Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bikker snart 12 uker og samboer maser på at jeg skal begynne å bruke gravidbelte i bilen. Han var veldig søt og kjøpte det til meg for mange uker siden, men jeg synes det går veldig fint uten så langt. Har såvidt begynt å få en liten søt kul nederst på magen, men det synes ikke gjennom klærne ennå ☺️ Når begynte du med gravidbelte, eller hva tenker du er normalt?

Anonymkode: ba1e3...c40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brukte det aldri. 

Anonymkode: 9b294...2eb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte det aldri i noen av mine svangerskap. Da var de ikke anbefalt av trygg trafikk (var ikke godkjente), men det kan ha endret seg nå😊

Anonymkode: 06db0...75a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Trodde de bare var for at det liksom er mer behagelig? Tror nok ikke de er tryggere.

Jeg brukte det aldri.

Anonymkode: dc4ac...22c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Brukte det aldri, var ikke anbefalt av Trygg Trafikk (10 år siden). Anbefaler deg å sjekke hva de anbefaler.

Anonymkode: 7bd2b...640

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig gravidbeltet for? Hva er funksjonen?

Anonymkode: 0b39e...d54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er egentlig gravidbeltet for? Hva er funksjonen?

At det skal være mer behagelig for den gravide. At beltet ikke gnager eller noe.

Anonymkode: dc4ac...22c

AnonymBruker
Skrevet

Aldri, det er ikke anbefalt😊

Anonymkode: 05fac...8e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette sier Trygg Trafikk ☺️ Jeg er fullstendig klar over at det er å regne som et komfortprodukt, men det er på ingen måte frarådet å bruke det heller. Samboer kjøpte dette til meg, jeg synes det var litt søtt og har lyst til å bruke det for han og for komforten sin skyld. Jeg bare synes det var litt tidlig og var derfor ute etter andres erfaringer eller preferanser.

1FB2BF18-DFD3-4802-B20F-CFA81F57BC0C.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt det. Er i uke 22 nå og ser ikke nytten nå heller

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Brukte det aldri, var rett og slett ikke noe behov. 

Anonymkode: 10e1c...e77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Brukte ikke, fant det ikke ubehagelig/vanskelig med bilbelte mens jeg var gravid (og jeg var en hvalross på slutten, null problem)

Anonymkode: 7ad67...f06

AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig. Men om du absolutt vil bruke det så bruker du det fra den tid du selv vil. 

Anonymkode: 25113...b51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette sier Trygg Trafikk ☺️ Jeg er fullstendig klar over at det er å regne som et komfortprodukt, men det er på ingen måte frarådet å bruke det heller. Samboer kjøpte dette til meg, jeg synes det var litt søtt og har lyst til å bruke det for han og for komforten sin skyld. Jeg bare synes det var litt tidlig og var derfor ute etter andres erfaringer eller preferanser.

1FB2BF18-DFD3-4802-B20F-CFA81F57BC0C.jpeg

Det har ingen sikkerhetsfunksjon what so ever så det er bare å bruke det når du måtte ønske. Hele poenget er å dra beltedelen som skal ligge over lårene, nettopp til over lårene, så om beltet ditt allerede ligger der er det ikke nødvendig i det hele tatt. Men belter er skapt for menn, så de fleste får det litt over magen, som kan være ubehagelig og derfor er beltet kjekt. 

Anonymkode: c88df...e08

AnonymBruker
Skrevet

Aldri... Har du fortalt samboeren din at det ikke hjelper noe på sikkerheten og ikke er anbefalt? Han maser sikkert fordi han tror reklamen til de som selger det om at det er tryggere. 

Jeg ser ikke hvordan det skal være et komfortprodukt heller, jo større magen ble jo mer lå det nederste beltet fint over hoftekammen, under magen, der det skal ligge. Passet bare på å stramme det godt inntil hoften, slik jeg alltid gjør. 

Anonymkode: c4c8d...a4e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja samboer er også fullstendig klar over at dette er et komfortprodukt. Selv om det ikke er noen (andre enn produsenten så klart) som anbefaler produktet, så er det da ikke frarådet å bruke det heller. Flere her får det jo til å høres ut som at det er farlig å bruke.

Glem at jeg spurte, jeg kommer til å ta det i bruk når magen blir litt større 🤷🏻‍♀️ Både for min egen del, og for min samboer sin skyld som har vært så omsorgsfull og kjøpt dette. I min egen bil kan det faktisk bli vanskelig å få beltet under magen, så jeg ser absolutt en nytte her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det har ingen sikkerhetsfunksjon what so ever så det er bare å bruke det når du måtte ønske. Hele poenget er å dra beltedelen som skal ligge over lårene, nettopp til over lårene, så om beltet ditt allerede ligger der er det ikke nødvendig i det hele tatt. Men belter er skapt for menn, så de fleste får det litt over magen, som kan være ubehagelig og derfor er beltet kjekt. 

Anonymkode: c88df...e08

Det skal jo ikke ligge på lårene? Men ved hoften 

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å bruke det med nr 2, men syntes det var klodrete og ga opp. Ga meg ikke så mye ekstra komfort. Med nr 3 gadd jeg ikke begynne. 

Anonymkode: 12c7c...960

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Brukte bare vanlig bilbelte, tok lappen mens jeg var gravid, og de sa på glattkjøringskurset det var bare nok et produkt produsenter skulle tjene penger på, men vanlig sikkerhetsbelte var tryggest. Så de får ikke ei krone av meg :)

Skrevet

Det kommer litt ann mageformen. Med første brukte jeg gravidebelte, fordi beltet heletiden sklei opp mot magen. Med nr 2 var det ikke noe problem. Det er bare å prøve seg frem hva du syns er mest behagelig:) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...