Gå til innhold

Hva har dere på barna deres utendørs nå?

monja

Anbefalte innlegg

Synes det er så vanskelig å vite hva vi skal ha på smurfen vår for tiden. Det veksler mellom 4 grader og 17 grader for tiden, så vi har et vidt spekter av klær.

Hva har dere på barna når de er ute? Og hva har de i vogna nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dette med påkledning er vanskelig jeg også. Fint hvis flere kan svare på dette.

Har hittil ikke brukt strømpebukse, men nå er det nok på tide. Bruker ullsokker, strikkejakke, lue og tynne votter når han sover, og når han leker har vi parkdress eller regntøy utenpå de vanlige klærne.

Men mye bevegelig er han jo ikke inni alle klærne... Lengter etter sommeren allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn er 16mnd.

Han har på ullbody, ullstrømpebukse og ullsokka innerst- unntaket er når det er 17grader då- self. Då droppa vi str.bukse.

Så har han ei joggebukse på.Utanpå går han med regnbukse. Det går han med uansett- regn eller ikkje. Det er jo uansett vått ute (bur på Vestlandet nemlig).

Så går han med en ullgensar utanpå bodyen. Regnjakke viss det regnar- og kun gensar eller ei vanlig jakke om det ikkje er regn.

Støvlar stort sett uansett.

I vogna sitte han med "vanlige" kle. evt. regnbukse og jakke om det er nødvendig. Han hata nemlig å sitte under det regntrekket.Vi har en 3-hjuling- med sånn heildekkande trekk. Skjønna godt at han ikkje likar å sitte inn i der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjemme har vi satt en grense på 10 grader. Er det under det tar vi på en lett lue og tørkle i halsen. I barnehagen er det varmekabler på gulvet så vi føler ikke vi må ta på strømpebukse enda. Nå på høsten har jeg gjerne litt tykkere bukser ( finnes bukser som har litt for-->

http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...roductId=145009

Ellers bruker vi mye kortarma bodyer (da blir han ikke naken på magen ved lek... ;) ) og en genser over som kan tas av ved eventuelle 17 grader senere på dagen... ;)

Det er ikke lett å kle på våren og på høsten, nei... ;)

Forresten levde vi etter regelen som sa at små barn (spebarn) skulle ha på seg et plagg mere enn man kledde seg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt som blir 2 år i november.

Bruker strømpebukse, body og vanlig joggedress under regntøy og støvler.

Bor i Bergen, må vite... :Hehe:

Barna leker og beveger seg. Kle på dem mindre enn du tror.

Varmetap er stort sett ikke noe problem.

Overoppheting er større... ;)

Er barnet mindre og sitter i vogn; er det jo som regel oppi en voksipose, ullpose el.

Kjenn etter i nakken og på hendene, så finner du fort ut hva som passer ditt barn.

Igjen:barn er forskjellige.

Min gutt er veldig varm, mens min søsters jevngamle gutt er en frysepinn.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...