Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Media vil jo gjerne at man skal støtte palestina, og hvis man mener noe annet er man ett monster.  Men så leser jeg fra alternative kilder at grunnen til at personene ble kastet ut av hjemmenne sine , som startet konflikten, var fordi de ikke hadde betalt leie? det blir også sagt at Istrael dreper barn. Men fra samme media ser jeg en vidiosnutt som er tekstet der de snakker i bakgrunnen og sier at de ikke kan "skyte her" fordi det er barn tilstede. Hva skal man tro ? hvem er synderen ? Er dette kun påstander fra Israel for at de skal sette seg selv i et bedre lys. Eller er det sider som ikke kommer frem?  Var veldig på palestinas side fordi det var det folk demonstrerte om i Oslo. Men føles som det eneste argumentet palestina har er at de var der først, kaster uskyldige ut fra hjemmene deres og dreper barn. Når det ligger mer nyanse bak påstandene?

Anonymkode: 0729b...f5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt klart sider som ikke kommer frem, det gjelder alle saker i media. 

Undersøk alle medier, også "alternative". Sannheten kan tenkes å være et sted midt i mellom..

AnonymBruker
Skrevet

Media kan velge å utelukke informasjon eller bare bruke kilder fra en side, men jeg synes norsk media ofte velger å fremme Israels narrativ. De har f.eks. ofte uttalelser fra IDF og lager ofte artikler om at Hamas sender raketter mot Israel, uten å nevne at Israel startet å bombe Gaza først.

Norsk media påpeker også sjeldent at Hamas har oppstått som en reaksjon på Israels okkupasjon av palestinsk land. Ja, Hamas er en terrororganisasjon og ingenting legitimerer vold (i mine øyne), men så har palestinerne også vært under Israelsk militærokkupasjon i over 70 år og blitt systematisk diskriminert. Så det gjelder å sette hendelser i sammenheng. 

Når det kommer til Israelske bosettinger så er de helt klar ulovlig i henhold til internasjonal lov. Dette inkluderer bosettinger i Øst-Jerusalem. 

Anonymkode: c5c12...03c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Milorg var vel også ansett som en terror organisasjon av tyskerne.

Anonymkode: c9387...c20

AnonymBruker
Skrevet

De som kun støtter Palestina og fordømmer alle som klarer å ha et bredere syn på saken er uintelligente spør du meg. Det er faktisk ikke så enkelt at Israel er onde mens Palestina er offeret her. 

Anonymkode: cf20f...9d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Milorg var vel også ansett som en terror organisasjon av tyskerne.

Anonymkode: c9387...c20

Milorg gikk inn for å drepe kvinner og barn, og drev heller ikke med voldtekt som våpen. Hamas er ikke sammenlignbart med Milorg. Herregud, les deg opp litt.

Anonymkode: 2e0db...b54

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er svært få som «ser ned på» Israel. Det mange føler overfor Israel og deres butale okkupasjon av palestinske områder, kan nok snarere karakteriseres som frykt, avsky, avmakt og frustrasjon.

Anonymkode: 6567f...502

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...