Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nå på AAP pga sykdom. Jeg søker meg nå bort fra mitt tidligere yrke pga helsen. Jeg har satt opp min sjef som referanse, men er redd han vil fokusere på sykdomsfraværet mitt ( han er kjent for å ikke like/tro de som er sykemeldte). 

MÅ jeg bruke han som referanse? Jeg vet om to til som har jobbet med meg i mange år og vet at de hadde snakket positivt om meg. Men de er begge pensjonister nå, kan jeg likevel spørre dem? 

Anonymkode: 76343...8ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jaa hvorfor ikke! Absolutt ikke nødvendig at vedkommende har vært sjefen din.

Anonymkode: c251a...481

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Supert! 

AnonymBruker
Skrevet

Klart du kan det, men skulle jeg ansatt deg hadde jeg naturlig nok lurt på hvorfor du har satt opp en pensjonist som referanse og ikke din tidligere sjef - og stilt spørsmål rundt det. 

Anonymkode: 9b6ee...61e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Klart du kan det, men skulle jeg ansatt deg hadde jeg naturlig nok lurt på hvorfor du har satt opp en pensjonist som referanse og ikke din tidligere sjef - og stilt spørsmål rundt det. 

Anonymkode: 9b6ee...61e

Ja, ser den, men det er det at nåværende sjef har jeg bare jobbet sammen med i 7 mnd før jeg ble syk, de tidligere har jobbet sammen med meg i 10 + år, den ene av dem var sjefen min. 

Gjest Rosendahl
Skrevet

Du kan. Men vær forberedt på at de vil spørre hvorfor du ikke har nærmeste leder som referanse. Det har de gjort flere ganger på meg. 😐

AnonymBruker
Skrevet

Håper du vet at sjefen din ikke har lov å fortelle om ditt sykefravær eller noe annet som gjelder din helse? 

Anonymkode: 2163b...04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...