Gå til innhold

Sofa med sjeselong

Anbefalte innlegg

Gjest Lunaris
Skrevet

Kan noen anbefale meg en fin sofa med sjeselong? 

Må kjøpe ny, mindre sofa, tenkte toseter med sjeselong, altså treseter tilsammen. 

Et pluss med avtagbare vaskbare trekk. Noen som er fornøyde med sofaer fra ikea eller lignende? ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett på Nockeby? Fordelen med den er at sjeselongdelen fungerer mye bedre når man har gjester dersom man putter litt puter der.

Anonymkode: 616b2...73f

Skrevet

Jeg har større enn bare med sjeselong - men elsker vimle-sofaen min fra ikea 😄 Modulsofa, så du kan bygge den slik du vil 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fra ikea, men de har dessverre ikke denne modellen lenger. Den er 5-6 år gammel, og veldig fin og god å sitte i fortsatt. Vi er flinke på å rotete putene så de blir jevnt sittet på, det er viktig når det er løse puter. 

Anonymkode: 2c858...f47

Gjest Lunaris
Skrevet
Titania skrev (4 timer siden):

Jeg har større enn bare med sjeselong - men elsker vimle-sofaen min fra ikea 😄 Modulsofa, så du kan bygge den slik du vil 😄 

Ja, Vimle har jeg vurdert, den er supercomfy, hvordan er trekkene, er de av bomull? Lette å ta av og på? For jeg vil ta de enkelt av og vaske en gang i uka eller noe sånt. 

Skrevet
Lunaris skrev (48 minutter siden):

Ja, Vimle har jeg vurdert, den er supercomfy, hvordan er trekkene, er de av bomull? Lette å ta av og på? For jeg vil ta de enkelt av og vaske en gang i uka eller noe sånt. 

Tror det er bomull, ja. 

Enkelt å ta av og på i hvertfall :)

Skrevet

Har Halmstad, og kan ikke anbefale den om du vil vaske trekk ofte! Må nemlig demontere hele forbanna sofaen, altså ut med soveskuffa, krype under, løsne alle skruer, fjerne rygg og armlener for å få av trekket... For å ikke snakke om at alt skal monteres igjen etter trekket er rent, noe som krever en god porsjon tålmodighet, lange armer, smidig kropp og helst en ekstra person.....

Men den er veldig pen, slitesterk og comfy da 😂

AnonymBruker
Skrevet
Lunaris skrev (2 timer siden):

Vaske trekkene hver uke? Det var da utrolig ofte.

Anonymkode: 36bc3...518

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vaske trekkene hver uke? Det var da utrolig ofte.

Har pelsdyr☺️

AnonymBruker
Skrevet
Lunaris skrev (På 22.6.2021 den 14.31):

Har pelsdyr☺️

Kjøp deg støvsuger. Vasker ikke møbeltrekkene hver uke fordi en har dyr. Vann fjerner ikke pels. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har liten plass? Ville valgt en som du kan lage til sovesofa når du trenger det.

IKEA friheten ti eksempel, eller Soldier fra Skeidar (modulsofa)

Anonymkode: 1b953...e01

AnonymBruker
Skrevet

Ville forresten kjøpt sofatrekk fra Wish eller noe sånt dersom du skal vaske trekket ofte. Da kan du kaste trekket om det blir stygt også 🙂 

Anonymkode: 1b953...e01

AnonymBruker
Skrevet
Lunaris skrev (På 22.6.2021 den 14.31):

Har pelsdyr☺️

Jeg har 4 katter og en hund. Har aldri vasket sofa- og stoltrekk. Det har hendt jeg har gått over med en fuktig klut et par ganger i året… En fuktet vinylhanske på hånda og voilla, hårene er borte på 2 minutter, et par ganger i uka. Støvsugeren tar resten en gang i uka. Vaske trekkene ukentlig? Enten må du vaske dyrene dine eller så må du sjekke tilstanden på pelsen før de kommer inn, for med mindre de ruller i gjørme skal du ikke trenge å vaske de ukentlig.?

Anonymkode: c9195...2ca

Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjøp deg støvsuger. Vasker ikke møbeltrekkene hver uke fordi en har dyr. Vann fjerner ikke pels. 

Vel, da kan jeg jo opplyse deg om at bare støvsuger fjerner ikke alt av hår, og vask og evt tromling av møbeltrekk fjerner resten. Kverulant.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Nordic hjørnesofa fra Bohus. Den kan man ta av trekkene på. :)

Dog er den litt dyr da, rundt 23000. Men den er stadig på tilbud ser jeg, vi betalte 14 for vår. :)

Anonymkode: 245d1...98c

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har Nordic hjørnesofa fra Bohus. Den kan man ta av trekkene på. :)

Dog er den litt dyr da, rundt 23000. Men den er stadig på tilbud ser jeg, vi betalte 14 for vår. :)

Leste først nå at du har liten plass, da spørs det med mitt tips. Usikker på om man får den i 2/3-seter. 

Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har 4 katter og en hund. Har aldri vasket sofa- og stoltrekk. Det har hendt jeg har gått over med en fuktig klut et par ganger i året… En fuktet vinylhanske på hånda og voilla, hårene er borte på 2 minutter, et par ganger i uka. Støvsugeren tar resten en gang i uka. Vaske trekkene ukentlig? Enten må du vaske dyrene dine eller så må du sjekke tilstanden på pelsen før de kommer inn, for med mindre de ruller i gjørme skal du ikke trenge å vaske de ukentlig.?

Anonymkode: c9195...2ca

Støvsuger sofaen vi har nå, daglig og drar over med gummihanske for å få med mer, likevel er ikke det nok. Har en elendig syntetisk sofa, som trekker til seg alt av støv og hår. Kommer inn? Dyrene går ikke ut med mindre jeg går med de, og de har en veldig fluffy tykk pels. 

Skrevet

Husk at de fleste møbletrekkene fra IKEA, iallefall, ikke skal tørkes i tørketrommel. Du kan lufte de, men uten varme. Bare så du er obs på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...