AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Jeg har en liten gutt på snart 10 mnd. (8 dager til han er 10 mnd). Han har fått den kjærlighet og omsorg han trenger, vil si at jeg prøver så godt jeg kan for at han skal føle seg trygg og ivaretatt. Jeg var på ferie hos mamma i noen dager, hun er mer av den gammeldagse sorten ift til oppdragelse, så jeg følte jeg ble litt kritisert, å ble sett med store øyne for at jeg bysset i søvn, tok han opp med en gang han gråt osv osv.. han gråt hver gang jeg dro ut av rommet, eller så på meg mens hun holdt han. Dette er jo forsovidt greit. Det var kun jeg som dro til mamma alene, samboer var hjemme. Kan være noe med det at det kun var jeg som var trygg i hans sirkel da jeg var på ferie. Jeg var hos pappa i ste, baby har alltid vært litt skeptisk til han, men i ste testet jeg og samboer ut hvordan han tok det ved å være alene med pappa, jeg og samboer gjemte oss på badet. Baby gråt ikke. Så, har jeg gjort noe galt? Vet at det kan være litt rart om baby ikke gråter når mor og far forlater barnet, og eventuelt ikke gråter når mor eller far leverer barn i barnehagen. Mulig jeg overtenker.. I det siste har jeg vært veldig opptatt med ting og tang, så jeg har ikke vært så mye sammen med baby. Har hatt så dårlig samvittighet for at jeg ikke har hatt tid til å være sammen med han, så far har overtatt «mamma» rollen. Merker ikke noe forskjell på om han vil mer til pappa enn meg. Noen som kan forklare om dette er normalt? Anonymkode: bbd6f...3ae
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 Kanskje du burde lese deg litt opp på barns utvikling - normalt sett er babyen din i en fase der den har sterk separasjonsangst. Virker som babyen din har helt normal reaksjon. Hvorfor ikke bare følge mammahjerte, hvorfor eksperimentere med å la din far være med baby alene? Det er videre DU som bestemmer hvordan din baby skal få omsorg og bli oppdradt i 2021 , og ikke din mor Anonymkode: b2cf8...eff
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #3 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du burde lese deg litt opp på barns utvikling - normalt sett er babyen din i en fase der den har sterk separasjonsangst. Virker som babyen din har helt normal reaksjon. Hvorfor ikke bare følge mammahjerte, hvorfor eksperimentere med å la din far være med baby alene? Det er videre DU som bestemmer hvordan din baby skal få omsorg og bli oppdradt i 2021 , og ikke din mor Anonymkode: b2cf8...eff Han kan leke alene, og eller følge etter oss når vi driver å rydder. Men han skriker ikke hysterisk om vi går ut av rommet. Jeg vet han er i en fase hvor han har stor seperasjonsangst, er derfor jeg undrer da han ikke blir hysterisk. Han ble kun hysterisk da jeg var med min mor å skulle på do. Da viste han denne angsten, men ikke når han er hjemme. Fikk heller ikke angst da vi var på do i 1 min. Anonymkode: bbd6f...3ae
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 Alt er normalt Du har helt sikkert et kjempetrygt barn og trenger ikke å overtenke så mye. Husk at din sønn er seg selv og ingen andre. Det er ikke noe som er rett og feil måte å være på Ikke sammenligne ham opp mot andre. Vår datter har alltid vært ganske selvstendig, vi har aldri unnlatt å ta henne opp,bære, sitte hos henne osv, alltid gitt alt av trygghet og nærhet og kos. Meg og pappaen har vært like mye hennes tilknytningsperson fra starten, begge har matet, bysset, kost, trøstet. Hun gråter sjelden nå vi drar og er ikke spesielt mammadalt eller pappadalt, hun elsker være med besteforeldre og tanter. Barnehagetilvenning gikk supert og hun koser seg i barnehagen, men er også glad for å se oss. Hun har aldri hatt noe særlig seperasjonsangstperiode. Hun kan bli sliten og ha en dårlig dag og bli sutrete som alle andre, men er stort sett glad og blid både meg oss og med andre. Det er vår datter, hun er den personen, og nå har vi snart en liten sønn som helt sikkert har en helt annen personlighet som vi gleder oss til å bli kjent med Anonymkode: ef313...30c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Han kan leke alene, og eller følge etter oss når vi driver å rydder. Men han skriker ikke hysterisk om vi går ut av rommet. Jeg vet han er i en fase hvor han har stor seperasjonsangst, er derfor jeg undrer da han ikke blir hysterisk. Han ble kun hysterisk da jeg var med min mor å skulle på do. Da viste han denne angsten, men ikke når han er hjemme. Fikk heller ikke angst da vi var på do i 1 min. Anonymkode: bbd6f...3ae Les dette, TS. At et barn gråter når du forlater rommet er et tegn på trygg tilknytning: https://www.instagram.com/p/CQJjb25HEkh/?utm_medium=copy_link Anonymkode: 53825...c11
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Les dette, TS. At et barn gråter når du forlater rommet er et tegn på trygg tilknytning: https://www.instagram.com/p/CQJjb25HEkh/?utm_medium=copy_link Anonymkode: 53825...c11 Det der hjelper jo ikke stressa TS da. Hun er jo bekymret fordi barnet IKKE gråt da hun gikk ut av rommet hos faren 🙈 Det er helt normalt både at de gråter når du går og at de ikke gjør det. Det kommer jo helt an på hva barnet føler akkurat der og da - du reagerer vel heller ikke likt i hver eneste situasjon 🤷 Ikke heng deg opp i det. Anonymkode: ef313...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå