Bummelong Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 (endret) - Ikke drikk brus. Aldri spis godteri eller snacks som potetgull, nonstop og slikt når du har planer å spise sunt iallfall en stund - Spis kake om du får det servert. Men ikke ta dressing som kan minne om godteri som "sjokolade dressing" du vet sånn du putter på isen? Drit i det. Ta på jordbær og peanutter er greit. Fordi du vil fokusere på mat, du drikker vann, du spiser epler som blir din spisevane. Og dermed vil det ikke påvirke sunnheten din. Mitt tips iallfall. Men er best å spise usunt. Og vente til du er motivert til å spise sunt. Hvis du bare føler du må spise usunt denne gangen på lørdag og søndag? Ok gjør det. Men på Mandag... Da er tiden inne sunn spising, aktiviteter og bare GO! Endret 20. juni 2021 av Bummelong
AnonymBrukern Skrevet 20. juni 2021 #3 Skrevet 20. juni 2021 Et triks for å spise sunt: vær realistisk og ikke sett mål som å «aldri spise godteri eller drikke brus»… 8
Bummelong Skrevet 20. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2021 (endret) AnonymBrukern skrev (Akkurat nå): Et triks for å spise sunt: vær realistisk og ikke sett mål som å «aldri spise godteri eller drikke brus»… Jeg mente ikke aldri aldri. Jeg mente bare så lenge du føler det hjelper deg, innenfor helse og sunnhet Når du har kontroll så er du best i å bestemme selv Endret 20. juni 2021 av Bummelong
Snabeltann Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 Spis middag på frokosttallerken, drikk vann. Ikke spis foran tv, laptop. Stopp når du er mett, kjenn etter, spis sakte. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 Hvorfor spise kake? Det er da hverken sunt eller godt Anonymkode: 1dc3c...fba 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 Spis mer protein. Anonymkode: 80163...a04 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBrukern skrev (11 timer siden): Et triks for å spise sunt: vær realistisk og ikke sett mål som å «aldri spise godteri eller drikke brus»… Veeeeel...:P Sikkert for folk flest, men jeg begynner å lure på om jeg rett og slett ikke tåler sukker. Ikke som i at jeg har diabetes altså, men for meg er det faktisk mye lettere å ikke spise noe som helst, enn å bare spise litt. Hver gang jeg spiser sukker, om så bare en bit sjokolade f.eks., så må jeg "avruse" meg i en uke før suget etter mer, gir seg litt. Og jeg mener ikke "har så lyst på" jeg mener skikkelig sug, jeg må ha! Skulle tro det var heroin jeg fikk i meg. Jeg blir ikke påvirket av sukker i frukt eller yoghurt, ei heller kunstig søtning. Så nå har jeg gått 6mnd uten å spise noe snop:) Og jo lengre det går jo mindre tenker jeg på det. Så om jeg kommer i et bursdagsselskap og det tilbys kake så blir jo spørsmålet om det er verdt å gå gjennom denne "avrusningen" en hel uke etterpå, for den er helt grusom:P Anyway; volum og proteiner gjør det mett:) Drikk rikelig med vann og finn en aktivitet som føles ok:) Min løsning ble en stasjonær sykkel foran netflix Gikk ned 10kg med det og diett. Anonymkode: 4b598...5aa 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #9 Skrevet 21. juni 2021 Dette innlegget bare: Spis sunt! Men ikke spis sunt, men spis epler! Men spis kake, osv. Hva er dette egentlig? Anonymkode: c0b3d...fbe 2
AnonymBrukern Skrevet 21. juni 2021 #10 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veeeeel...:P Sikkert for folk flest, men jeg begynner å lure på om jeg rett og slett ikke tåler sukker. Ikke som i at jeg har diabetes altså, men for meg er det faktisk mye lettere å ikke spise noe som helst, enn å bare spise litt. Hver gang jeg spiser sukker, om så bare en bit sjokolade f.eks., så må jeg "avruse" meg i en uke før suget etter mer, gir seg litt. Og jeg mener ikke "har så lyst på" jeg mener skikkelig sug, jeg må ha! Skulle tro det var heroin jeg fikk i meg. Jeg blir ikke påvirket av sukker i frukt eller yoghurt, ei heller kunstig søtning. Så nå har jeg gått 6mnd uten å spise noe snop:) Og jo lengre det går jo mindre tenker jeg på det. Så om jeg kommer i et bursdagsselskap og det tilbys kake så blir jo spørsmålet om det er verdt å gå gjennom denne "avrusningen" en hel uke etterpå, for den er helt grusom:P Anyway; volum og proteiner gjør det mett:) Drikk rikelig med vann og finn en aktivitet som føles ok:) Min løsning ble en stasjonær sykkel foran netflix Gikk ned 10kg med det og diett. Anonymkode: 4b598...5aa Ok… er ingen som har sagt at det er sånn for alle så du trenger ikke å kommentere at det finnes unntak.. det som er sikkert er at folk flest som bestemmer seg for å kutte ut ting helt, over natta klarer ikke å holde dietten
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #11 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBrukern skrev (9 minutter siden): Ok… er ingen som har sagt at det er sånn for alle så du trenger ikke å kommentere at det finnes unntak.. det som er sikkert er at folk flest som bestemmer seg for å kutte ut ting helt, over natta klarer ikke å holde dietten Jeg kommenterer i tilfelle det kan være til hjelp for andre, selv om de kanskje er få. Men det er ikke treffende for folk flest, for da er det ikke så viktig. Anonymkode: 4b598...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #12 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veeeeel...:P Sikkert for folk flest, men jeg begynner å lure på om jeg rett og slett ikke tåler sukker. Ikke som i at jeg har diabetes altså, men for meg er det faktisk mye lettere å ikke spise noe som helst, enn å bare spise litt. Hver gang jeg spiser sukker, om så bare en bit sjokolade f.eks., så må jeg "avruse" meg i en uke før suget etter mer, gir seg litt. Og jeg mener ikke "har så lyst på" jeg mener skikkelig sug, jeg må ha! Skulle tro det var heroin jeg fikk i meg. Jeg blir ikke påvirket av sukker i frukt eller yoghurt, ei heller kunstig søtning. Så nå har jeg gått 6mnd uten å spise noe snop:) Og jo lengre det går jo mindre tenker jeg på det. Så om jeg kommer i et bursdagsselskap og det tilbys kake så blir jo spørsmålet om det er verdt å gå gjennom denne "avrusningen" en hel uke etterpå, for den er helt grusom:P Anyway; volum og proteiner gjør det mett:) Drikk rikelig med vann og finn en aktivitet som føles ok:) Min løsning ble en stasjonær sykkel foran netflix Gikk ned 10kg med det og diett. Anonymkode: 4b598...5aa Vel, sukker og fett stimulerer samme sensorer som kokain, og det er derfor man blir avhengig av sukkerholdlige varer og fastfood. Det stimulerer lykkesenteret i hjernen, og det gir en kortvarig lykkerus og det er derfor man ofte spiser mer og mer fordi det føles godt og at noen har muligheten til å trøste seg selv med mat. Du er ikke alene om det, for de aller fleste har det slik, og det er derfor vektnedgang er vanskelig Anonymkode: bd588...85a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #13 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veeeeel...:P Sikkert for folk flest, men jeg begynner å lure på om jeg rett og slett ikke tåler sukker. Ikke som i at jeg har diabetes altså, men for meg er det faktisk mye lettere å ikke spise noe som helst, enn å bare spise litt. Hver gang jeg spiser sukker, om så bare en bit sjokolade f.eks., så må jeg "avruse" meg i en uke før suget etter mer, gir seg litt. Og jeg mener ikke "har så lyst på" jeg mener skikkelig sug, jeg må ha! Skulle tro det var heroin jeg fikk i meg. Jeg blir ikke påvirket av sukker i frukt eller yoghurt, ei heller kunstig søtning. Så nå har jeg gått 6mnd uten å spise noe snop:) Og jo lengre det går jo mindre tenker jeg på det. Så om jeg kommer i et bursdagsselskap og det tilbys kake så blir jo spørsmålet om det er verdt å gå gjennom denne "avrusningen" en hel uke etterpå, for den er helt grusom:P Anyway; volum og proteiner gjør det mett:) Drikk rikelig med vann og finn en aktivitet som føles ok:) Min løsning ble en stasjonær sykkel foran netflix Gikk ned 10kg med det og diett. Anonymkode: 4b598...5aa Jeg er helt lik. Spiser jeg sjokolade er det avrusning, hver gang. Anonymkode: 73f68...c99
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #14 Skrevet 21. juni 2021 Jeg har lite tro på setninger som "aldri..." i forbindelse med vektnedgang og å spise sunt. Ordet "aldri" gjør at man sprekker. Bytter man det ut med "av og til" så har du noe som er mulig å overholde. Jeg tror på å spise alt av og til. Jeg har gått ned en del kilo, og holder nå vekta. Jeg har bare økt matmengdene litt, men jeg spiser som jeg alltid har gjort. Har jeg lyst på burger og pommes, så gjør jeg det, men da spiser jeg ekstra sunt før og etter. Har jeg lyst på sjokolade i helgen så spiser jeg det, men begrenser mengden. Anonymkode: e5433...a61 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #15 Skrevet 21. juni 2021 Disse tingene spiser jeg aldri, og er sylslank: Brus, potetgull og brød. Avslutt dagen hver kveld med en kopp grønn te og et grønt eple. Viktig at det er er grønt eple, da det inneholder noe som demper søtsug osv. Spis godteri/snacks en kveld i uka. Ikke oftere. Ikke kjøttmiddag hver dag. Anonymkode: f3fc8...166
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #16 Skrevet 21. juni 2021 Ditt tips for å spise sunt TS, er å spise sunt? Jo takk skal du ha. Anonymkode: adf0f...88f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå