Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venn for meg er en som ikke utnytter deg,er trofast, holder avtaler/gir beskjed om vedkomne kommer på besøk, tar deg på alvor,ikke skriker til deg,er en ordentlig lytter og spør om vedkomne føler seg ubehagelig,ikke skjeller deg ut/ikke kjefter på deg,tåler å få beskjed uten å bli sur,ikke blokkere,ikke ignorere osv. 

Anonymkode: 3f9fd...e31

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I voksenlivet synes jeg ikke dette er noe å tenke på, da bør man være såpass selvstendig at man klarer seg uten nære venner.

Derfor bruker jeg ikke dette utrykket lenger.

Anonymkode: ef074...169

• Liker 2
Skrevet

Her på kg får jeg ofte inntrykket av at en krever mye av folk, og aller helst skal alle andre være perfekte før en kan tilbringe tid med de, og kanskje er en ikke helt perfekt selv men det ser ut til å spille mindre rolle...

Jeg vektlegger mennesker som ikke lager negative gjenkjennende tråder om meg på kg av bagateller eller baksnakker meg generelt i livet (nei jeg har aldri gjenkjent meg selv på kg, men synes folk har lav terskel for å gjøre dette) Men heller tar ting opp med meg om det var noe de irriterte seg over..

En som gir og tar i passelige mengder, noen som har humor hvor vi kan le sammen men og noen som er der om livet detter sammen. Noen som ikke er all verdens konservative, og dømmende, men åpne, nyskjerrige på livet.. Tillit er selvsagt høyt verdsatt. De som liker å diskutere små og store ting fremfor hva naboen gjør på. De hvor jeg kan være åpen og sårbar med og som er modige nok til å være det med meg. 

Mennesker som ikke er usikker og sjalu men unner meg gode ting der det er hjerterom for å heie på hverandre. Folk jeg kan slappe av med, se en film sammen med, spise kips og dipp og kanskje grise litt med dippen hvor det ikke blir ramaskrik hvor de holder dette mot meg i alle sosiale situasjoner. Selvironi og galgenhumor hvor tårer, vin og sang hører med.. Gode folk rett og slett❤️

Jeg er ubeskrivelig glad jeg har noen sånne i livet, og livet ville aldri vært så godt uten de.. De er ikke perfekte, på ingen måte, det er heller ikke jeg, på ingen måte.. Men jeg prøver å gi og ta jeg også og stille opp der jeg kan..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I voksenlivet synes jeg ikke dette er noe å tenke på, da bør man være såpass selvstendig at man klarer seg uten nære venner.

Det har bare vært folk som har behandlet meg dårlig i det voksne liv. 

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (2 timer siden):

Her på kg får jeg ofte inntrykket av at en krever mye av folk, og aller helst skal alle andre være perfekte før en kan tilbringe tid med de, og kanskje er en ikke helt perfekt selv men det ser ut til å spille mindre rolle...

Jeg vektlegger mennesker som ikke lager negative gjenkjennende tråder om meg på kg av bagateller eller baksnakker meg generelt i livet (nei jeg har aldri gjenkjent meg selv på kg, men synes folk har lav terskel for å gjøre dette) Men heller tar ting opp med meg om det var noe de irriterte seg over..

En som gir og tar i passelige mengder, noen som har humor hvor vi kan le sammen men og noen som er der om livet detter sammen. Noen som ikke er all verdens konservative, og dømmende, men åpne, nyskjerrige på livet.. Tillit er selvsagt høyt verdsatt. De som liker å diskutere små og store ting fremfor hva naboen gjør på. De hvor jeg kan være åpen og sårbar med og som er modige nok til å være det med meg. 

Mennesker som ikke er usikker og sjalu men unner meg gode ting der det er hjerterom for å heie på hverandre. Folk jeg kan slappe av med, se en film sammen med, spise kips og dipp og kanskje grise litt med dippen hvor det ikke blir ramaskrik hvor de holder dette mot meg i alle sosiale situasjoner. Selvironi og galgenhumor hvor tårer, vin og sang hører med.. Gode folk rett og slett❤️

Jeg er ubeskrivelig glad jeg har noen sånne i livet, og livet ville aldri vært så godt uten de.. De er ikke perfekte, på ingen måte, det er heller ikke jeg, på ingen måte.. Men jeg prøver å gi og ta jeg også og stille opp der jeg kan..

Det har bare vært folk som har behandlet meg dårlig i det voksne. Når jeg har fått ting på avstand så innser jeg dette

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det har bare vært folk som har behandlet meg dårlig i det voksne. Når jeg har fått ting på avstand så innser jeg dette

Ja dessverre er det ofte slik at når en står midt i det er det vanskelig å se de dårlige relasjonene. Og de fleste av oss opplever å måtte kysse noen frosker også når det kommer til vennskap før en finner de ekte og gode som er verdt å ta vare på. Jeg unner alle gode, nære relasjoner som gir en noe, og der en kan være noe for de, det kan være vanskelig og spesielt som voksen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 19.10):

Så trist! Jeg er ikke enig. Uten noen å dele opplevelser og følelser med, ville tilværelsen vært fattigere. 

Anonymkode: 81722...20e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så trist! Jeg er ikke enig. Uten noen å dele opplevelser og følelser med, ville tilværelsen vært fattigere. 

Grunnen til at jeg lurer er fordi at når jeg har fått ting på avstand så er det ei som ikke har behandlet meg fint oppover. Jeg trodde at vi var gode venner :( 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at en venn er noen som er lojal ovenfor deg, ærlig på godt og vondt og som bryr seg om deg. Noen som kan lytte og som vil fortelle deg ting tilbake, gjensidig tillit. 

Anonymkode: 09559...203

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Joda, det kan man ha "venner" til :) Jeg tenkte på nære venner, der man skal dele alt. Bruke masse tid sammen.

Mitt poeng er at man ikke skal trenge å dele alt med noen, eller må ha noen nære venner.

Spørs hvordan du rangerer da: Venn, god venn, bestevenn.

For eks.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Joda, det kan man ha "venner" til :) Jeg tenkte på nære venner, der man skal dele alt. Bruke masse tid sammen.

Mitt poeng er at man ikke skal trenge å dele alt med noen, eller må ha noen nære venner.

Spørs hvordan du rangerer da: Venn, god venn, bestevenn.

For eks.

Jeg tror dette er forskjellig fra person til person, uavhengig av alder. Ingen «burde» klare seg uten nære venner bare fordi man er voksen. 

Jeg tenker at en god venn er en jeg trives sammen med, en jeg kan snakke om personlige ting med og som vil meg vel. (Og selvfølgelig gjensidig)  

For meg er både nære venner og bekjente viktig i hverdagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror dette er forskjellig fra person til person, uavhengig av alder. Ingen «burde» klare seg uten nære venner bare fordi man er voksen. 

Jeg tenker at en god venn er en jeg trives sammen med, en jeg kan snakke om personlige ting med og som vil meg vel. (Og selvfølgelig gjensidig)  

For meg er både nære venner og bekjente viktig i hverdagen.

Er enig med deg i dette 🙂

ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...