Gå til innhold

Gutter og pubertet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn som er nylig fylt 13, skal begynne på ungdomsskolen etter sommeren, men som jeg ikke tror er kommet ordentlig i puberteten ennå.

Han er høy for alderen, 173cm, og slank. Men sa for noen uker siden at han har den minste penisen på trinnet sitt. Jeg visste jo ikke helt hva jeg skulle si til det, men sa at det er kanskje ikke helt korrekt, men at de andre sikkert har kommet i puberteten eller lengre i puberteten enn han.

Han har ikke kommet i stemmeskiftet ennå, så jeg vet ikke helt om det sier noe om hvor langt han er i puberteten. 

Men føler en bekymring etter kommentaren hans om penis, og lurer på om jeg ikke trenger være bekymret?

Når kom deres gutter ordentlig i puberteten, og er det vanlig at penisvekst ikke er kommet ordentlig i gang når han er 13?

Anonymkode: ad71b...8bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at de første tegnene på pubertet ikke kommer før rundt 15 år for gutter, så ingen grunn til bekymring på lenge enda.

Anonymkode: 98e35...a82

• Liker 2
Gjest BethD
Skrevet

Min er 14, relativt lav for alderen tror jeg (litt lavere enn meg, 169) og har ikke kommet i stemmeskiftet enda... 

Ang penis Str aner jeg lite om :) 

Men hår på armer,legger og bryst og under armer har han ikke enda. 
noen er treigere enn andre :) 

Min samboer kom ikke i stemmeskiftet før langt ut i tenårene og var lavest av alle lenge... 

Men jaggu er han blitt litt av en bamse fordet 😘 

Han er forøvrig ikke pappa til gutten min så det er ikke genetisk sett akkurat her 

AnonymBruker
Skrevet

Tidligst i 11-12 års alderen, senest i 17-års alderen tenker jeg.  Personlig var det vel når jeg var ca. 14. Barberte bort dunene for første gang det året også.

Anonymkode: c72ff...55c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...