Gå til innhold

Gullkorn-produsentene i FHI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist ute er helsedirektøren Himself, med dette gullkorn-rådet: meteren kan trolig skrotes før skolestart. Han er altså kommet lenger enn deltavarianten som bare er i startfasen…! 
Forresten, hvis folk fortsetter å bli smittet av delta selv med vaksine, så kunne man jo skrotet meteren allerede i januar! DEN hadde du ikke tenkt på Guldvog👨‍🦳

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er latterlig å skrote metern før alle har fått 2 dose, noe som vil skje tidligst i oktober tipper jeg.. De sier så mye rart..Man vet ikke hvordan det blir med delta varianten eller om det dukker opp nye mutasjoner før den tid heller..

Endret av NorthernLight
  • Liker 5
Skrevet

Det må påpekes at Guldvåg ikke er i FHI, men helsedirektoratet. 

• Liker 12
Skrevet
Example skrev (Akkurat nå):

Det må påpekes at Guldvåg ikke er i FHI, men helsedirektoratet. 

Det har du helt rett i.

• Liker 2
Skrevet

Så bra skrot meteren før vi er vaksinert for en løk. 

Jeg er i 30 årene og får første dose i september.

Kommer til å bli delta helvete innen august. Idioter. 

• Liker 5
Skrevet
Værre skrev (1 minutt siden):

Første dose i september? Bor du langt i nord eller? 

• Liker 1
Skrevet
NorthernLight skrev (17 minutter siden):

Første dose i september? Bor du langt i nord eller? 

Larvik 

• Liker 1
Skrevet
NorthernLight skrev (1 minutt siden):

De holder jo på med 45-54. Så du får vaksine i juli, senest august tipper jeg.

https://www.larvik.kommune.no/korona/koronavaksine/vaksinasjon-uke-for-uke/

Det stemmer ikke. Akkurat ferdig med 64-55 vi får også 35% færre vaksiner I juli. 

Sitat

Det betyr at en 36-åring i Larvik uten underliggende sykdommer, kan måtte vente til godt ut i september før man får vaksine?

– Det kan hende ja, svarer Bringedal.

–Og at dette vil skje opptil seks uker senere, enn for en 36-åring i Sandefjord eller Porsgrunn?

– Ja, dessverre.

Dette er fra før Norge mistet 900 000 Pfizer I august, september og oktober. 

https://www.op.no/larvik-har-kjempet-med-nebb-og-klor-for-a-beholde-vaksiner-denne-beskjeden-er-darlig-nytt-for-tobarnsmor-carina-36/s/5-36-1090530

• Liker 3
Skrevet

Når selv Guldvog går ut med en sånn kommentar, er det på tide å skrote alt av tiltak. Faren er over. Det har til og med vært stille fra Nakstad i det siste, og det sier ikke så rent lite. 

• Liker 5
Skrevet

Blir dere ikke lei av å sitte å irritere og bekymre dere og konstant lete etter det negative når mange ting tross alt lysner etter en lang vanskelig tid?

• Liker 8
Skrevet

Noen mennesker blir aldri fornøyd, og vil heller leve med frykt og fore på den istedenfor å glede seg over gode nyheter. 

• Liker 4
Skrevet
rosemarin skrev (1 time siden):

Blir dere ikke lei av å sitte å irritere og bekymre dere og konstant lete etter det negative når mange ting tross alt lysner etter en lang vanskelig tid?

Og det gleder vi over oss over også, det er ikke noe som er bedre enn at det går mot bedre tider. Men likevel, er det noe vits i å åpne opp så raskt og avvikle så mange tiltak på en gang? Jeg syntes det er litt respektløst ovenfor de som ennå ikke får vaksine på en god stund. Alle hadde tålt å ta det litt roligere i svingene slik at man ikke risikerer en 4. bølge i vinduet som nå oppstår. 

• Liker 6
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
Capt. Obvious skrev (11 minutter siden):

Og det gleder vi over oss over også, det er ikke noe som er bedre enn at det går mot bedre tider. Men likevel, er det noe vits i å åpne opp så raskt og avvikle så mange tiltak på en gang? Jeg syntes det er litt respektløst ovenfor de som ennå ikke får vaksine på en god stund. Alle hadde tålt å ta det litt roligere i svingene slik at man ikke risikerer en 4. bølge i vinduet som nå oppstår. 

vi risikerer ikke noen ny bølge, de fleste er jo snart vaksinert. Dere som ikke er vaksinert derimot..tsk, tsk.

(ja, jeg er ironisk. Dere blir ærlig talt kasta ut med vaskevannet.)

Skrevet
Sitronmelisse skrev (12 minutter siden):

vi risikerer ikke noen ny bølge, de fleste er jo snart vaksinert. Dere som ikke er vaksinert derimot..tsk, tsk.

Jeg får snart vaksine selv i juli så vidt jeg vet, så jeg er ikke så bekymret for meg selv. Men det er mange som ikke får det på en stund ennå. 

Ja, du får gjerne harselere over alle de uvaksinerte som blir vasket ut med badevannet, du er vel i gruppen godt etablert, som nå gir fingeren til alle som har ofret mye for at nettopp dere skal bli forskånet for effektene av korona. Som brukeren Example har vært inne på, så ville jeg kanskje ikke blitt så overrasket hvis de unge voksne nå etter hvert velger å prioritere litt annerledes i tiårene som kommer, og kanskje ikke vil legge like stor vekt på å ta vare på de eldre lenger. 

• Liker 2
Skrevet
Sitronmelisse skrev (14 minutter siden):

26% er fullvaksinerte i Norge. Delta lager trøbbel i UK der 60% er fullvaksinerte. Vi er doomed.

• Liker 5
Skrevet
Værre skrev (5 timer siden):

Jeg synes dette er utrolig urettferdig for dere som vil ha vaksinen. Synes de skulle ventet med å åpne alt mulig før de var ferdig med vaksinering til de som vil. 

• Liker 3
Skrevet
zemer skrev (1 time siden):

Jeg synes dette er utrolig urettferdig for dere som vil ha vaksinen. Synes de skulle ventet med å åpne alt mulig før de var ferdig med vaksinering til de som vil. 

Det synes jeg også for alle de som vil reise. Men nå kan man reise uvaksinert i Schengen så det er fritt fram. 

Skrevet

Metern kunne vi beholdt på permanent basis mener nå jeg. Det er bare fint med litt space. Håndhilsing er også noe griseri vi godt kan legge av oss på ubestemt tid. 

• Liker 1
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (6 minutter siden):

Metern kunne vi beholdt på permanent basis mener nå jeg. Det er bare fint med litt space. Håndhilsing er også noe griseri vi godt kan legge av oss på ubestemt tid. 

Er uenig. Er noe høflig og fint med det å håndhilse. Trenger heller ikke meteren lenger. Ser ute nå de siste dager, folk håndhilser, klemmer og står tett. Herlig å se at folk lever som i «gamle dager» 👍♥️

• Liker 1
  • Opprett ny...