Gå til innhold

Mops eller fransk bulldogg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har erfaringer med mops eller fransk bulldogg?? Jeg er interrssert i begge men klarer ikke å velge hviklen som passer best for meg.. :klø:

Kan dere hjelpe meg ?? :)

Håper på mange svar ! :bukke:

Hilsen mocci

Skrevet

Har du sjekket ut canis.no? Der finner du raskebeskrivelser for en haug med raser.

Ang. mops vs. bulldog, vet jeg ikke. Er det ikke slik at mopsen er en miniatyrhund, mens bulldogen er litt større?

Skrevet

Jeg leste litt på canis, og der stod det at mopsen var fra 6.1-8.3kg, mens den franske bulldogen ligger mellom 8 (min) og maks 14 kg. Men gå inn og les om rasene, så der du kanskje hva som vil passe deg og dine behov best. :)

Skrevet

Synes hvertfall mopsen er soetest! ;)

Skrevet

Det hender det er en ganske stor prisforskjell på de to rasene. Så ta det i betraktning og. Og et par ting man må huske på med mops er at de har veldig tette neser, så de er ikke noen turhunder. Spesielt ikke om sommeren, for da får de ikke puste. Og når du koser med en mops, må du regne med noen dusjer med snørr og spytt. Sånn er det bare. Men du verden hvor nydelige de er og da. Og de dusjene er faktisk ganske sjarmerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...