Gå til innhold

Det finnes ikke noen tilgivelse ovenfor regjeringen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slik regjeringen har opptrådd å blokkere mennesker med relasjoner, familie og kjæreste til å ikke få komme hverandre i møte er i mine øyne ingen tilgivelse til. Da mener jeg særdeles ovenfor de som må krysse landegrensene. De har opptrådd uviselig og har jobbet ut i fra ett mørkt rom. Å kunne få opptre slik er for meg utenfor alle menneskerettigheter. 

Endret av Egenskap
manglende tekst.
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regjeringen har ikke hindret sosial kontakt for å plage oss, men for å bekjempe smitte i en pandemi. Vi er i en unntakstilstand.

• Liker 5
Skrevet
Egenskap skrev (2 minutter siden):

Slik regjeringen har opptrådd å blokkere mennesker med relasjoner, familie og kjæreste til å ikke få komme hverandre i møte er i mine øyne ingen tilgivelse til. De har opptrådd uviselig og har jobbet ut i fra ett mørkt rom. Å kunne få opptre slik er for meg utenfor alle menneskerettigheter. 

Regjeringen har faktisk gjort en mye bedre jobb enn mange andre land. Se bare på Sverige.. Man må ha tiltak i en pandemi, selv om mange ikke har skjønt det..

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Selv om man blir lei av alle tiltak, så har de vært nødvendige, vi er tros alt i unntakstilstander. 

Skrevet

Helt enig med deg hi. Og ser man på målingene før valget, så tror jeg mange flere enn man tror er enige. Regjeringspartiene stuper på målingene. Tviler på at det hadde skjedd om alle var strålende fornøyd med deres innsats. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Athena79 said:

Selv om man blir lei av alle tiltak, så har de vært nødvendige, vi er tros alt i unntakstilstander. 

Det var sant i starten da vi ikke visste hva dette var, men ikke senere da man visste hva man stod ovenfor.

• Liker 2
Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Koronatida har vært utrolig kjip. Men det er ikke regjeringens skyld. Alt i alt synes jeg at de har klart seg bra. Langt fra perfekt, men ganske bra.

Flere av mine nærmeste er i risikogruppen og det hadde vært sannsynlig at de døde om de fikk koronasykdom. Jeg er derfor glad for tiltakene. Jeg mener den blokkeringen av folks sosialisering har vært nødvendig, selv om det selvsagt også har noen triste konsekvenser. Det er pandemiens natur. Den norske regjeringen har fokusert på å redde liv, og det mener jeg var riktig. 

Så er det selvsagt noen ting der jeg mener de burde gjort det annerledes. Men alt i alt - ganske bra håndtert. 

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Regjeringen har ikke vært faglig oppdatert - og det er de fortsatte ikke (f.eks premissene for koronapasset er faglig helt utdatert allerede før det er innført), og basert lockdown på feil premisser. I tillegg har de hele tiden vært helt bakpå, og uforberedt. Og dessuten svært arrogante og nepotiske. Usedvanlig dårlig kombinasjon.

• Opprett ny...