Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har termin i midten av juli ca og har en liten diskusjon med samboer. Vi er invitert på et arrangement ca 10 dager etter termin hvor det er mange folk og alkohol. Han lurte på om han kunne gå på dette. Jeg synes det er dårlig av han å prioritere dette i hans 2 ukers pappapermisjon rett etter fødsel. Han vil da være borte nesten en hel lørdag og søndag. For meg er det ikke aktuelt å en gang vurdere å bli med. Tenker at vi har mer en nok med å bli kjent med babyen og komme inn i rutiner. Videre er vi ikke vaksinert ( er i den alderen som får sist) og synes ikke at han skal oppsøke store folkemengder og alkohol akkurat nå. Synes det er rart at han i det hele tatt vurderer å dra. Han får meg til å føle meg kjip og jeg blir skuffet og sint over at han setter seg selv foran babyen. Hvordan fungerte de to ukene når begge var hjemme rett etter fødsel hos dere? 

Anonymkode: 81799...b06

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var alene, samboer tok ikke ut fødselspermisjon da han er selvstendig næringsdrivende. 

Det gikk fint det også, baby hang uansett bare på meg.

Anonymkode: d9597...2e9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, det går fint. Man trenger ikke være sammen hele tiden bare for at han har permisjon. 

Anonymkode: 7c2b2...752

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært uaktuelt her. Spør ham om han synes det hadde vært greit om du dro og lot ham sitte alene med barnet fordi du ville feste?

Det å snu situasjonen fungerer ofte godt.

Anonymkode: a54e9...a19

• Liker 48
Skrevet

Syntes uten tvil du burde la han gå og kose seg

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si hvor mye hjelp du trenger før babyen er der. Det er ikke sikkert du er hjemme fra sykehuset en gang ti dager over termin! Ev er det godt mulig du klarer deg selv. Men jeg er enig med deg i at prioriteringen hans suger. Forhåpentligvis skjønner han greia når babyen faktisk er der.

Anonymkode: 61537...d7e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Ariadne# skrev (Akkurat nå):

Syntes uten tvil du burde la han gå og kose seg

Kanskje han kan ta babyen, så kan mor gå og kose seg?

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde vært uaktuelt her. Spør ham om han synes det hadde vært greit om du dro og lot ham sitte alene med barnet fordi du ville feste?

Det å snu situasjonen fungerer ofte godt.

Det er helt okei at man kjemper for likestilling og slikt. Men å likestille mor og far to uker etter fødsel går faktisk ikke.

Mor er viktigst i starten, sånn er det bare.

• Liker 20
Skrevet

Jeg ville latt han gå, så sant du er oppegående og frisk etter fødsel. Det er forståelig at det er vanskelig for deg å vite hvordan det kommer til å være med ny baby i hus, men hvis du ser at alt går fint så burde han gå gå. 

• Liker 8
Skrevet

I den perioden sov babyen hele tiden, så ville latt han dra. Blir verre senere. 

Men! Med forbehold om at om må bli hjemme dersom barnet gråter om nettene (feks om du må på antibiotika-kur (tar knekken på barnets mage, eller om du har brystbetennelse, er dårlig etter fødsel, har måtte tatt keisersnitt osv)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt han dra. Det er faktisk viktig å gjøre andre ting enn å bare være hjemme med baby :)

Anonymkode: 4e563...4b8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du er skuffet, og han bør sette dere først de første 6 ukene etter fødsel. Du kommer sannsynligvis ikke til å føde på termin, så han kan både være ferdig med permisjonen eller barnet er nyfødt og du er innlagt ifbm fødsel.

mitt beste råd er at dere ikke kan planlegge tiden rundt fødsel, og må derfor se det helt an på form og følelser.  Ingen av dere bør låse dere til dette nå, men hvis alt går fint med deg og barn er det ikke krise om han er borte et døgn. 

Anonymkode: 8640c...190

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt okei at man kjemper for likestilling og slikt. Men å likestille mor og far to uker etter fødsel går faktisk ikke.

Ja, men han har ikke ferie i 2 uker, han har permisjon for å være med SITT barn. Hadde det ikke vært for barnet så hadde han ikke vært borte fra jobb, så da skal tiden brukes på det tiden er gitt til.

• Liker 25
Skrevet

Kanskje han kan ta babyen, så kan mor gå og kose seg?

Jeg har selv 3 barn. De første ukene etter fødsel har barna trengt meg døgnet rundt. Jeg hadde også så sterk hormonell tilknytning at det gjorde fysisk vondt å være borte fra dem. Et par-forhold handler om å gi- og ta. Ser ingen ting galt i at far går på fest. Så kan mor gjøre det samme når hun er klar:-)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mor er viktigst for babyen, men far er viktigst for mammaen.

Anonymkode: 48131...0e7

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker her at det er ikke sikker du har føda enda heller 😅

Hvis du føder og dere er kommet hjem og ting går fint med både deg og baby, så kan dere jo se det litt an? 

og når babyen kommer, er det ikke sikker han vil dra en gang! 

håper dere finner ut av det! Og lykke til med siste innspurt! 

Anonymkode: fb1af...a14

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt han dra. Det er faktisk viktig å gjøre andre ting enn å bare være hjemme med baby :)

Med forbehold om at dere har vært hjemme et par dager, minst, og du er oppegående. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...