg gjort mye for å unngå å utsette mitt barn for. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ille for deg så lenge barnet er baby, men det her kan skape alvorlige problemer hos barnet om far skal valse inn og ut av livet deres som han vil. Et barn er ikke et hobbyprosjekt man tar opp når det passer, og du vil ikke utsette barnet ditt for en ustabil forelder.

Dump, dra på familievernkontoret for mekling (obligatorisk), krev barnebidrag, ny mekling når barnet blir så stort at far evt kan ha samvær alene.

Barn trenger stabile omsorgspersoner, og du må være et godt forbilde for ditt barn ved å ikke være dørmatte. Og btw, du har ikke samboer - en samboer flytter ikke ut når hen «bare føler for det».

Anonymkode: 50b71...094

• Liker 6
Skrevet

Sørg for time til mekling og innkrev barnebidrag ASAP, sørg for at han ikke lenger står registrert på samme adresse som deg dersom han gjør det. Tipper at hele den "ikke klar til å komme hjem"-greia bare er et forsøk på å slippe å ta ansvar/betale barnebidrag. Med mindre han bor i Indre Mongolia eller noe sånt, og det ikke har gått fly det siste halvåret på grunn av korona. 

• Liker 5
Skrevet

For en tosk 😡 fjern han fra din adresse, meld deg som enslig mor, så må han bidra han også. Regner ikke med du får noe penger av han? Ikke sett han på flere mnd? Drit i han, konsentrer deg om degselv og barnet, han er ingenting å samle på, kommer han tilbake, når er neste gang han føler han må ha space og overlate alt til deg igjen? Slik vil du ikke ha det, kvitt deg med det problemet. 

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, Nastine said:

For en tosk 😡 fjern han fra din adresse, meld deg som enslig mor, så må han bidra han også. Regner ikke med du får noe penger av han? Ikke sett han på flere mnd? Drit i han, konsentrer deg om degselv og barnet, han er ingenting å samle på, kommer han tilbake, når er neste gang han føler han må ha space og overlate alt til deg igjen? Slik vil du ikke ha det, kvitt deg med det problemet. 

:duskedame: DETTE! 

• Liker 1
Skrevet

Hei TS, jeg har ikke vært i din situasjon men jeg har vært alene med barna og jeg vet det er tøft. Men det er bedre å væe alene og vite at man er det enn å gå å håpe at en partner skal være tilstede, bedre for deg og bedre for barnet ditt. 

Det viktigste er at du har det bra, og slik det er nå har du det i allefall ikke bra! 

Sett deg selv først, kun på den måten kan du legge bort mye av det som sliter på deg nå, psykisk slit! Det å ikke vite, håpe, vente.. Sett grenser basert på hva som er bra for deg. 

Har dere felles adresse? Er han registrert som far? I så fall; Be han melde flytting.
Si du ønsker dere skal ta kontakt med fam vern for hjelp, nekter han kontakt de og be om hjelp til en meglingsattest.

Hvis dere ikke er registrerte samboere si til han at dere må bli enig om en bidragsordning asap, hvis ikke må NAV fastsette for dere. 

Har du familie eller venner som kan avlaste deg og som du kan søke råd hos? 

Dette kommer til å høres veldig strengt men du vil over tid være ditt barns forbilde, hvilket forbilde vil du være? 

• Liker 5
Skrevet

Slutt med det! Han er bortreist å gjør hva? Henger med kompiser og tar seg en runde med damene mens du sitter håpefullt hjemme med en baby?

Hadde jeg kjent deg i virkeligheten så hadde jeg ristet deg. Ta deg sammen! Mannen som forresten er ingen mann er IKKE noe å samle på! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nuith skrev (20 minutter siden):

Sørg for time til mekling og innkrev barnebidrag ASAP, sørg for at han ikke lenger står registrert på samme adresse som deg dersom han gjør det. Tipper at hele den "ikke klar til å komme hjem"-greia bare er et forsøk på å slippe å ta ansvar/betale barnebidrag. Med mindre han bor i Indre Mongolia eller noe sånt, og det ikke har gått fly det siste halvåret på grunn av korona. 

Dette er dessverre en veldig reell mulighet.

Så lenge han får TS til å tro at det kan bli dem igjen, oppføre seg pent når de er sammen iblant - så kan han unngå å bli krevd for det barnebidraget han er pliktig å betale.

Anonymkode: 344bc...adb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...