Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lest mye om de verste plassene og erfaringene...men hva med de beste? Finnes de? 😀

Anonymkode: 36b27...edf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?? 😁

AnonymBruker
Skrevet

Min beste arbeidsplass er der jeg jobber nå. Jobber på en helsestasjon i en middels stor by. Flinke ledere, dyktige kolleager og spennende arbeidshverdag. 

Anonymkode: d0ee0...64a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ganske trist. Så mange svar om den verste arbeidsplassen og kun ett svar om den beste. 

Ikke rart folk er redde for å bytte jobb hvis ting er dårlig overalt 

AnonymBruker
Skrevet

Den har jeg ikke funnet enda. 

Anonymkode: 76c81...6a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den jeg har nå, dyktige ledere, bra miljø, masse frynsegoder, hjemmekontor og fleksitid, frihet under ansvar. 

Anonymkode: 55b87...362

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den jeg har nå❤️Innen akademia. Ikke på grunn av lønn, men på grunn av en givende arbeidshverdag med personlig utvikling, påfyll av kunnskap og ikke minst FANTASTISKE KOLLEGER❤️

Anonymkode: d00d8...990

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min beste arbeidsplass er der jeg jobber nå. Jobber på en helsestasjon i en middels stor by. Flinke ledere, dyktige kolleager og spennende arbeidshverdag. 

Anonymkode: d0ee0...64a

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Den jeg har nå, dyktige ledere, bra miljø, masse frynsegoder, hjemmekontor og fleksitid, frihet under ansvar. 

Anonymkode: 55b87...362

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Den jeg har nå❤️Innen akademia. Ikke på grunn av lønn, men på grunn av en givende arbeidshverdag med personlig utvikling, påfyll av kunnskap og ikke minst FANTASTISKE KOLLEGER❤️

Anonymkode: d00d8...990

Godt å høre! 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tro det eller ei, men for meg er svaret kioskjobben jeg hadde da jeg var 20. Jobber senere i voksenlivet har vært preget av negativt sosialt miljø, mye detaljstyring fra ledelsen og fjern ledelse utover det. I kiosken var det veldig godt sosialt miljø, ansvar uten leder som hang over oss, og fine kunder. Lønna var selvsagt ikke allverden, men det var gøy å gå på jobb. 

Anonymkode: 5b737...3aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet som øl-brygger! Herlig miljø, akkurat passe kombinasjon mellom dødtid og travel tid, fysisk og digital jobb, utfordrende faglig. Og trening i arbeidstiden og bra kantine!

Anonymkode: 39440...128

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i en barnehage i en liten bygd. Vi var ikke så mange ansatte, og det var få barn (godt innafor bemanningsnormen). 

De ansatte var så gode med hverandre, og oppsto det en konflikt, ble den løst med engang, i stedet for at det ble slik murring som det ofte blir i kvinnedominerte yrker. 

Barna, og foreldrene, viste så tydelig at de trivdes der. 

Dumt dette bare var er vikariat, og at jeg måtte videre etter to år :( Savner bygden, personalet, barna og foreldrene ♥️

Anonymkode: 3af05...189

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Den forrige barnehagen jeg jobbet i. Fantastiske kolleger, fantastiske barn og foreldre. Trivdes utrolig godt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer. Første jobben jeg hadde. Jobbet der i tre år. De fleste andre som jobbet der var 50+. De fleste nærmere 60. Ikke så mye til felles med de, men de var sååå koselige, snille og hjelpsomme. De hadde jo jobbet der i 30 år alle sammen, så rutiner var godt innarbeidet, og ting var i orden. Samtidig som de var endringsvillige. De var veldig glade for oss unge som kom inn, for da kunne vi hjelpe dem med data osv. 

Jeg sa opp jobben og flyttet, fordi det ble slutt med han jeg var sammen med da. Bodde langt unna familie og egne venner. Fikk ny jobb. Trives godt i jobben min nå, men dette er en nyere skole med mange nyutdannede, så ting flyter jo litt 😅. Og fra å ha en rektor som var omtrent som å ha en ekstra bestefar, har jeg en rektor nå som er skikkelig streng. Det er litt kjipt. Rektor på den andre skolen klarte å sende en sms feil til meg for ikke så lenge siden. Jeg svarte at dette er xxx, jeg tror du har sendt feil. Da fikk jeg den koselige meldingen tilbake. Jeg holdt på å begynne å gråte. Han var så snill og koselig. 

Jeg er i hvert fall glad for at jeg jobbet der mine første år som lærer, og fikk en rolig og god start. Etter at jeg sluttet der, jobbet jeg som vikar noen år fordi jeg ikke fikk fast. Og da var jeg borti en helt forjævlig skole. Synes synd på han ene nyutdanna som måtte ha sitt første år der. 

Anonymkode: 95633...c68

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den jeg har nå. Herlige kolleger, millionlønn, flat struktur, spennende arbeidsoppgaver, faglig utvikling, 0 overtid og masse frynsegoder.

Anonymkode: c6949...e99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i et departement tidligere. Det var fantastisk: faglig utfordrende, masse velferdstilbud og hyggelige kolleger.

Anonymkode: f9ea1...88e

AnonymBruker
Skrevet

De 3 første årene på bikbok! var en butikk med ganske høy omsetning så vi jobbet alltid 2 sammen. 
var masse å gjøre, og omgjøringer gikk som en lek! Var så utrolig fine kollegaer, og masse fine kunder. Desverre byttet de ledelse og et mye strengere regime hvor tall på arket var viktigere enn hvordan ting fungerte i praksis. Pluss en kollega som kom og ødela all arbeidsgleden min. Men er så takknemlig for alle jeg møtte gjennom den jobben, både kollegaer og kunder ❤️

Anonymkode: 8ca08...13a

AnonymBruker
Skrevet

Den første jobben jeg hadde etter jeg tok bachelor. Jeg er utdannet spesialpedagog, og måten ting var lagt opp på på skolen der i forbindelse med team-samarbeid på tvers av spes.ped.-team og vanlig skole-team samt all møtetid osv. som var satt av, har jeg ikke vært borti siden. Jeg ble tatt godt imot, og tatt godt vare på i den første jobben, og det gikk som smurt. Det var stort fokus på å hjelpe hverandre og å bygge hverandre opp, og det ble også gjennomført av alle, på lik linje. Det var heller ingen grupperinger i pausene, alle satt seg hvor de ville og alle var sosiale med alle. En slik inkludering har jeg, dessverre ikke, vært borti siden. 

Ekstremt kjedelig at det var vikariat, men jeg er veldig glad for at jeg fikk en så god start som nyutdannet. 

Anonymkode: 19b84...89a

Skrevet

Ei føde/barselavdeling jeg jobbet på for noen år siden. det å være med å ta i mot et nytt liv er noe av det fineste som finnes. Det var like rørende hver gang en baby ble født, og jeg opplevde det som en ærefull jobb. For meg var alle fødslene unike. Og jeg likte veldig godt oppfølgingen etterpå; å lære bort stell av babyen, ammehjelp, stelle den lille, oppfølging av mor. Dette var for noen år siden, før helseministeren bestemte at fødekvinner skal ut igjen rett etter fødselen, så de lå gjerne på barselavd 4 dager etter fødsel, så det var god tid til oppfølging av mor og barn. 

I tillegg var det et utrolig godt arbeidsmiljø på denne avdelingen, det var ikke noe hierarki mellom yrkesgruppene; om man var jordmor eller barnepleier så var man like mye «verdt» (på mange sykehusavdelinger så er det skikkelig hierarki mellom faggruppene, veldig lite koselig og går utover arbeidsmiljøet) Dette var et lite sykehus, så det var ikke samme rævkjøret som ansatte på store sykehus som f.eks Ullevål jobber under. 

(det absolutt verste med å jobbe på ei fødeavd er når fødslene ikke går bra, eller de stille fødslene. Dvs når den lille har sluttet å leve i mors liv) 

(jeg ble «headhuntet» til jobben da jeg selv fødte minstejenta vår, fikk spørsmål om jeg kunne tenke meg jobb der når permisjonen min var over. Tenkte ikke tenke meg om engang før jeg takket ja😄)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber nå. Spennende prosjekter, utrolig bra sosialt og fagmiljø, god lønn og arbeidstid, fantastiske goder osv. Det er et selskap som er kjent for å bry seg om de ansatte. Gleder meg til å gå på jobb nesten hver dag 😀

Anonymkode: 0c0d8...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber nå, tross at det ikke er perfekt på alle områder.

jeg jobber på et kundesenter, og 50% sv samtalene er fra misfornøyde kunder som feks ikke har fått leveringen sin, og jeg blir gjerne kjeftet og bannet på. Likevel gjør mine nærmeste ledere stedet til en fin plass for meg, og lønnen er absolutt bra mtp arbeidsoppgavene mine - i tillegg til greie ordninger med ekstra rask helsehjelp etc. 

Har jeg hatt bedre og mer spennende arbeidsoppgaver i tidligere jobber? Definitivt! Men det sier litt om hvor mye ledelsen betyr, når jeg likevel ser på dette som en av de beste arbeidsplassene mine.

Anonymkode: e6f61...512

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...