Gill Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 Hei, jeg har et spørsmål angående å ta opp faget matematikk for studiepesialiserende. En av mine nærmeste trenger å ta faget som privatist, og jeg lurer på om det er noen gode treningsprogram eller nettundervisning som er å anbefale? Jeg kjenner til Sonans, og har undersøkt litt om de. Men skulle gjerne hørt erfaringer fra andre....
Gjest Kastanjefrø Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 Gill skrev (9 minutter siden): Hei, jeg har et spørsmål angående å ta opp faget matematikk for studiepesialiserende. En av mine nærmeste trenger å ta faget som privatist, og jeg lurer på om det er noen gode treningsprogram eller nettundervisning som er å anbefale? Jeg kjenner til Sonans, og har undersøkt litt om de. Men skulle gjerne hørt erfaringer fra andre.... P2?
Gill Skrevet 20. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2021 Ja, det er nok det - 2P. 2 står for andreåret på VGS - og P står for 'Praktisk' matematikk. Og dette vil være for de som avslutter med matematikk på andreåret på videregående.
Gjest Kastanjefrø Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 Gill skrev (20 minutter siden): Ja, det er nok det - 2P. 2 står for andreåret på VGS - og P står for 'Praktisk' matematikk. Og dette vil være for de som avslutter med matematikk på andreåret på videregående. Det er iaf. Ikke innlysende at det er det der er snakk om. Det framgår ikke av åpningsinnlegget ditt at det er snakk om de som avslutter med matematikk VG2, og mange avslutter med R1 vg2 og. I tillegg avslutter noen få med S1.
Gill Skrevet 20. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2021 (endret) Ja, jeg ser det - nå har jeg fått spesifisert. Det er matematikkfaget som er på musikk/dans/drama. R1 står for matematikk for det som vil studere Realfag, Og S1 står for de som har matematikk for Samfunnsfaglig retning. Og P2 er da andreåret med Praktisk matematikk. Og det er akkurat denne jeg ser etter. Uansett - jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å finne fram til en privatlærer, et sommerkurs, eller et nettbasert regne/lærings-program for å ta eksamen som privatist. Noen som har tips eller erfaringer? Endret 20. juni 2021 av Gill
Gjest Kastanjefrø Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 Gill skrev (8 minutter siden): Ja, jeg ser det - nå har jeg fått spesifisert. Det er matematikkfaget som er på musikk/dans/drama. R1 står for matematikk for det som vil studere Realfag, Og S1 står for de som har matematikk for Samfunnsfaglig retning. Og P2 er da andreåret med Praktisk matematikk. Og det er akkurat denne jeg ser etter. Uansett - jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å finne fram til en privatlærer, et sommerkurs, eller et nettbasert regne/lærings-program for å ta eksamen som privatist. Noen som har tips eller erfaringer? Ask har et godt opplegg til 2P om din bekjente er noe selvdrevet, iaf. Det beste nettopplegget. Ellers har Sonans et teskje-kurs som går over flere timer enn den ordinære matteundervisningen deres, men den er klasserombasert.
Gill Skrevet 20. juni 2021 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2021 Takk for info og tips. Det er første gang jeg hører om Ask - det ser ut til at de har ei fin nettside med god informasjon. Jeg skal se videre på det. Da vet jeg også at Sonans har 'teskje-kurs' 🙂 det er jo fint å vite at noen har det konseptet. Jeg har undersøkt litt med sonans, og de har faktisk også nå et nettbasert kurskonsept som er startet opp nylig - i tillegg til de regulære kursene som har oppmøte. ❤️ lig takk for kjapp og go tilbakemelding.
Sdkkds Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 https://www.lektorhafslund.com/2p Sonanslærer som går gjennom hele pensum
Sdkkds Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 5 hours ago, Sdkkds said: https://www.lektorhafslund.com/2p Sonanslærer som går gjennom hele pensum Jeg fikk mine karaktere nå, og fikk en 6 matte 2p kun ved å bruke han, og jeg gikk ut fra vgs for 15 år siden, så vi hadde ikke matte 2p 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #10 Skrevet 21. juni 2021 Ask privatist. Følg videoene, kjøp boka læreren bruker, gjør oppgavene (!!) og bruk bokas nettressurs. Fasiten ligger bak i boka, men fasiten på nettressursen viser også utregningene. Umulig å faile om man ser videoene flere ganger, GJØR oppgavene igjen og igjen. Null problem. Tok selv 2p-y i fjor vår, hadde ikke hatt matte på 15 år, og jeg hatet matte. Målet var bare å bestå faget for GENS. Gjett hva? Fikk 4!! Etter 3-4 måneders jobbing med faget, tør ikke tenke på hva jeg kunne fått om jeg hadde brukt enda mer tid på det, for matte ER et modningsfag. Gøy var det faktisk også. Prøv Ask! Anonymkode: 78c83...41e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå